Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor AB Foods: Herbata Twinings notuje w Polsce dwucyfrowe wzrosty

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-09-2011, 11:01
Dyrektor AB Foods: Herbata Twinings notuje w Polsce dwucyfrowe wzrosty
Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska

Rynek herbat premium w Polsce rośnie w tej chwili w szybkim tempie. Związane jest to z tym, że rosnąca klasa średnia wciąż poszukuje dostępu do nowych marek i smaków. Tym samym marka Twinings notuje dwucyfrowe wzrosty - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska.

Jak potwierdza Maciej Tomaszewski, polski rynek jest jednym z największych i najbardziej konkurencyjnych w Europie. - W Polsce chcemy znaleźć swoją niszę i być liderem w kategorii premium. Nie będziemy konkurować cenami z wiodącymi markami. Nie liczymy, że uda nam się "podebrać" udziały rynkowe tym markom, ponieważ segment premium w naturalny sposób jest ograniczony. Szacujemy go na 3 proc. całego rynku herbaty - komentuje dyrektor zarządzający AB Foods Polska.

Obecnie herbata Twinings jest dostępna w wybranych sieciach hipermarketów, delikatesów oraz w lokalach gastronomicznych. - Planujemy powoli budować pozycję marki także w kanale tradycyjnym. W segmencie HoReCa będą to wyselekcjonowane punkty, głównie w dużych miastach, z klientami z wyższymi dochodami - mówi Maciej Tomaszewski.

AB Foods Polska chce konsekwentnie budować wizerunek marki Twinings jako eksperta w przygotowaniu mieszanek herbat najwyższej jakości i ma ambicję edukować klientów, aby rozróżniali różne rodzaje herbat. - Chcemy, aby nasza herbata stała się benchmarkiem prawdziwej angielskiej Earl Grey - powietrza nasz rozmówca. Jak dodaje, w tym roku firma planuje kampanię prasową Twinings.

Zdaniem Macieja Tomaszewskiego, polski rynek herbaty zaczął się stabilizować - już nie ma znaczących wzrostów, które można było zaobserwować jeszcze parę lat temu. - Polska, przy całej swojej atrakcyjności, jest rynkiem niskiej ceny - dodaje.

- Jeśli chodzi o poszczególne kategorie to możemy zauważyć, że rośnie segment zielonych herbat i naparów ziołowych oraz herbat owocowych. Uważam jednak, że Polska jeszcze długo pozostanie rynkiem czarnej herbaty - podsumowuje.

W ofercie AB Foods Polska Sp. z o.o. znajdują się takie marki premium jak: Blue Dragon, Patak's, Levi Roots, Costa, Twinings, Ryvita czy Jordans. AB Foods Polska Sp. z o.o. jest częścią AB World Foods, który należy do koncernu Associated British Foods plc - jednego z największych producentów żywności w Europie. Obroty koncernu przekraczają 10 mld funtów.

Czytaj także: Dyrektor AB Foods Polska: Rynek żywności orientalnej rośnie dynamicznie

Wkrótce na łamach serwisu portalspozywczy.pl ukażą się kolejne części wywiadu z Maciejem Tomaszewskim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.