Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coraz ostrzejsza konkurencja na rynku wódki

  • Autor: Parkiet
  • Data: 04-04-2012, 08:43
Coraz ostrzejsza konkurencja na rynku wódki

Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w 2011 r. popyt na wódkę zmalał o niemal 4 proc., do ponad 231,1 mln litrów. Z kolei firma badawcza International Wine & Spirits Research zakłada, że w 2012 r. jego wielkość skurczy się o 1 proc. - czytamy w Parkiecie.

Sprzedaż wódki w zeszłym roku mogłaby być jeszcze niższa, gdyby nie nowe wódki ze średniej półki cenowej. Ich sprzedaż poszła w górę o około 6 proc. Jak podaje Parkiet, w tej chwili do marek ze średniej półki cenowej należy ponad 60 proc. całego rynku wódki. Analitycy zwracają jednak uwagę, że rosnące udziały nowych wódek nie świadczą o tym, że poprawia się kondycja finansowa ich producentów.

Łukasz Wachełko, analityk DB Securities zwraca na łamach Parkietu uwagę, że wojna cenowa, którą zaczął Stock Polska, a do której następnie przyłączyli się Belvedere i CEDC, sprawiła, że marki z segmentu premium zostały zepchnięte do niższego segmentu cenowego, co zaszkodziło rentowności branży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hurt 06-04-2012, 09:23:
@ Marcin
zasadniczo ceny się nie zmieniły(podwyżki jak u wszystki oczywiście były), sobieski starał się robić jakieś obniżkiu o 4-8%, jednak z tego zrezygnował, nie przyniosło to większego efektu, zwłaszcza że jedna hurtownia ma świetne ceny na produkty sobieskiego i chyba nie obowiązują ją żadne podwyżki jakie sobieski wprowadził w ciągu ostatniego roku :/. pernord ricard kompletnie nic nie robi z wyborowa (o smakach nie mówie bo nie ma o czym) bols też nic większego nie robił poza standardowymi promocjami, jedyny wyjątek to diageo ze smirnoffem z bardzo głęboką obniżką cen - obecnie powrócili już do normalnej ceny
  • wojsew 05-04-2012, 20:13:
A co złego dla konsumenta w konkurencji. Nie dla każdego konsumenta cena się liczy
  • hurt 05-04-2012, 15:38:
@ rojber13

chodzi o to że CDL jakościowo dorównuje markom premium, tak samo krupnik vodka pomimo cen mainstremowych. CDL w pierwotnym założeniu miała być wódką premium, Stock już posiadał 2 wódki ekonomiczne. Jednak stock zaczął zaniżać ceny produktu początkowo na sklepach, potem w hurcie. Do wojny dołączył krupnik potem żubrówka biała. A polmosy wpadły we własną pułapkę, teraz usilnie próbują podnieść ceny zeby zarabiać, ale z każdą podwyżką sprzedaż staje i po chwili wchodzi nowa promocja cenowa...

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 822) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH