Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coca-Cola rusza z nową globalną kampanią reklamową

  • Autor: Dziennik
  • Data: 19-01-2009, 08:26

Coca-Cola przygotowuje globalną kampanię reklamową. Koncern ma nadzieję trafić do konsumentów tęskniących za komfortem i optymizmem w czasie, gdy słabnąca gospodarka wysusza sprzedaż napojów - podaje Dziennik.

Nowa kampania - która według ludzi znających sprawę ma się odbywać pod hasłem "Otwórz się na szczęście" ("Open Happiness") - jest pierwszą od trzech lat. Najnowszy slogan ma zastąpić dotychczasowe "Coke Side of Life".

Kampania jest owocem sześciomiesięcznej inicjatywy nazwanej "Project Next" nadzorowanej przez nowego prezesa Coca-Coli Muhtara Kenta i Joego Tripodiego, globalnego szefa marketingu. Obaj panowie chcą odcisnąć swoje piętno na liczącej 123 lata marce.

Coke, które znane jest z wielu bardzo słynnych sloganów w branży reklamowej, bardzo liczy, że przy pomocy tej kampanii ożywi sprzedaż swojego flagowego produktu.

Choć sprzedaż Coca-Coli w wielu częściach świata rośnie, podczas pierwszych dziewięciu miesięcy 2008 r. spadła ona w amerykańskich supermarketach, sklepach spożywczych, aptekach o 3,5 proc., wynika z danych Beverage Digest. Oznacza to konsytuację trendu spadkowego. To efekt działań konkurencji i ich ofert nowych napojów takich jak butelkowane herbaty czy witaminizowane wody. Sprzedaż Coke Classic w USA spadła między rokiem 1998 a 2007 o 16 proc.

Nowy przekaz reklamowy Coke spotka się zapewne z ostrą konkurencją. Nowe reklamy dla swojego flagowego produktu szykuje odwieczny rywal - PepsiCo. Wcześniej marka ta przeszła gruntowną modernizację; wynajęto nową firmę reklamową, zaprojektowano nowe opakowania i przygotowano serię nowych reklam.

Kampania "Open Happiness" związana jest z ostatnimi wysiłkami podejmowanymi przez Kenta, by poprawić skuteczność marketingową firmy. Coke chce realizować kampanię na skalę globalną. Podczas gdy slogan "Coke Side of Life" miał charakter uniwersalny, nowa kampania będzie wymagała wielu reinterpretacji w różnych częściach świata.

Nie wiadomo, ile Coke wyda na nową marketingową ofensywę. W 2007 r. na reklamy w USA przeznaczyła 406 mln dol., twierdzi TNS Media Intelligence. Kent wyplątuje się z siatki agencji reklamowych pracujących dla Coke na różnych światowych rynkach. Jest to część programu cięcia kosztów, który do końca 2011 r. ma przynieść oszczędności na poziomie 500 mln USD.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH