REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Diageo zwiększa sprzedaż, także w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-08-2012, 12:22
Diageo zwiększa sprzedaż, także w Polsce
Paul Walsh, Chief Executive Diageo

Diageo zanotowało 6-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży netto oraz 9-proc. wzrost zysku z działalności operacyjnej za rok zakończony 30 czerwca.

REKLAMA

Jak podaje Diageo, rynki rozwijające się, które odpowiadają za niemal 40 proc. sprzedaży globalnej odnotowały 15- proc. wzrost przychodów ze sprzedaży netto oraz 23-proc. wzrost zysku z działalności operacyjnej.

- Diageo jest silną firmą, która wciąż się umacnia, a wyniki ogłoszone dziś rano wyraźnie to potwierdzają. Zwiększyliśmy naszą obecność na najszybciej rozwijających się rynkach świata, zarówno poprzez przejęcia, jak i silny wzrost organiczny. Wzmocniliśmy na całym świecie pozycję naszych wiodących marek poprzez efektywny marketing oraz wiodące innowacje w branży, jak również rozwinęliśmy nasze kanały dystrybucji - komentuje Paul Walsa, Chief Executive, Diageo.

Andrew Morgan, President Diageo Europe, komentując rok zakończony 30 czerwca 2012 powiedział, że spółka w dalszym ciągu uzyskuje znaczne przychody ze sprzedaży i zyski na rozwijających sie rynkach Europy np. Rosji, w Europie Wschodniej i w Turcji, jak również w całej Północnej Europie.

- Wzrost sprzedaży osiągnięty przez Diageo w Polsce w roku finansowym 2012 opierał się głównie na kategorii whisky, w której Diageo jest liderem rynkowym, a także na wzroście innych marek importowanych, szczególnie tych wprowadzonych na rynek w poprzednim roku finansowym. Markami, które osiągnęły największy wzrost były: Johnnie Walker Red Label w segmencie whisky szkockiej (Standard Scotch), Bushmills w segmencie whiskey irlandzkiej oraz Smirnoff Black i Captain Morgan Spiced Gold. Szczególnie dobre okazały się wyniki marki Captain Morgan Spiced Gold, która wprowadzona w Polsce zaledwie w zeszłym roku, już zdążyła podwoić udział w rynku, co miało duży wpływ na wzrost całej kategorii rumu. W segmencie wódek top premium, marka Smirnoff Black również podwoiła swój udział w rynku, po pomyślnej zmianie pozycjonowania w zeszłym roku, osiągając najwyższe tempo wzrostu wśród największych wódek klasy top Premium - powiedział Krzysztof Michalski, General Manager Diageo Polska.

Dodał, że w perspektywie dynamicznego wzrostu w kategoriach whisky i innych importowanych marek, rynek polski ma duży potencjał i może stać się źródłem wzrostu Diageo w regionie Rosji i Europy Wschodniej w kolejnych latach. Dobre wyniki Diageo w Polsce są efektem szerokiego portfela silnych marek, zaangażowania pracowników firmy oraz bliskiej, opartej na partnerstwie, współpracy z naszymi Klientami.

W najbliższej przyszłości firma planuje kontynuować proces rozszerzania partnerskiej współpracy z klientami w kanale hurtowym, z detalistami i klientami HoReCa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH