Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Carlsberga: W FMCG liczy się szybkość rozliczania rezultatów w pracy

  • www.pulshr.pl
  • Autor: pulshr.pl
  • Data: 01-03-2013, 16:38

- W branży FMCG wszystko dzieje się szybciej, w związku z czym pracownicy są również szybciej rozliczani z rezultatów swojej pracy, a to powoduje, że dział personalny musi częściej reagować na potrzeby swoich wewnętrznych klientów, ponieważ jest więcej zmian - mówi Małgorzata Milczarek, dyrektor HR Carlsberg Polska.

Ruszył nowy seriws Puls HR. Kliknij i zobacz

Jaka jest rola przedstawiciela handlowego w waszej firmie?

Małgorzata Milczarek, dyrektor HR Carlsberg Polska: Przedstawiciel handlowy ma kontakt nie tylko z klientem, ale i konsumentem naszego produktu dlatego jego rola jest ważna. Mamy swoje standardy - począwszy od ubioru po cel wizyty w sklepie i metodę działania. Bardzo nam zależy na budowaniu świadomości biznesowej wśród naszych handlowców - nie chciałabym jednak zdradzać szczegółów. To jest strategia, której konkurencja nie powinna poznawać.

Jak radzicie sobie sobie z tym, że sprzedaż piwa jest mocno uzależniona od pór roku. Latem jest zdecydowanie wyższa, zimą spada - jak ta tendencja przekłada się na liczbę zatrudnianych osób?

Faktycznie branża piwna charakteryzuje się dużą sezonowością. W okresie letnim zauważalny jest wzrost zamówień na piwo, a także odnotowujemy większą aktywność obsługiwanych przez nas lokali. Natomiast praca, budowanie relacji z naszymi klientami jest długoterminowa i trwa cały rok, dlatego liczba pracujących dla nas osób raczej nie ulega zmianom.

Rzeczywiście latem są sprzedawane większe ilości piwa, niemniej jednak sprzedaż jest już ciągła. Staramy się wykorzystywać ten sezonowy charakter pracy, aby optymalizować wyniki. W związku z czym, w okresie zimowym, kiedy ta sprzedaż jest niższa, możemy się bardziej skupić na szkoleniach, rozwoju pracowników oraz realizacji projektów.

A jaki jest system wynagrodzeń przedstawicieli handlowych?

W branży FMCG większy akcent położony jest na część premiową, związaną z wynikami sprzedaży. Myślę, że nie odbiegamy tutaj w jakiś szczególny sposób od innych firm. Pracujemy w cyklach, mamy wyznaczone plany i za ich realizację albo ponadprogramowe osiągnięcia wyznaczamy premie.

Więcej na:

www.pulshr.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • yellow 04-03-2013, 09:31:
Wspaniały artykuł! Można się z niego dowiedzieć, że sprzedaż piwa jest sezonowa i że najwięcej sprzedaje się go latem. HR uchyla rąbka tajemnicy zdradzając, że PH obsługuje klientów w ubiorze który jest objęty "standardem" firmy. A, wszystko to okraszone zaskakującymi pytaniami oraz błyskotliwymi odpowiedziami. Naprawdę doskonałe. Coś nieprawdopodobnego!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH