Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Ambry: Na akwizycje moglibyśmy przeznaczyć do 80 mln zł

  • Autor: PAP
  • Data: 21-02-2011, 23:04
Dyrektor Ambry: Na akwizycje moglibyśmy przeznaczyć do 80 mln zł
Na zdjęciu zarząd spółki Ambra (od lewej) wiceprezes Grzegorz Nowak, prezes Robert Ogór oraz członkowie zarządu Piotr Kaźmierczak i Piotr Dziarski

Ambra, producent i dystrybutor win, jest w stanie sfinansować ze środków własnych przejęcia na kwotę do 80 mln zł, jednak obecnie nie prowadzi w tej sprawie żadnych rozmów - mówi Piotr Kaźmierczak, dyrektor finansowy spółki.

W II połowie roku 2010/11spółka chce się skoncentrować na generowaniu zysku z nowych marek, który w długim okresie mógłby wynieść ok. 5 mln zł rocznie.

"Szukamy celów, które są wycenione korzystnie dla naszych akcjonariuszy. Jesteśmy w stanie dokonać z własnych środków inwestycji na poziomie do 80 mln zł. To jest nasz potencjał. Mamy dobrą sytuacje finansową i w razie odpowiedniej zmiany na rynku wina, czy innych alkoholi w Polsce, moglibyśmy finansować takie projekty" - powiedział w wywiadzie Kaźmierczak.

Poinformował, że Ambra prowadziła rozmowy dotyczące akwizycji na rynku rumuńskim, jednak nie zakończyły się one porozumieniem. Obecnie spółka nie prowadzi żadnych rozmów dotyczących ewentualnego przejęcia.

"Nie oznacza to, że nie jesteśmy zainteresowani takim rozwojem. Nasze zadłużenie spadło do niskiego poziomu. Tym samym możliwość finansowania projektów inwestycyjnych, czy to w przypadku rozwoju organicznego, czy poprzez akwizycje zwiększa się z miesiąca na miesiąc. Jesteśmy dobrze przygotowani od strony finansowej, musimy jednak poczekać na okazje rynkowe" - powiedział.

Wcześniej, w komunikacie, spółka poinformowała, że poprawa rotacji zapasów i należności, pomimo rosnącej sprzedaży, przyniosła redukcję długu ze 170 do 149 mln zł, a w efekcie niższe o 1,5 mln zł koszty odsetkowe.

Ambra nie planuje w ciągu najbliższego półrocza żadnych istotnych inwestycji. Chce skupić się na generowaniu zysków z przejętych w ciągu ostatniego roku marek.

"Sporo zainwestowaliśmy w ciągu ostatnich 12 miesięcy, kiedy przejęliśmy markę +El Sol+, markę +Pliska Pomorie+ oraz sieci sklepów +Nalewki i Inne+. Teraz koncentrujemy się na tym, żeby uzyskać z nich jak największy zysk. To były dobre inwestycje. Na dzień dzisiejszy tak atrakcyjnych ofert, w które zainwestowalibyśmy w ciągu najbliższych 6 miesięcy nie widzimy" - powiedział Kaźmierczak.

"Każdą z tych inwestycji trzeba by było oddzielnie ocenić, ale myślę, że długoterminowo moglibyśmy uzyskiwać z nich około 5 mln zł zysku netto rocznie" - dodał.

Zdaniem Kaźmierczaka druga połowa roku obrotowego 2010/2011 może przyczynić się do poprawy rocznego wyniku netto grupy.

"Drugie półrocze pod względem przychodów i wyniku netto powinno być lepsze niż analogiczny okres roku ubiegłego. W tym pierwszym półroczu roku obrotowego zysk netto poprawił się o 16 proc. Myślę, że drugie półrocze pozwoli na zwiększenie dynamiki wzrostu rocznego zysku netto" - powiedział.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH