Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Diageo zwiększa sprzedaż, także w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-08-2012, 12:22
Diageo zwiększa sprzedaż, także w Polsce
Paul Walsh, Chief Executive Diageo

Diageo zanotowało 6-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży netto oraz 9-proc. wzrost zysku z działalności operacyjnej za rok zakończony 30 czerwca.

Jak podaje Diageo, rynki rozwijające się, które odpowiadają za niemal 40 proc. sprzedaży globalnej odnotowały 15- proc. wzrost przychodów ze sprzedaży netto oraz 23-proc. wzrost zysku z działalności operacyjnej.

- Diageo jest silną firmą, która wciąż się umacnia, a wyniki ogłoszone dziś rano wyraźnie to potwierdzają. Zwiększyliśmy naszą obecność na najszybciej rozwijających się rynkach świata, zarówno poprzez przejęcia, jak i silny wzrost organiczny. Wzmocniliśmy na całym świecie pozycję naszych wiodących marek poprzez efektywny marketing oraz wiodące innowacje w branży, jak również rozwinęliśmy nasze kanały dystrybucji - komentuje Paul Walsa, Chief Executive, Diageo.

Andrew Morgan, President Diageo Europe, komentując rok zakończony 30 czerwca 2012 powiedział, że spółka w dalszym ciągu uzyskuje znaczne przychody ze sprzedaży i zyski na rozwijających sie rynkach Europy np. Rosji, w Europie Wschodniej i w Turcji, jak również w całej Północnej Europie.

- Wzrost sprzedaży osiągnięty przez Diageo w Polsce w roku finansowym 2012 opierał się głównie na kategorii whisky, w której Diageo jest liderem rynkowym, a także na wzroście innych marek importowanych, szczególnie tych wprowadzonych na rynek w poprzednim roku finansowym. Markami, które osiągnęły największy wzrost były: Johnnie Walker Red Label w segmencie whisky szkockiej (Standard Scotch), Bushmills w segmencie whiskey irlandzkiej oraz Smirnoff Black i Captain Morgan Spiced Gold. Szczególnie dobre okazały się wyniki marki Captain Morgan Spiced Gold, która wprowadzona w Polsce zaledwie w zeszłym roku, już zdążyła podwoić udział w rynku, co miało duży wpływ na wzrost całej kategorii rumu. W segmencie wódek top premium, marka Smirnoff Black również podwoiła swój udział w rynku, po pomyślnej zmianie pozycjonowania w zeszłym roku, osiągając najwyższe tempo wzrostu wśród największych wódek klasy top Premium - powiedział Krzysztof Michalski, General Manager Diageo Polska.

Dodał, że w perspektywie dynamicznego wzrostu w kategoriach whisky i innych importowanych marek, rynek polski ma duży potencjał i może stać się źródłem wzrostu Diageo w regionie Rosji i Europy Wschodniej w kolejnych latach. Dobre wyniki Diageo w Polsce są efektem szerokiego portfela silnych marek, zaangażowania pracowników firmy oraz bliskiej, opartej na partnerstwie, współpracy z naszymi Klientami.

W najbliższej przyszłości firma planuje kontynuować proces rozszerzania partnerskiej współpracy z klientami w kanale hurtowym, z detalistami i klientami HoReCa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH