Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czy szykuje się konsolidacja kolejnej branży?

  • Autor: Katarzyna Walterska, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-07-2008, 10:09
Czy szykuje się konsolidacja kolejnej branży?

Rynek wód butelkowych w Polsce jest bardzo rozdrobniony. Działają dziesiątki producentów oferujących prawie 200 marek wody i wciąż pojawiają się nowe. Widać inwestycje zarówno w technologie, opakowania jak i marketing. Czy producentów czeka fala konsolidacji tak jak to ma miejsce w branży mięsnej i mleczarskiej? Zdanie są podzielone. Na rynku widoczna jest konkurencja, ale jest jeszcze miejsce dla każdego.

Prezes Krajowej Izby Gospodarczej Przemysł Rozlewniczy Wojciech Rutkowski uważa, że można liczyć się z konsolidacją, tak jak to miało miejsce w innych branżach. - Duzi producenci mają jednak większe możliwości kapitałowe, ale myślę, że mniejsi producenci też pozostaną na rynku. Mają wypromowane marki, więc będzie im łatwiej - dodał.

Paweł Witaszek, wiceprezes Nałęczów Zdrój Sp. z o.o, producent Cisowianki przekonuje, że rynek branży FMCG należy do najbardziej dynamicznych pod względem zachodzących zmian i dlatego należy brać pod uwagę różne scenariusze - Trudno jest tu wyrokować, ale biorąc pod uwagę propozycje, jakie otrzymała np. Cisowianka ze strony znanych w świecie koncernów, można spodziewać się, że słabsi gracze rynkowi mogą sprzedać swoje firmy - dodał.

Joanna Krawczyk-Gluch, dyrektor marketingu WOMIR-SPA Sp. z o.o., producenta Dobrawy stwierdziła, że rynek wody mineralnej jest ciągle atrakcyjny dla nowych graczy, nie tylko krajowych. Świadczy on o tym m.in. debiut wody Źródło Tymbark w ubiegłym roku i Kropli Beskidu koncernu Coca-Cola dwa lata wcześniej.

- Konkurencja na tym rynku i tak jest już duża, zatem można przypuszczać, że rynek będzie się konsolidował. Już teraz koncerny są właścicielami paru polskich marek jak na przykład Nestle: Nałeczowianka, Mazowszanka, Aquarel, Dar Natury, Danone: Żywiec Zdrój, Vitalinea. Obecne są na rynku przykłady marek wód pobieranych z różnych ujęć w kraju, nie wykluczone, że kolejne firmy pójdą tym tropem, jeżeli nie unormują tego regulacje prawne - powiedziała.

Podobne zdanie ma Lech Włodarczyk, dyrektor ds. ekonomicznych, członek zarządu Zespołu Uzdrowisk Kłodzkich SA, producent Staropolanki. - Świadczy o tym działalność koncernu Danone, który w swoich rękach posiada marki Primavera oraz Żywiec Zdrój. Rynek polski idzie w kierunku rynku francuskiego, na którym 90 proc. udziałów skupiają 4 firmy. Konsolidacja w tym wypadku nie oznacza jednak likwidacji poszczególnych marek, ale zmianę właściciela. Termin wprowadzenia tego rodzaju zmian może nastąpić w ciągu 3 - 5 lat - powiedział Włodarczyk.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH