Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Eurovity: Wzrost cen surowców odbił się na marżach produktów Terravity

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 27-06-2011, 10:04
Dyrektor Eurovity: Wzrost cen surowców odbił się na marżach produktów Terravity

Konkurencja na rynku czekolad jest bardzo silna, a wzrost cen surowców uderzył we wszystkich producentów słodyczy. - Byliśmy w dużym stopniu przygotowani na ten wzrost, jednak odbił się on na naszych marżach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Artur Kaszewski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Eurovity Sp. z o.o., wyłącznego dystrybutora produktów Terravita.

- Obecna sytuacja na rynku czekolad jest niezwykle konkurencyjna. Trzy największe marki posiadają udział rynkowy na poziomie ok. 60 proc. Dodatkowo wysoki udział rynkowy czekolad marek własnych powoduje, że pole do działania dla pozostałych graczy jest niezwykle wąskie - ocenia Artur Kaszewski.

I dodaje, że dodatkowo na rynek negatywnie wpływają wysokie ceny surowców, których wzrost, zwłaszcza cukru, wpływa na poziom rentowności przedsiębiorstw.

- Spółka Terravita zderzyła się z falą wzrostu cen surowców będąc w fazie procesów poprawy produktywności i można uznać, że byliśmy w pewnym stopniu na to przygotowani. Wzrost cen surowców nie przełożył się w stopniu proporcjonalnym na wzrost cen naszych towarów. Część wzrostu cen surowców skompensowaliśmy ograniczając nasze marże - mówi dyrektor Eurovity.

Jego zdaniem, sytuacja obecnie normalizuje się.

- W krótkim okresie nie przewidujemy istotnych zmian na rynku surowcowym. Ceny podstawowych surowców w trendzie krótko i średniookresowym powinny być stabilne - mówi.

Terravita spodziewa się zmian trendach żywieniowych naszego społeczeństwa, które będą powodem zmian w podejściu do konsumpcji słodyczy, szczególnie czekolad.

- Wierzymy, że czekolada w tabliczce, która jest ikoną kategorii wyrobów czekoladowych, nie tylko przetrwa, a nawet będzie się dalej rozwijała. Zapewne pojawią się nowe smaki oraz nowe formy podania czekolad konsumentom, którzy żyją coraz szybciej i coraz mniej czasu poświęcają na konsumpcję, w tym również na słodycze - mówi Artur Kaszewski.

Przeczytaj także:

Dyrektor Eurovity: Chcemy by sprzedaż czekolad Terravity rosła szybciej niż rynek

Dyrektor Eurovity: Nie wykluczamy nowych kategorii słodyczy pod marką Terravita  

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Smieszny człowiek 20-12-2011, 20:08:
te czekolady syf ............. pozdrawiam kier. a ten 1regionu to czekolady zamiast dawać PH na wymianę to sprzedaje na lewo

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 061) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH