Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Eurovity: Dla Terravity kluczowy pozostanie segment czekolad

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 01-07-2011, 17:32
Dyrektor Eurovity: Dla Terravity kluczowy pozostanie segment czekolad
Przeczytaj cały wywiad z Arturem Kaszewskim, dyrektorem ds. sprzedaży i marketingu Eurovity Sp. z o.o., wyłącznego dystrybutora produktów Terravita.

Terravita nie wyklucza wejścia w nowe kategorie słodyczy, jednak podkreśla, że kluczowy pozostanie dla spółki segment czekolad. O przyszłości i planach spółki mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Artur Kaszewski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Eurovity Sp. z o.o., wyłącznego dystrybutora produktów Terravita.

Jakie plany ma Terravita na 2011 rok i kolejne lata? Czy spółka zamierza powiększać udziały rynkowe oraz obroty?

Obecnie, jak podaje MEMRB, w kategorii czekolad spółka Terravita kontroluje ok. 5 proc. udziałów rynkowych, zarówno w ujęciu wartościowym jak i ilościowym.Obroty całej Grupy Terravita w 2010 roku oscylowały w granicach 120 milionów złotych.

Nasze plany na 2011 zakładają rozwój sprzedaży kategorii czekolad jako kluczowej kategorii w naszym portfolio produktowym w tempie wyższym niż rynek. Jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że chcemy to osiągnąć węższym jak w poprzednim roku asortymentem czekolad to można to uznać to jako wyzwanie ambitne.

Czy spółka zamierza rozwijać się organicznie, czy też myśli o przejęciach?

W naszych planach krótkookresowych zakładamy poprawę naszych marż i chcemy to czynić poprzez rozwój organiczny.

Jakie inwestycje spółka przeprowadzi w tym roku i skąd będą pochodziły środki? Czy jest rozważany debiut spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych?

Zakładane inwestycje w 2010 roku dotyczą przede wszystkim zwiększenia produktywności w obszarze produkcji towarów. Inwestycje skierowane są na zwiększanie wydajności produkcji wszystkich kategorii produktowych ze szczególnym naciskiem na czekolady oraz wyroby okolicznościowe.

Obecnie nie mamy w planach debiutu na warszawskim parkiecie. Spółka Terravita jest polską firmą z polskim kapitałem.

Czy spółka kieruje swoje produkty na eksport? Czy jest plan zwiększania eksportu?

Poza rynkiem krajowym nasze towary trafiają również na rynki europejskie. Kluczowymi dla nas rynkami są kraje położone w niedalekiej odległości od naszych granic. Do najważniejszych rynków zaliczamy: Litwę, Łotwę, Czechy, Słowację, Bułgarię, Rumunię, Grecję. Obecnie sprzedaż poza Polską stanowi ok. 15 proc. łącznych przychodów spółki. Nasze inicjatywy związane ze sprzedażą wyrobów koncentrują się na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Tu z uwagi na podobne gusta konsumentów upatrujemy swoich szans rynkowych w efektywniejszy sposób wykorzystując już posiadany potencjał.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • słodyczowiec 18-06-2012, 10:27:
No ciekawe jak się Terravita będzie bronić przed konkurencją.Idzie lato a te czekolady topią sie jak nic.Powielają smaki konkutencji.W hipermarketach to jeszcze ich widać .ale w mniejszych sklepach już gorzej.Ciekawe jaka jest polityka firmy odnośnie reklam.W TV po tańczącej krowie już nie zaistnieli....

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH