Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Członek zarządu Unilever: W lodach chcemy rosnąć szybciej niż rynek

  • Autor: Paulina Bełżecka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-02-2012, 13:02
Członek zarządu Unilever: W lodach chcemy rosnąć szybciej niż rynek
Michał Mrowiec, członek zarządu Unilever Polska zdradza, że spółka chce wprowadzać w Polsce nowy trend - konsumpcji lodów w domu

Spółka Unilever Polska, właściciel marki Algida ocenia, iż lody to kategoria o jednym z większych potencjałów wzrostu. Spółka liczy na dobry, nawet dwucyfrowy wzrost rynku w tym roku. - Chcemy budować swoje udziały rynkowe, więc zamierzamy rosnąć szybciej niż rynek - mówi członek zarządu Unilever Polska Michał Mrowiec w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Michał Mrowiec zwraca uwagę, że rynek lodów jest podatny na zmiany pogodowe. - W ubiegłym roku na sprzedaż wpłynęła pogoda lipca. Zazwyczaj zaś cztery miesiące decydują o tym jak wygląda rynek, a tego nikt nie jest w stanie prognozować - mówi Michał Mrowiec.

- Zakładając, że pogoda nas nie zaskoczy, spodziewamy się dobrych, jedno- lub nawet dwucyfrowych wzrostów na rynku - dodaje. I podkreśla, że spółka zamierza rosnąć szybciej niż rynek.

Unilever Polska uważa kategorię lodów za jedną z najbardziej obiecujących.

- Według nas jest to ciągle kategoria o jednym z większych potencjałów wzrostu, bardzo obiecująca, bo konsumpcja lodów w Polsce jest nadal mniejsza niż na sąsiednich rynkach. Szczególnie widać tę różnicę w segmencie lodów familijnych, czyli w lodach w dużych opakowaniach. Oczekujemy rozwoju tego rynku i jako lider chcemy w tym wzroście partycypować - mówi członek zarządu Unilever Polska.

Spółka podejmuje już działania, by coraz silniej zaznaczyć swoją obecność na rynku lodów familijnych, czyli w większych opakowaniach, przeznaczonych do konsumpcji w domu. Liczy na zmianę trendów. W Polsce lody familijne nie są jeszcze tak popularne, gdyż tradycyjnym deserem jest ciasto.

- Na wielu rynkach, gdzie konsumpcja ciast jest niższa, rośnie konsumpcja lodów. W Polsce tradycja pieczenia jest nadal silna, choć ludzie są coraz bardziej wygodni i mniej pieką w domu, co powoli sprawia, że przesuwają się w kierunku innych deserów, m.in. lodów - tłumaczy Michał Mrowiec.

- Nasze działania np. kampania Carte d'Or, która miała miejsce w zeszłym roku, to nic innego jak próba budowania konsumpcji lodów w domu, poza sezonem - dodaje.

Podkreśla, że zmiana trendów to jednak długotrwały proces. Pomaga w tym procesie wprowadzenie nowych produktów, np. lodów w półkilogramowych opakowaniach.

- Te mniejsze formaty lodów familijnych są wygodne i nie zajmują dużo miejsca w zamrażarce. Po wprowadzeniu w zeszłym roku lodów Carte d'Or w półkilowych opakowaniach, zwiększyliśmy sprzedaż produktów tej marki - zdradza Michał Mrowiec.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sdf 29-02-2012, 08:25:
Pan Michał chce wprowadzać nowy trend, ciekawe - i to może jeszcze u mnie w domu?
Całe szczęscie, że można się jeszcze wzrować na innych "trendsetterach"....
  • Carte d'Or 28-02-2012, 14:06:
ok. przyznaję zgubiłem zdanie.
  • algida 28-02-2012, 13:56:
otóż pisze Paulina Bełżecka cytując Pana Mrowieca.
Pan Mrowiec mówi, że po wprowadzeniu lodów Carte d'Or 0,5kg zwiększyli sprzedaż. A skoro takich lodów nie wprowadzili to...

Carte d'Or - czytaj powoli ze zrozumieniem

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH