Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Dyrektor Ambry: Na akwizycje moglibyśmy przeznaczyć do 80 mln zł

Ambra, producent i dystrybutor win, jest w stanie sfinansować ze środków własnych przejęcia na kwotę do 80 mln zł, jednak obecnie nie prowadzi w tej sprawie żadnych rozmów - mówi Piotr Kaźmierczak, dyrektor finansowy spółki.

Dyrektor Ambry: Na akwizycje moglibyśmy przeznaczyć do 80 mln zł
Na zdjęciu zarząd spółki Ambra (od lewej) wiceprezes Grzegorz Nowak, prezes Robert Ogór oraz członkowie zarządu Piotr Kaźmierczak i Piotr Dziarski

W II połowie roku 2010/11spółka chce się skoncentrować na generowaniu zysku z nowych marek, który w długim okresie mógłby wynieść ok. 5 mln zł rocznie.

"Szukamy celów, które są wycenione korzystnie dla naszych akcjonariuszy. Jesteśmy w stanie dokonać z własnych środków inwestycji na poziomie do 80 mln zł. To jest nasz potencjał. Mamy dobrą sytuacje finansową i w razie odpowiedniej zmiany na rynku wina, czy innych alkoholi w Polsce, moglibyśmy finansować takie projekty" - powiedział w wywiadzie Kaźmierczak.

Poinformował, że Ambra prowadziła rozmowy dotyczące akwizycji na rynku rumuńskim, jednak nie zakończyły się one porozumieniem. Obecnie spółka nie prowadzi żadnych rozmów dotyczących ewentualnego przejęcia.

"Nie oznacza to, że nie jesteśmy zainteresowani takim rozwojem. Nasze zadłużenie spadło do niskiego poziomu. Tym samym możliwość finansowania projektów inwestycyjnych, czy to w przypadku rozwoju organicznego, czy poprzez akwizycje zwiększa się z miesiąca na miesiąc. Jesteśmy dobrze przygotowani od strony finansowej, musimy jednak poczekać na okazje rynkowe" - powiedział.

Wcześniej, w komunikacie, spółka poinformowała, że poprawa rotacji zapasów i należności, pomimo rosnącej sprzedaży, przyniosła redukcję długu ze 170 do 149 mln zł, a w efekcie niższe o 1,5 mln zł koszty odsetkowe.

Ambra nie planuje w ciągu najbliższego półrocza żadnych istotnych inwestycji. Chce skupić się na generowaniu zysków z przejętych w ciągu ostatniego roku marek.

"Sporo zainwestowaliśmy w ciągu ostatnich 12 miesięcy, kiedy przejęliśmy markę +El Sol+, markę +Pliska Pomorie+ oraz sieci sklepów +Nalewki i Inne+. Teraz koncentrujemy się na tym, żeby uzyskać z nich jak największy zysk. To były dobre inwestycje. Na dzień dzisiejszy tak atrakcyjnych ofert, w które zainwestowalibyśmy w ciągu najbliższych 6 miesięcy nie widzimy" - powiedział Kaźmierczak.

"Każdą z tych inwestycji trzeba by było oddzielnie ocenić, ale myślę, że długoterminowo moglibyśmy uzyskiwać z nich około 5 mln zł zysku netto rocznie" - dodał.

Zdaniem Kaźmierczaka druga połowa roku obrotowego 2010/2011 może przyczynić się do poprawy rocznego wyniku netto grupy.

"Drugie półrocze pod względem przychodów i wyniku netto powinno być lepsze niż analogiczny okres roku ubiegłego. W tym pierwszym półroczu roku obrotowego zysk netto poprawił się o 16 proc. Myślę, że drugie półrocze pozwoli na zwiększenie dynamiki wzrostu rocznego zysku netto" - powiedział.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Piotr Kaźmierczak RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.76.193
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.