Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Duże koncerny piwne wchodzą w piwa niepasteryzowane. Odbiorą rynek małym browarom?

  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 18-06-2011, 10:03
Duże koncerny piwne wchodzą w piwa niepasteryzowane. Odbiorą rynek małym browarom?

Małe lokalne browary radzą sobie na rynku coraz lepiej. Ich kluczem do sukcesu są piwa niepasteryzowane. Duże koncerny chcą pójść w ich ślady, często nawet upodabniając się do małych browarów - pisze Gazeta Wyborcza.

Jak przypomina Gazeta Wyborcza, w ostatnich latach rynek piwa w Polsce kurczy się. Wyjątkiem są małe browary. Ich udział w zdominowanym przez wielkich graczy rynku wynosi co prawda tylko 5 proc., ale z branżowych badań wynika, że ich zyski rosną w tempie 10 proc. w skali roku.

Źródło sukcesu małych browarów to piwa regionalne, najczęściej niepasteryzowane, które świetnie się sprzedają, choć zazwyczaj są znacznie droższe od masowych produktów wielkich koncernów.

Konsumenci coraz częściej stawiają na piwo niepasteryzowane kosztem największych graczy, ze względu na wyższe walory smakowe tego piwa. Moda ta nie uszła uwadze wielkich piwnych koncernów działających w Polsce. Efekt: od kilku miesięcy na rynku pojawiają się kolejne piwa niepasteryzowane sygnowane przez wielkie marki.

Pierwszy był Kasztelan promowany w taki sposób, jakby był piwem regionalnym (marka piwa należy do koncernu Carlsberg). Swoje marki niepasteryzowanego piwa mają też Royal Unibrew (Łomża), a także Grupa Żywiec, która stawia na niepasteryzowane piwo Leżajsk, oraz od niedawna stołeczny browar Królewskie - pisze Gazeta Wyborcza.

Przeczytaj także:

Browar Lwówek Śląski znacznie zwiększa sprzedaż

 

Browary Regionalne Łomża zakładają dwucyfrowy wzrost sprzedaży w br. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (15)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • elf 23-06-2011, 22:21:
Człowieku nie kompromituj się swoją wiedzą,browary wpadły w panikę ,którą wywołali przetwórcy chmielu.Tak głupio gadasz ,ze aż myślącego człowieka mdli od Twoich bredni.żeby nawet rolnicy w 2007 r trochę zarobili.Podwoili cenę ,to tylko w ciągu jednego roku .W późniejszych latach mogliście kupować każdą ilość chmielu za półdarmo.Ale Wy jesteście światowcami i nie macie zamiaru "kumać się z rolnikiem" co znaczy że skup chmielu powierzyliście pośrednikom półprzetwórcom.A to oznacza mniejsze opakowania i dodawanie do produkcji piwa wygodniejszego granulatu.Postanowiliście wzbogacić skupujących, do kogo macie pretensje.Nie wierzę żeby"ANOL"był faktycznie prezesem ,bo jeżeli nim jest to w Polsce nie ma przyszłości dla chmielarstwa.Mamy ludzi w różnych dziedzinach niewiedzących na czyją korzyść działają, ale prezes stowarzyszenia chmielarzy ,żeby nie zastanowił się nad tego rodzaju wypowiedzią "to zwykły zdrajca interesów plantatorów"I chciałbym wywołać go do dalszej polemiki jeśli nie jest tchórzem.
  • ANOL 21-06-2011, 22:44:
Prezes stowarzyszenia Chmielarzy witam ,Za powódź też browary są winne .Za wzrost ceny o 2000 % też browary są winne .Życzę wszystkiego najlepszego.
  • elf 20-06-2011, 19:54:
Jeśli chodzi o znaczek na Polskich piwach nie obrazuje on ,że piwo faktycznie spełnia wszystkie europejskie wymogi do uzyskania takiego znaczka.Dlaczego?,wielokrotnie występowaliśmy o sprawdzenie naszych piw pod względem stosowanych surowców do ich produkcji .Kontrole tym się nie interesują ,podobnie jak olały propozycję Pawlaka aby UOKiK sprawdził ceny żywności .Jedyną instytucją kontrolującą piwa jest IHARS ,który nadaje certyfikaty na poszczególne odmiany chmielu.Pomimo przeprowadzeniu wielu kontroli i wykryciu wielu nieprawidłowości w zakresie kontroli piw ,nie są w stanie dotkliwie ukarać nieuczciwych producentów .Bo cóż to na molocha typu koncern kara 5 000zł.Znacznie dotkliwsze byłoby podanie do publicznej wiadomości jego nieuczciwości w produkcji.Natomiast co do słodu, istniejąca od 1997r w Gdańsku Firma Baltic Malt została w 2007 roku sprzedana francuskiej firmie Malteurop.Cóż mogą rolnicy w zakresie produkcji słodu ,wyprodukować jęczmień zachowując wszystkie wymagania i otrzymać zapłatę taką jaką kupujący zechce zapłacić,bez prawa negocjacji ceny.Podobnie z Polskim chmielem ,plantatorzy produkują chmiel wg zaleceń poszczególnych firm skupujących,nie mając prawa do negocjacji ceny ,może im udać się wynegocjować zwiększenie limitu sprzedaży.Dziwne jest to ,że 4 firmy skupujące polecają ,każda inne środki ochrony przed chorobami grzybowymi i szkodnikami.Oczywiście po zbiorze robione są indywidualne próby.Dlaczego podważamy walory piw i czy właściwie są to produkty naturalne.otóż w magazynach rolników od 3 lat leżą setki ton suchego certyfikowanego chmielu.Najwyższa cena 12/kg a z 2009r większość chmielu nie została skupiona od rolników .Są tacy którzy w ogóle nic nie sprzedali. Część została sprzedana po 2zł/kg obecnie 1zł/kg .Oznacza to,że koszty transportu przewyższą otrzymaną zapłatę.Obwinia się rolników ,że w 2007 r wywindowali ceny chmielu .A tak naprawdę kupcy jeździli i między sobą podbijali ceny ,dochodziło do tego ,że pracownicy firm kupowali od producenta chmiel i z wielokrotnym zarobkiem sprzedawali w swojej firmie .Dlatego upadła Spółka Chmiel Polski i nie było doniesienia do prokuratury ,ktoś miał w tym interes ale nie rolnicy.Teraz ,żeby produkować piwo ze znaczkiem tradycyjne musi pochodzić ze swojego regionu.Perła mogłaby produkować takie piwo ale nie inne browary ,które w swoim regionie nie mają upraw chmielu.Sprowadzany z zagranicy przy cenie 35zl/kg mokrego na jakie koszty naraża browar jeśli zostanie wysuszony z 1kg/zostanie 18-22% suchego a z każdego kilograma 7,8,10 dkg lupuliny,która jest przyprawą do piwa.do tego dochodzą koszty przetworzenia na granulat lub ekstrakt .Czy ktoś widzi tu realne wytłumaczenie i nie podejrzewa oszustwa konsumenta.akurat dokładnie znam ten temat i dziwię się ,że konsumenci dają się otumaniać poprzez fałszywe reklamy.Jestem w stanie poprzeć dokumentami unijnymi dopuszczającymi surowce do produkcji piw jak również dokumentami Polskich Norm,które ze względów oszczędnościowych dopuściły surowce zastępcze do produkcji piw.Nie ma co się wymądrzać ,prawda jest okrutna.siedzę w tym 40 lat więc co nieco mi wiadomo.

Zobacz wszystkie komentarze (15)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 562) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.