Członek zarządu Unilever: Rynek lodów ma potencjał, by rozwijać się jeszcze szybciej
Unilever Polska, właściciel m.in. marki lodów Algida ocenia, że początek roku 2012 przyniósł wzrost sprzedaży w kategorii lodów. - Spodziewamy się, że ten trend się utrzyma, że będzie to dobry rok dla lodów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Michał Mrowiec, dyrektor sprzedaży i członek zarządu Unilever Polska.

- Rok bardzo dobrze się zaczął, pogoda nam sprzyja. Maj był ciepły. Odpoczątku roku rynek rozwija się dynamicznie. My z tego korzystamy, budując swoje udziały rynkowe w tej kategorii dość dynamicznie - mówi Michał Mrowiec.
Dodaje, że trzeba brać pod uwagę nieprzewidywalną pogodę. - Na przykład w biegłym roku na wyniki roku miał ogromny wpływ deszczowy lipiec -
przypomina.
Jego zdaniem, kategoria lodów w Polsce ma potencjał by jeszcze dynamiczniej się rozwijać, szczególnie w części lodów familijnych. Konsumpcja w segmencie lodów impulsowych w Polsce jest już zbliżona do zachodniego poziomu, natomiast w lodach konsumowanych w domu, jest ciągle
dużo niższa niż na Zachodzie.
- Jak na razie nasza ostatnia nowość - lody Trio, czyli trzy smaki w jednym pudełku - są sukcesem, bardzo dobrze zostały przyjęte przez konsumentów. Jest to trend, który będzie się rozwijał. Na Zachodzie w kanale supermarketów i hipermarketów nie sprzedaje się lodów impulsowych pojedynczo, tylko w multipakach. Spodziewamy się, że ten trend wzrostu multipaków w handlu nowoczesnym będzie postępował - ocenia Michał Mrowiec.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.