Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Duże browary chcą wykorzystać modę na piwa regionalne

- Faktem jest, że w ostatnim roku odnotowaliśmy 20-procentowy wzrost sprzedaży, ale wydaje mi się, że jest to naturalne zjawisko, a tzw. popularność piw regionalnych jest bardziej medialną bańką niż rzeczywistością przełożoną na cyfry - mówi z rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Marek Jakubiak, właściciel browarów z Ciechanowa i Lwówka Śląskiego.

Duże browary chcą wykorzystać modę na piwa regionalne

- Ów bańkę starają się wykorzystać niektóre koncerny piwowarskie, które produkują tzw. marki regionalne i „udają" małe browary. Co z tego wyjdzie? Zobaczymy... - dodaje nasz rozmówca.

Marek Jakubiak przyznaje, że jego browary nie będą korzystać na tej modzie, by „na siłę" się wypromować. - Nie mamy imperialistycznych zapędów i z uporem maniaka chcemy być małymi browarami. Zamierzamy kontynuować produkcję naszych piw nieutrwalonych na tym samym poziomie. Mamy dobrze rozwiniętą dystrybucję i grono wiernych fanów - komentuje właściciel browarów z Ciechanowa i Lwówka Śląskiego.

Przypomnijmy - Marek Jakubiak zmienia nazwy dla swoich produktów z "piwo niepasteryzowane" na"nieutrwalone" i zachęca do takich praktyk inne regionalne browary. Jak tłumaczy, przy użyciu dzisiejszych technik słowo niepasteryzowane nie musi oznaczać naturalności piwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marek Jakubiak RSS ALERT    /    Browar Ciechan RSS ALERT    /    Browar Lwówek RSS ALERT    /    piwo niepasteryzowane RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT

KOMENTARZE (15)

  • WIEM 2011-01-28 13:04:03
    Ciekawe, czy będą miały oznaczenia obowiązujące w UE jako produkt regionalny.Znając chwyty reklamowe ta regionalność to kolejny chwyt reklamowy .Przecież polska to taki kraj co wszystko wolno ,bez ponoszenia z tego tytułu odpowiedzialności.stosuje zasadę \"papier wszystko przyjmie\"
  • regionalnesmaki 2011-01-28 14:20:54
    Odpowiadając na pytanie przedmówcy. To wszystko zależy od browaru, czy zechce i będzie w stanie w ogóle zarejestrować piwo jako produkt regionalny (Chronione Oznaczenie Geograficzne najpewniej). Moim zdaniem tak powinno być, bo regionalny produkt to wg. prawa taki, który posiada jedno z dwóch oznaczeń unijnych - ChNP lub ChOG i każdy producent produktu, który uważa za regionalny powinien postarać się o rejestrację tego produktu albo założyć jakiś związek producentów i razem zarejestrować produkt. Patrząc na Czechy, Niemcy czy Belgię widać, że to się opłaca. Budweiser Budvar, Cerna Hora, Kölsch to tylko kilka przykładów popularnych piw z certyfikatem ChOG. Większość piw \"regionalnych\" musi spełniać wymogi wpisu na Listę Produktów Tradycyjnych, bo to pierwszy etap do rejestracji produktu w UE, choć nie konieczny, ale na pewno to pomaga. Zarówno Ciechan, jak też i Lwówek oraz kilka innych piw wysokiej jakości (Noteckie, Czarny Boos, Wschowskie i parę innych)jest wpisanych na tą listę, więc, gdyby browary chciały to mogłyby za kilka lat (tyle trwa proces rejestracji od złożenia wniosku do Min. Rolnictwa do certyfikacji zakładu przez IJHARS)takie piwka będą mogły mieć te oznaczenia.
  • Chińczyk 2011-01-28 16:38:19
    Tak trzymaj Marku!!! Pozdrawiam Andrzej
  • Konsument 2011-01-28 20:28:18
    Co Marku Perła niepasteryzowana daje wam w kość co ? Tak samo jak inne niepasteryzowane piwa, które są tańsze i dobre, przykro mi ale na wasze drogie piwa jest tylko garstka smakoszy. Dzisiaj rolę gra cena niestety.
  • regionalnesmaki 2011-01-28 22:43:25
    Panie \"Konsumencie\", pan pomylił chyba kategorie. Piwo tzw. \"Niepasteryzowane\" typu Perła (mój znajomy tam pracuje, ja sam byłem w tym browarze kilkukrotnie na produkcji, jestem z Lublina), a piwo nieutrwalane typu Ciechan czy Lwówek TO NIEBO I ZIEMIA, oczywiście z przewagą dla Ciechana i Lwówka. Perła Niepasteryzowana nie jest zła, ale jest warta tyle ile kosztuje, czyli niewiele, jest tylko \"dobra\". Mi natomiast takie piwa jak Ciechan, Lwówek, Wschowskie, Noteckie, Lipcowe czy Łaskie smakują i uważam jest za WYŚMIENITE, warte swojej ceny. Perła Niepasteryzowana kosztuje ok. 2,50 w Lublinie i więcej nie jest warta, natomiast piwa nieutrwalane kosztują ok. 3,5 i są na 100 procent warte tej ceny. Dzisiaj ludzie widzą, że niska cena piwa=szajs i coraz więcej ludzi wybiera, przynajmniej od czasu do czasu piwa takie jak Ciechan, mimo, że droższe. Nikt nie powiedział, że piwa regionalne i tradycyjne ma pić każdy i mają kosztować tyle co koncernowy szajs (taki jak Perła, która nie jest żadnym browarem regionalnym, bo właścicielem jest duński koncern i do tego jakaś firma z Kanady). Po prostu piwa prawdziwie reigonalne to nisza, zawsze tak było i zawsze tak będzie. Dla mnie Perła powinna zostać sprzedana już dawno jakiemuś koncernowi dużemu, za to co zrobiła w Zwierzyńcu.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.182.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.