Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Członek zarządu Unilever o sytuacji na rynku lodów: Gorący lipiec pozwolił nadrobić straty

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2010, 15:49
Członek zarządu Unilever o sytuacji na rynku lodów: Gorący lipiec pozwolił nadrobić straty

Polski rynek lodów typu "take home" będzie się w najbliższych latach rozwijał bardziej dynamicznie, niż lodów impulsowych - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Michał Mrowiec, National Customer Developmnent Director, członek zarządu Unilever Polska.

Producenci lodów w Polsce mają za sobą bardzo ciekawy sezon, który zafundował im i 40 upały, oraz okres burz, powodzi niskich temperatur? Jaki ten sezon był dla firmy Unilever?

Sezon rzeczywiście się kończy i w związku z tym można pokusić się o jego wstępne podsumowanie. Początek tego roku był naprawdę trudny, cały rynek lodów notował nawet dwucyfrowe spadki. Nasza firma radziła sobie w tym czasie całkiem przyzwoicie, aczkolwiek poniżej progu, który zakładaliśmy na początku roku. Na szczęście później przyszło gorące lato, co przełożyło się na rekordową sprzedaż.

Szczególnie dobrze wypadł lipiec, który był pod względem sprzedaży lodów najlepszym miesiącem w historii działalności firmy Unilever w Polsce. To pozwoliło nadrobić straty, które powstały na początku roku. Kolejny miesiąc, czyli sierpień dość szybko zrobił się chłodny, lecz powinniśmy pamiętać, że lody sprzedają się nadal, teraz szczególnie w segmencie produktów typu „take home", czyli lodów konsumowanych w domu.

Czyli Unilever zanotuje wzrost?

Za wcześnie na takie prognozy - rok jeszcze się nie skończył.

Mówi Pan o bardzo gorącym lipcu, który pozwolił nadrobić niską sprzedaż z początku roku. Wielu specjalistów prognozowało, że zbyt wysokie temperatury, także wpłyną negatywnie na sprzedaż lodów?

Rzeczywiście, gdy temperatura przekracza trzydzieści kilka stopni konsument zaczyna szukać czegokolwiek, aby się ochłodzić. To nie jest tak, że ludzie przestają kupować lody, ale w tak wysokich temperaturach przestaje dla nich mieć znaczenie, co się kupuje. Klient potrzebuje natychmiastowego orzeźwienia, więc kupuje cokolwiek, co zaspokoi tę potrzebę, najczęściej są to zimne napoje, ale także lody.

Dla nas istotne jest jednak to, że w wysokich temperaturach konsument przestaje zwracać uwagę na to, jakiej marki lody kupuje.

Dla producentów lodów najlepsze są temperatury w przedziale między 20 a 30 stopni. Wtedy marka ma duże znaczenie przy wyborach zakupowych konsumenta, który świadomie decyduje, które lody będą smakowały mu najbardziej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.