REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor AB Foods: Herbata Twinings notuje w Polsce dwucyfrowe wzrosty

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-09-2011, 11:01
Dyrektor AB Foods: Herbata Twinings notuje w Polsce dwucyfrowe wzrosty
Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska

Rynek herbat premium w Polsce rośnie w tej chwili w szybkim tempie. Związane jest to z tym, że rosnąca klasa średnia wciąż poszukuje dostępu do nowych marek i smaków. Tym samym marka Twinings notuje dwucyfrowe wzrosty - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska.

REKLAMA

Jak potwierdza Maciej Tomaszewski, polski rynek jest jednym z największych i najbardziej konkurencyjnych w Europie. - W Polsce chcemy znaleźć swoją niszę i być liderem w kategorii premium. Nie będziemy konkurować cenami z wiodącymi markami. Nie liczymy, że uda nam się "podebrać" udziały rynkowe tym markom, ponieważ segment premium w naturalny sposób jest ograniczony. Szacujemy go na 3 proc. całego rynku herbaty - komentuje dyrektor zarządzający AB Foods Polska.

Obecnie herbata Twinings jest dostępna w wybranych sieciach hipermarketów, delikatesów oraz w lokalach gastronomicznych. - Planujemy powoli budować pozycję marki także w kanale tradycyjnym. W segmencie HoReCa będą to wyselekcjonowane punkty, głównie w dużych miastach, z klientami z wyższymi dochodami - mówi Maciej Tomaszewski.

AB Foods Polska chce konsekwentnie budować wizerunek marki Twinings jako eksperta w przygotowaniu mieszanek herbat najwyższej jakości i ma ambicję edukować klientów, aby rozróżniali różne rodzaje herbat. - Chcemy, aby nasza herbata stała się benchmarkiem prawdziwej angielskiej Earl Grey - powietrza nasz rozmówca. Jak dodaje, w tym roku firma planuje kampanię prasową Twinings.

Zdaniem Macieja Tomaszewskiego, polski rynek herbaty zaczął się stabilizować - już nie ma znaczących wzrostów, które można było zaobserwować jeszcze parę lat temu. - Polska, przy całej swojej atrakcyjności, jest rynkiem niskiej ceny - dodaje.

- Jeśli chodzi o poszczególne kategorie to możemy zauważyć, że rośnie segment zielonych herbat i naparów ziołowych oraz herbat owocowych. Uważam jednak, że Polska jeszcze długo pozostanie rynkiem czarnej herbaty - podsumowuje.

W ofercie AB Foods Polska Sp. z o.o. znajdują się takie marki premium jak: Blue Dragon, Patak's, Levi Roots, Costa, Twinings, Ryvita czy Jordans. AB Foods Polska Sp. z o.o. jest częścią AB World Foods, który należy do koncernu Associated British Foods plc - jednego z największych producentów żywności w Europie. Obroty koncernu przekraczają 10 mld funtów.

Czytaj także: Dyrektor AB Foods Polska: Rynek żywności orientalnej rośnie dynamicznie

Wkrótce na łamach serwisu portalspozywczy.pl ukażą się kolejne części wywiadu z Maciejem Tomaszewskim.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH