Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Cott: Obecność RC Coli w kolejnych krajach naszego regionu to kwestia najbliższych lat

  • Autor: Weronika Kreczko, portalspożywczy.pl
  • Data: 01-06-2011, 18:10
Dyrektor Cott: Obecność RC Coli w kolejnych krajach naszego regionu to kwestia najbliższych lat
Sławomir Pomianowski, Commercial Manager Eastern Europe w firmie Cott

Polska jest najważniejszym krajem w regionie, więc logiczne byłoby wejście z produktem RC Cola także na ten rynek. Trudno jednak przewidzieć perspektywę czasową - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Sławomir Pomianowski, Commercial Manager Eastern Europe w firmie Cott.

W Czechach i na Słowacji dzięki licencji, której Cott udzielił Kofoli rozwijana jest marka RC Cola. Jak Państwo oceniają rynek coli w tej części Europy?

RC Cola, jako część firmy Cott, ze względu na rodzaj działalności jest odrębną organizacją. Dział odpowiedzialny za produkcję napojów pod marki własne, który reprezentuję, współpracuje z RC w zakresie negocjacji surowcowych czy rozwijaniu współpracy z klientami. Kontrakt w Czechach i na Słowacji, jak Pani wspomniała, realizowany jest z firmą Kofola. Myślę, że kwestia szerszej obecności RC Coli w kolejnych krajach Europy Środkowej i Wschodniej to kwestia kilku najbliższych lat.

Czy RC Cola zawita do Polski?

Trudno odpowiedzieć na to pytanie. Z jednej strony Polska jest najważniejszym krajem w regionie, więc logiczne byłoby wejście z produktem także na ten rynek. Trudno jednak przewidzieć perspektywę czasową.

W ostatnich pięciu miesiącach rynek coli w Polsce urósł wartościowo o ok. 4 proc., zaś rynek napojów gazowanych o smaku innym niż cola zmalał w tym samym czasie o 5 proc. Ta różnica między colą a napojami non-cola cały czas się powiększa. Rośnie przy tym sprzedaż produktów premium i economy, średnia półka cenowa traci konsumentów .

Jednocześnie warto zauważyć, że w naszym kraju kategoria napojów typu cola wydaje się być stabilna, konkurencja podzieliła się udziałami, zdobycie znaczącego kawałka w tym torcie nie wydaje się proste.

Ale z danych może wynikać, że są perspektywy na wejście kolejnego silnego gracza właśnie produktu premium...

Z danych tak wynika. Na pewno łatwiej jest to zrobić, kiedy ta subkategoria rośnie i jest dominująca wśród innych napojów gazowanych. Tym bardziej, że smak jest obecnie rozszerzany - rośnie sprzedaż coli zero, light czy wersje smakowe z np. dodatkiem cytryny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • klient 02-06-2011, 09:59:
Panie Sławku - życzę powodzenia !!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.