Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Algidy: Lody dążą do tego by stać się kategorią całoroczną

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2011, 10:18
Dyrektor Algidy: Lody dążą do tego by stać się kategorią całoroczną
Zdaniem Marka Kopyto, najszybciej będzie rósł rynek lodów premium

Poza sezonem sprzedają się głównie lody familijne w dużych sieciach handlowych, jednak etap znaczącego wzrostu konsumpcji jesienią i zimą wydaje się raczej odległy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Marek Kopyto, dyrektor Algidy na Polskę i Kraje Bałtyckie.

- Natomiast na zwiększenie konsumpcji lodów w okresie wiosenno-letnim wpłynie zwiększenie spożycia lodów w domu, a to może przyczynić się do przekształcenia lodów w produkt całoroczny - tłumaczy nasz rozmówca.

Jego zdaniem jest to jednak proces długotrwały, który wymaga zmiany percepcji całej kategorii i uświadomienia polskiemu konsumentowi zalet lodów, takich jak zawartość naturalnych składników oraz niskokaloryczność w porównaniu z innymi słodyczami czy przekąskami.

- Rynek lodów w Polsce jest rynkiem rosnącym. Kategoria lodów dąży do tego by stać się kategorią całoroczną. Przewidujemy, że najszybciej będzie rósł rynek premium, zarówno impulsowy, jak i familijny - mówi Marek Kopyto.

Polacy spożywają około 4,2 litra lodów rocznie, głównie w postaci lodów impulsowych, które stanowią 2/3 rynku. - Węgrzy konsumują podobną ilość, ale w przeciwieństwie do polskich konsumentów wybierają przede wszystkim lody "do domu" oraz te droższe. Z kolei roczna konsumpcja lodów wśród Czechów i Niemców przekracza 5 litrów. Najniższe spożycie lodów odnotowuje Rumunia: około pół litra rocznie. Najwyższe spożycie lodów odnotowuje się w Stanach Zjednoczonych: prawie 22 litry rocznie na osobę. W Europie niekwestionowanym liderem są kraje skandynawskie, gdzie spożycie wynosi ponad 10 litrów per capita rocznie - dodaje dyrektor Algidy.

Jak wykazały badania TNS OBOP, aż 34 proc. badanych Polaków deklaruje, iż ulubionym przez nich smakiem lodów jest smak śmietankowy. Na drugim miejscu plasuje się smak czekoladowy - 19 proc., następnie truskawkowy - 15 proc.

Przeczytaj także:

Dyrektor Algidy: Lody na patyku stanowią połowę sprzedaży wszystkich lodów impulsowych

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH