Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czekolada staje się produktem coraz mniej "świątecznym"

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-11-2009, 15:55
Czekolada staje się produktem coraz mniej

Czekolada staje się jednak produktem coraz mniej "świątecznym". Nadal w grudniu i styczniu sprzedaje się jej więcej niż w innych miesiącach, bo 20 proc. rocznej sprzedaży, jednak udział ten jest coraz mniejszy. Maleje także udział tabliczek czekoladowych w całym świątecznym rynku słodyczy, ale nadal jest wysoki - wynika z danych firmy Nielsen.

W ostatnim roku w okresie świątecznym tabliczki wygenerowały 23 proc. sprzedaży słodyczy w całej Polsce. Znaczenie tabliczek niższe jest w placówkach handlu nowoczesnego, a wyższe w handlu tradycyjnym i dyskontach.

Największą dynamiką charakteryzuje się sprzedaż produktów premium.

- W ostatnim okresie świątecznym utrzymywały sie obserwowane na przestrzeni całego roku trendy: rosło znaczenie tabliczek większych, powyżej 200g oraz tabliczek gorzkich z nadzieniem i z dodatkami. Czekolady pełne, zarówno mleczne, gorzkie jak i białe traciły na znaczeniu - mówi ekspert firmy Nielsen.

Co roku producenci starannie przygotowują się do świąt. Nie tylko intensyfikują produkcję, zwiększają zapasy magazynowe czy wzmacniają dystrybucję. Poszerzają często ofertę o serie limitowane. Zwykle są to produkty całoroczne w specjalnych, świątecznych opakowaniach. W tym czasie klientów zyskują również sezonowe figurki - mikołaje czy aniołki.

- Odpowiadają co prawda za zaledwie 3,5 proc. sprzedaży rynku czekoladowego w okresie świątecznym, niemniej jednak ich sprzedaż w ostatnim roku wyniosła ponad 60 mln złotych, z czego nieomal połowa sprzedawana jest w okresie grudzień-styczeń - mówi Justyna Szczebel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.