Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czarne herbaty nadal ulubione w Polsce, rośnie też sprzedaż odmian zielonych i owocowych

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-09-2009, 12:55
Czarne herbaty nadal ulubione w Polsce, rośnie też sprzedaż odmian zielonych i owocowych

Wartość kategorii herbat w Polsce stale rośnie. Zmienia się także struktura kategorii, a więc zwiększa się udział herbat typu Earl Grey, herbat zielonych oraz herbat owocowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maja Medowska, Brand Manager Lipton.

Jak podkreśla nasza rozmówczyni, cały czas trzonem kategorii jest herbata czarna. Znacząco rośnie zwłaszcza segment herbat czarnych ekspresowych, które odnotowują zwiększenie wartości sprzedaży o 6,7 proc.

- Klienci poszukują produktów "łatwych w użyciu". Niemal we wszystkich gatunkach herbat obserwujemy odchodzenie od herbat sypkich (wyjątkiem są tu herbaty ziołowe oraz czerwone). Większość konsumentów sięga po herbatę czarną ekspresową, która jest niekwestionowanym liderem rynku - mówi przedstawicielka Liptona.

Jej zdaniem wzrost wartości całej kategorii herbat w Polsce związany jest z wyższym poziomem konsumpcji oraz z modyfikacją stylu życia Polaków. Widać przede wszystkim rosnące zainteresowanie zdrowym trybem życia i nowymi smakami.

- Zanotowaliśmy wzrost udziału segmentu herbat zielonych w kategorii o 0,3 punktu procentowego - podobny wskaźnik osiągnęły herbaty owocowe (ich udział w kategorii jest jednak ponad dwukrotnie większy niż herbat zielonych) - mówi serwisowi portalspozywczy.pl. 

Takiego szczęścia nie ma segment herbat czerwonych - według Liptona jego udział w rynku herbat od dłuższego czasu nie zmienia się i obejmuje ok. 3,3 proc. wartości sprzedaży. Kurczy się natomiast segment herbat ziołowych. 

- Choć nadal charakteryzuje je wysoki pozytywny trend sprzedaży, to jednak jest on niższy w stosunku do roku poprzedniego - mówi Maja Medowska.

Jaka przyszłość czeka rynek? Na półkach będziemy mogli odnaleźć coraz większy wybór gatunków czy rodzajów herbat. Przedstawicielka Liptona sugeruje, że producenci będą proponować klientom kolejne warianty smakowe.

- Polacy są otwarci na dodatkowe segmenty w kategorii. Poza tym konsumenci zaczynają zwracać uwagę na jakość produktu, opakowanie, poszukują nowych wariantów. W zakresie innowacji opakowaniowych większość działań skupiać się będzie zapewne na odświeżeniu wizerunku niż radykalnych metamorfozach - zauważa Maja Medowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 081) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.