Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Cott: Obecność RC Coli w kolejnych krajach naszego regionu to kwestia najbliższych lat

  • Autor: Weronika Kreczko, portalspożywczy.pl
  • Data: 01-06-2011, 18:10
Dyrektor Cott: Obecność RC Coli w kolejnych krajach naszego regionu to kwestia najbliższych lat
Sławomir Pomianowski, Commercial Manager Eastern Europe w firmie Cott

Polska jest najważniejszym krajem w regionie, więc logiczne byłoby wejście z produktem RC Cola także na ten rynek. Trudno jednak przewidzieć perspektywę czasową - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Sławomir Pomianowski, Commercial Manager Eastern Europe w firmie Cott.

W Czechach i na Słowacji dzięki licencji, której Cott udzielił Kofoli rozwijana jest marka RC Cola. Jak Państwo oceniają rynek coli w tej części Europy?

RC Cola, jako część firmy Cott, ze względu na rodzaj działalności jest odrębną organizacją. Dział odpowiedzialny za produkcję napojów pod marki własne, który reprezentuję, współpracuje z RC w zakresie negocjacji surowcowych czy rozwijaniu współpracy z klientami. Kontrakt w Czechach i na Słowacji, jak Pani wspomniała, realizowany jest z firmą Kofola. Myślę, że kwestia szerszej obecności RC Coli w kolejnych krajach Europy Środkowej i Wschodniej to kwestia kilku najbliższych lat.

Czy RC Cola zawita do Polski?

Trudno odpowiedzieć na to pytanie. Z jednej strony Polska jest najważniejszym krajem w regionie, więc logiczne byłoby wejście z produktem także na ten rynek. Trudno jednak przewidzieć perspektywę czasową.

W ostatnich pięciu miesiącach rynek coli w Polsce urósł wartościowo o ok. 4 proc., zaś rynek napojów gazowanych o smaku innym niż cola zmalał w tym samym czasie o 5 proc. Ta różnica między colą a napojami non-cola cały czas się powiększa. Rośnie przy tym sprzedaż produktów premium i economy, średnia półka cenowa traci konsumentów .

Jednocześnie warto zauważyć, że w naszym kraju kategoria napojów typu cola wydaje się być stabilna, konkurencja podzieliła się udziałami, zdobycie znaczącego kawałka w tym torcie nie wydaje się proste.

Ale z danych może wynikać, że są perspektywy na wejście kolejnego silnego gracza właśnie produktu premium...

Z danych tak wynika. Na pewno łatwiej jest to zrobić, kiedy ta subkategoria rośnie i jest dominująca wśród innych napojów gazowanych. Tym bardziej, że smak jest obecnie rozszerzany - rośnie sprzedaż coli zero, light czy wersje smakowe z np. dodatkiem cytryny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • klient 02-06-2011, 09:59:
Panie Sławku - życzę powodzenia !!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH