REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Czy szykuje się konsolidacja kolejnej branży?

  • Autor: Katarzyna Walterska, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-07-2008, 10:09
Czy szykuje się konsolidacja kolejnej branży?

Rynek wód butelkowych w Polsce jest bardzo rozdrobniony. Działają dziesiątki producentów oferujących prawie 200 marek wody i wciąż pojawiają się nowe. Widać inwestycje zarówno w technologie, opakowania jak i marketing. Czy producentów czeka fala konsolidacji tak jak to ma miejsce w branży mięsnej i mleczarskiej? Zdanie są podzielone. Na rynku widoczna jest konkurencja, ale jest jeszcze miejsce dla każdego.

REKLAMA

Prezes Krajowej Izby Gospodarczej Przemysł Rozlewniczy Wojciech Rutkowski uważa, że można liczyć się z konsolidacją, tak jak to miało miejsce w innych branżach. - Duzi producenci mają jednak większe możliwości kapitałowe, ale myślę, że mniejsi producenci też pozostaną na rynku. Mają wypromowane marki, więc będzie im łatwiej - dodał.

Paweł Witaszek, wiceprezes Nałęczów Zdrój Sp. z o.o, producent Cisowianki przekonuje, że rynek branży FMCG należy do najbardziej dynamicznych pod względem zachodzących zmian i dlatego należy brać pod uwagę różne scenariusze - Trudno jest tu wyrokować, ale biorąc pod uwagę propozycje, jakie otrzymała np. Cisowianka ze strony znanych w świecie koncernów, można spodziewać się, że słabsi gracze rynkowi mogą sprzedać swoje firmy - dodał.

Joanna Krawczyk-Gluch, dyrektor marketingu WOMIR-SPA Sp. z o.o., producenta Dobrawy stwierdziła, że rynek wody mineralnej jest ciągle atrakcyjny dla nowych graczy, nie tylko krajowych. Świadczy on o tym m.in. debiut wody Źródło Tymbark w ubiegłym roku i Kropli Beskidu koncernu Coca-Cola dwa lata wcześniej.

- Konkurencja na tym rynku i tak jest już duża, zatem można przypuszczać, że rynek będzie się konsolidował. Już teraz koncerny są właścicielami paru polskich marek jak na przykład Nestle: Nałeczowianka, Mazowszanka, Aquarel, Dar Natury, Danone: Żywiec Zdrój, Vitalinea. Obecne są na rynku przykłady marek wód pobieranych z różnych ujęć w kraju, nie wykluczone, że kolejne firmy pójdą tym tropem, jeżeli nie unormują tego regulacje prawne - powiedziała.

Podobne zdanie ma Lech Włodarczyk, dyrektor ds. ekonomicznych, członek zarządu Zespołu Uzdrowisk Kłodzkich SA, producent Staropolanki. - Świadczy o tym działalność koncernu Danone, który w swoich rękach posiada marki Primavera oraz Żywiec Zdrój. Rynek polski idzie w kierunku rynku francuskiego, na którym 90 proc. udziałów skupiają 4 firmy. Konsolidacja w tym wypadku nie oznacza jednak likwidacji poszczególnych marek, ale zmianę właściciela. Termin wprowadzenia tego rodzaju zmian może nastąpić w ciągu 3 - 5 lat - powiedział Włodarczyk.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH