REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Duża rozmowa z dyrektorem Grupy Belvedere: Krupnik jest numerem 1, wyprzedził Czystą de Luxe

  • Autor: Paulina Bełżecka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-07-2011, 20:14
Duża rozmowa z dyrektorem Grupy Belvedere: Krupnik jest numerem 1, wyprzedził Czystą de Luxe
Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Grupy Belvedere, do której należy spółka Sobieski

- Według naszych obliczeń Krupnik już jest liderem (na polskim rynku - red.), a badania Nielsena powinny to potwierdzić - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Grupy Belvedere, do której należy spółka Sobieski.

REKLAMA
Co dalej ze spółką Belvedere?

Tak, jak dotychczas, rozwijamy się, idziemy dynamicznie do przodu. Pomimo kłopotów, jakie mamy z powodu ataków naszych przeciwników, nasza spółka przoduje. Choćby marka Krupnik - w Polsce jest już albo wkrótce będzie marką numer jeden, zaś Sobieski na całym świecie jest marką numer sześć w segmencie wódek premium. To chyba najlepiej pokazuje w jakiej jesteśmy kondycji.

Czy to znaczy, że Krupnik wyprzedził lidera rynku, wódkę Czystą de Luxe, jeśli chodzi o udziały rynkowe?

Według ostatnich badań firmy Nielsen, dynamiki rozwoju Krupnik i dynamiki spadku Żołądkowej wynika, że w następnym miesiącu tak powinno być. Jeśli widzimy dane, w których jednak marka rośnie, a druga spada, to rysują się krzywe, które się przecinają. Według naszego wykresu one już się przecięły.

Innymi słowy: według naszych matematycznych obliczeń Krupnik już jest liderem, a badania Nielsena powinny to potwierdzić. Jeśli nie potwierdzą tego teraz, to w kolejnym miesiącu.

Polacy coraz więcej spożywają wódek kolorowych oraz whisky - ta kategoria rośnie dość dynamicznie. Czy spółka zamierza zwiększać sprzedaż w tych segmentach?

W naszym portfolio w kategorii scotch whisky mamy markę William Peel. Jest to siódma szkocka whisky na świecie według rankingu Millionaires Club za 2011 rok. Jest też marką wiodącą we Francji, która jest największym rynkiem whisky na świecie. Rynek szkockiej whisky we Francji jest dwa razy większy niż w Anglii. Jest to paradoks - Anglicy piją dwa razy więcej wódki niż whisky.

Na pewno będziemy nadal inwestować w markę William Peel w Polsce.

Jaką pozycję spółka chciałaby osiągnąć w Polsce w kategorii whisky?

Ponieważ jest to marka należąca do grupy, dołożymy wszelkich starań, by zająć możliwie najlepsze miejsce. Niewątpliwe William Peel ma na rynku polskim duży potencjał wzrostu.

Polacy zmieniają swoje upodobania, podobnie jak Brytyjczycy. Pijemy coraz więcej whisky, a rynek wódki spada. Czy jest możliwe, że wódka przestanie być dominującym alkoholem w Polsce?

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH