Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Colian stawia na wzrost organiczny

  • Autor: Parkiet
  • Data: 27-12-2011, 08:22
Colian stawia na wzrost organiczny
Jan Kolański, prezes Colian

Celem firmy Colian w najbliższym czasie jest zdobycie czołowego miejsca w rynku produktów czekoladowych. Firma chce zdobyć osiem procent rynku czekolad i pięć procent rynku pralin, które to rynki są szacowane odpowiednio 1,5 mld zł i 1,4 mld zł. Colian zamierza znaleźć się w pierwszej trójce rynku słodyczy - czytamy w Parkiecie.

Jak podaje Parkiet, w 2010 roku ówczesna Jutrzenka, obecnie Colian miała 4,5 proc. udziału w rynku słodyczy w Polsce, dzięki czemu zajmowała na nim szóste miejsce. Aby zrealizować swoje zamierzenia, musi pokonać takich konkurentów jak Mars, Nestle czy Ferrero.

Zdaniem cytowanego przez Parkiet Adama Kaptura, analityka z DM Millennium, wejście do trójki trzech największych producentów słodyczy może się udać, ale w dalszym terminie i tylko wtedy, gdy spółka zainwestuje w rozbudowę mocy kilkaset milionów złotych. Tymczasem w obecnym i w przyszłym roku na linie produkcyjne firma wyda 80 mln zł, przy czym najwięcej pieniędzy pójdzie właśnie w segment słodyczy (pozostałą część przeznaczy na rozbudowę mocy w segmencie napojów).

Parkiet zwraca uwagę na zmiany w strategii firmy, która, mimo iż nie wyklucza w teorii przejęć, zapowiada rozwój głównie organiczny, ponadto chce wzmocnić markę Goplana, która ma się stać marką parasolową dla wszystkich czekoladowych wyrobów spółki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • boom 30-12-2011, 23:06:
najważniejsze:
- cena akcji, ale czy to ważne bo akcje w jednym ręku, istotny spadek przez 4 lecie, perspektywy przy skupie-programy- marne (wiadomo skupić jak najtaniej, spore oszczędności), a cena to wartość, prestiż i realna wartość, prawdziwa pozycja.
- dywidenda -zachęta czyli zaproszenie do współdziałania, ale po co, można samemu.
- marki i kategorie produktów- moąna zaobserwowć marazm, wycofywanie i odstąpienie od tradycji marek regionu, a może nie tylko.
- wizerunek- jaki jest ???.
Jak na razie trend spadkowy i czy jeszcze głęboki.
  • K 30-12-2011, 11:18:
Pan Prezes zbyt wiele by chciał-zamiast się skupić na promowaniu silnych marek przejmuje i przejmuje, Goplana ma nadal bardzo dobrą jakość, wystarczy odpowiedni marketing, większe inwestycje w reklamę, rozwój nowości i powróci na szczyt popularności. Nowości typu Mini Praliny czy nowa seria czekolad premium są mało widoczne na rynku, ciężko je znaleźć w sklepach. Trochę by chcieli z rynku przypraw, trochę napoje, trochę słodycze, zamiast zająć się jednym a dobrze;) Pozdrawiam Pana Kolańskiego i życzę aby Goplana wróciła na pierwsze miejsce np Poznaniaków;)
  • Jaca 28-12-2011, 12:59:
"Wzrost organiczny" - w przypadku Jutrzenki kojarzy mi się ze wzrostem organu Szefa - jakich trzeba afrodyzjaków, by organ skoczył do pierwszej trójki słodyczy w Polsce?
Ciasteczka i draże (zbyt drogie, zresztą) są dobrym afrodyzjakiem, reszta - mydło.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH