Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor AB Foods: Herbata Twinings notuje w Polsce dwucyfrowe wzrosty

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-09-2011, 11:01
Dyrektor AB Foods: Herbata Twinings notuje w Polsce dwucyfrowe wzrosty
Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska

Rynek herbat premium w Polsce rośnie w tej chwili w szybkim tempie. Związane jest to z tym, że rosnąca klasa średnia wciąż poszukuje dostępu do nowych marek i smaków. Tym samym marka Twinings notuje dwucyfrowe wzrosty - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska.

Jak potwierdza Maciej Tomaszewski, polski rynek jest jednym z największych i najbardziej konkurencyjnych w Europie. - W Polsce chcemy znaleźć swoją niszę i być liderem w kategorii premium. Nie będziemy konkurować cenami z wiodącymi markami. Nie liczymy, że uda nam się "podebrać" udziały rynkowe tym markom, ponieważ segment premium w naturalny sposób jest ograniczony. Szacujemy go na 3 proc. całego rynku herbaty - komentuje dyrektor zarządzający AB Foods Polska.

Obecnie herbata Twinings jest dostępna w wybranych sieciach hipermarketów, delikatesów oraz w lokalach gastronomicznych. - Planujemy powoli budować pozycję marki także w kanale tradycyjnym. W segmencie HoReCa będą to wyselekcjonowane punkty, głównie w dużych miastach, z klientami z wyższymi dochodami - mówi Maciej Tomaszewski.

AB Foods Polska chce konsekwentnie budować wizerunek marki Twinings jako eksperta w przygotowaniu mieszanek herbat najwyższej jakości i ma ambicję edukować klientów, aby rozróżniali różne rodzaje herbat. - Chcemy, aby nasza herbata stała się benchmarkiem prawdziwej angielskiej Earl Grey - powietrza nasz rozmówca. Jak dodaje, w tym roku firma planuje kampanię prasową Twinings.

Zdaniem Macieja Tomaszewskiego, polski rynek herbaty zaczął się stabilizować - już nie ma znaczących wzrostów, które można było zaobserwować jeszcze parę lat temu. - Polska, przy całej swojej atrakcyjności, jest rynkiem niskiej ceny - dodaje.

- Jeśli chodzi o poszczególne kategorie to możemy zauważyć, że rośnie segment zielonych herbat i naparów ziołowych oraz herbat owocowych. Uważam jednak, że Polska jeszcze długo pozostanie rynkiem czarnej herbaty - podsumowuje.

W ofercie AB Foods Polska Sp. z o.o. znajdują się takie marki premium jak: Blue Dragon, Patak's, Levi Roots, Costa, Twinings, Ryvita czy Jordans. AB Foods Polska Sp. z o.o. jest częścią AB World Foods, który należy do koncernu Associated British Foods plc - jednego z największych producentów żywności w Europie. Obroty koncernu przekraczają 10 mld funtów.

Czytaj także: Dyrektor AB Foods Polska: Rynek żywności orientalnej rośnie dynamicznie

Wkrótce na łamach serwisu portalspozywczy.pl ukażą się kolejne części wywiadu z Maciejem Tomaszewskim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH