Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Colian stawia na wzrost organiczny

  • Autor: Parkiet
  • Data: 27-12-2011, 08:22
Colian stawia na wzrost organiczny
Jan Kolański, prezes Colian

Celem firmy Colian w najbliższym czasie jest zdobycie czołowego miejsca w rynku produktów czekoladowych. Firma chce zdobyć osiem procent rynku czekolad i pięć procent rynku pralin, które to rynki są szacowane odpowiednio 1,5 mld zł i 1,4 mld zł. Colian zamierza znaleźć się w pierwszej trójce rynku słodyczy - czytamy w Parkiecie.

Jak podaje Parkiet, w 2010 roku ówczesna Jutrzenka, obecnie Colian miała 4,5 proc. udziału w rynku słodyczy w Polsce, dzięki czemu zajmowała na nim szóste miejsce. Aby zrealizować swoje zamierzenia, musi pokonać takich konkurentów jak Mars, Nestle czy Ferrero.

Zdaniem cytowanego przez Parkiet Adama Kaptura, analityka z DM Millennium, wejście do trójki trzech największych producentów słodyczy może się udać, ale w dalszym terminie i tylko wtedy, gdy spółka zainwestuje w rozbudowę mocy kilkaset milionów złotych. Tymczasem w obecnym i w przyszłym roku na linie produkcyjne firma wyda 80 mln zł, przy czym najwięcej pieniędzy pójdzie właśnie w segment słodyczy (pozostałą część przeznaczy na rozbudowę mocy w segmencie napojów).

Parkiet zwraca uwagę na zmiany w strategii firmy, która, mimo iż nie wyklucza w teorii przejęć, zapowiada rozwój głównie organiczny, ponadto chce wzmocnić markę Goplana, która ma się stać marką parasolową dla wszystkich czekoladowych wyrobów spółki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • boom 30-12-2011, 23:06:
najważniejsze:
- cena akcji, ale czy to ważne bo akcje w jednym ręku, istotny spadek przez 4 lecie, perspektywy przy skupie-programy- marne (wiadomo skupić jak najtaniej, spore oszczędności), a cena to wartość, prestiż i realna wartość, prawdziwa pozycja.
- dywidenda -zachęta czyli zaproszenie do współdziałania, ale po co, można samemu.
- marki i kategorie produktów- moąna zaobserwowć marazm, wycofywanie i odstąpienie od tradycji marek regionu, a może nie tylko.
- wizerunek- jaki jest ???.
Jak na razie trend spadkowy i czy jeszcze głęboki.
  • K 30-12-2011, 11:18:
Pan Prezes zbyt wiele by chciał-zamiast się skupić na promowaniu silnych marek przejmuje i przejmuje, Goplana ma nadal bardzo dobrą jakość, wystarczy odpowiedni marketing, większe inwestycje w reklamę, rozwój nowości i powróci na szczyt popularności. Nowości typu Mini Praliny czy nowa seria czekolad premium są mało widoczne na rynku, ciężko je znaleźć w sklepach. Trochę by chcieli z rynku przypraw, trochę napoje, trochę słodycze, zamiast zająć się jednym a dobrze;) Pozdrawiam Pana Kolańskiego i życzę aby Goplana wróciła na pierwsze miejsce np Poznaniaków;)
  • Jaca 28-12-2011, 12:59:
"Wzrost organiczny" - w przypadku Jutrzenki kojarzy mi się ze wzrostem organu Szefa - jakich trzeba afrodyzjaków, by organ skoczył do pierwszej trójki słodyczy w Polsce?
Ciasteczka i draże (zbyt drogie, zresztą) są dobrym afrodyzjakiem, reszta - mydło.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.