Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Decyzje Van Pur idą w kierunku szybkiego uzyskania synergii kosztowych z transakcji połączenia z RUP

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-04-2011, 15:13
Decyzje Van Pur idą w kierunku szybkiego uzyskania synergii kosztowych z transakcji połączenia z RUP

Zwolnienie części menadżerów Royal Unibrew Polska może mieć wpływ na dalszy rozwój marki Łomża. Eksperci branżowi twierdzą, że niekoniecznie wiązać się będzie z negatywnymi konsekwencjami dla tego brandu, który nowo powstałej spółce może przynieść sporo zysku.

Niedawno portalspozywczy.pl poinformował o zwolnieniach menedżerów związanych z marketingiem i sprzedażą.
Czytaj: Po połączeniu z Van Pur SA część menadżerów Royal Unibrew Polska straciła pracę.

Jak udało nam się dowiedzieć z nieoficjalnego źródła, pracę stracili m.in.: dotychczasowy dyrektor sprzedaży, dyrektor działu kluczowych klientów, dyrektor trade marketingu, dyrektor ds. rozwoju działu sprzedaży, kilku szefów dystryktów, kierowników hurtu oraz pracownicy marketingu.

- Zwolnienia są zapewne związane z redukcjami kosztów. Pracę stracili menedżerowie właśnie Royal Unibrew Polska, ponieważ w nowo powstałej spółce to Van Pur jest większościowym udziałowcem i to on "rozdaje karty" - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl, Adam Bogacz, prezes AKB Consulting.

Van Pur produkuje głównie marki własne dla sieci dużych supermarketów oraz dyskontów spożywczych, jednak zdaniem naszego eksperta, nowo powstała spółka nie powinna zrezygnować z korzyści finansowych, jakie przynosi marka Łomża. - Odniosła ona sukces i sporo w nią zainwestowano, więc Browary Regionalne Łomża zapewne będą nadal czerpać z tego korzyści - mówi Adam Bogacz.

Piotr Grauer, wicedyrektor w firmie doradczej KPMG zwraca uwagę, że na polskim rynku piwa - dojrzałym, zdominowanym przez trzech silnych graczy (Kompanię Piwowarską, Heinekena i Carlsberga) - korzyści skali w połączeniu z optymalizacją kosztową odgrywają kluczową rolę w uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej.

- Decyzje Van Pur wyraźnie idą w kierunku szybkiego uzyskania synergii kosztowych z transakcji połączenia z Royal Unibrew Polska. Takie decyzje niekoniecznie muszą mieć negatywny wpływ na samą markę Łomża, o ile są częścią szerszego planu zwiększenia skali działania i rentowności połączonej spółki - komentuje Piotr Grauer.

Przypomnijmy, Spółka Browary Regionalne Łomża należy do Van Pur SA i powstała po tym, jak Royal Unibrew przeniósł swoje akcje w Royal Unibrew Polska i stał się 20-proc. udziałowcem Van Pur.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (22)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • RUP 19-01-2013, 21:49:
No i podsumowując po niespełna dwóch latach... I jak te decyzje wpłynęły na rozwój piwa Lomza??? Prośba o komentarze.
  • PH 22-04-2011, 12:01:
Tak właśnie działa Van Pur, dziekujemy za zyczenia swiateczne z ta mila informacja!
  • PH RUP 20-04-2011, 17:38:
A Przedstawiciele RUP dziękują za miłą informację świąteczną którą przekazał PH Van Pura (chyba przez przypadek) :) Po świętach dołączamy do reszty zwolnionych... Brawo VP !!

Zobacz wszystkie komentarze (22)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH