REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor FoodCare: Poszukujemy dalszych możliwości zastosowania stewii w napojach

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-08-2012, 09:44
Dyrektor FoodCare: Poszukujemy dalszych możliwości zastosowania stewii w napojach
Paulina Włodarska, dyrektor marketingu firmy FoodCare; Fot. ŻelaznaStudio

- Stale się rozwijamy, dlatego nie ustajemy w poszukiwaniach innowacyjnych rozwiązań. Elementem tych poszukiwań są badania dalszych możliwości zastosowań stewii w napojach, ponieważ substancja ta jako słodzik naturalnego pochodzenia pozwala na obniżenie ich kaloryczności przy zachowaniu naturalnej słodyczy. Już wiemy, że dobrze komponuje się z sokami i innymi naturalnymi dodatkami - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Paulina Włodarska, dyrektor marketingu firmy FoodCare.

REKLAMA
- Jak wygląda sprzedaż napojów 4Move z dodatkiem słodzika ze stewii? Czy firma jest z niej zadowolona?

Stewię do receptury pełnego portfolio naszych izotoników wprowadziliśmy na tyle niedawno, że nie dysponujemy jeszcze danymi, które pozwoliłyby porównać ich wcześniejszą sprzedaż do tej obecnej. Jedno jest jednak pewne: od początku tego roku notujemy 350-procentowe wzrosty sprzedaży 4Move i będą one z pewnością jeszcze większe, ponieważ nasz produkt ze stewią jest innowacyjny i unikalny, jedyny taki na polskim rynku.

- Czy konsumenci w ogóle dostrzegają zmianę - nie tyle chodzi mi o zmianę smaku, co zmianę w kontekście wpływu napoju na organizm człowieka? Stewia jest jeszcze dość mało popularna na polskim rynku. Czy FoodCare ma jakieś pomysły na rozpromowanie idei dodawania stewii do żywności?

Nasi konsumenci to bardzo świadoma grupa, dlatego w trakcie badań i fokusów dostajemy mnóstwo pozytywnych opinii na temat receptury i smaków naszych izotoników. Nie od dziś wiadomo, że tak jak w większości kategorii spożywczych, tak i w napojach izotonicznych, konsumenci poszukują produktów najwyższej jakości, dlatego formuła produktu ma kluczowe znaczenie. Konsumenci wybierający 4MOVE wiedzą, że za recepturą napojów stoją miesiące badań i testów, dzięki którym otrzymują produkt w pełni odpowiadający ich potrzebom i gwarantujący oczekiwany efekt, tzn. błyskawiczne ugaszenie pragnienia i nawodnienie organizmu po wysiłku oraz skuteczne uzupełnienie utraconych mikroelementów dzięki zawartości magnezu, potasu, wapnia, sodu i węglowodanów. Te ostatnie zawdzięczają obecnie naturalnej roślinnej stewii, a nie sztucznym słodzikom. Oznacza to obniżenie zawartości cukru, dzięki czemu izotoniki 4Move jeszcze lepiej i szybciej gaszą pragnienie.

Jako marka 4Move jesteśmy prekursorem słodzenia stewią, a konkurencja bardzo szybko kopiuje dobre pomysły, dlatego jestem przekonana, że nie minie dużo czasu, nim na rynku pojawią się produkty innych marek z dodatkiem stewii.

- Czy stewia to perspektywistyczny temat? Czy jest to chwilowa moda czy długotrwały trend wśród polskich firm spożywczych?

Myślę, że firmy, którym - tak jak nam - zależy nie tylko na wynikach sprzedaży, ale także na zadowoleniu i zdrowiu konsumentów już rozważają wprowadzenie stewii w miejsce sztucznych słodzików. To naturalna substancja pochodzenia roślinnego, 300-krotnie słodsza od białego cukru, a przy tym zdrowa, bo niepodnosząca wartości kalorycznej napoju. Ważne jest również to, iż stewia jest stabilna termicznie i chemicznie, co oznacza, że może być używana zarówno jako dodatek do kwaśnych potraw i napojów, jak i do pieczenia w temperaturze do 180 st.C. Jej zastosowanie w branży spożywczej może więc być naprawdę szerokie. My zrobiliśmy pierwszy krok i nie mówimy, że ostatni!

- Gdzie firma zaopatrują się w słodzik ze stewii? Czy jest on droższy od cukru?

Stewia ze względu na ograniczony zasięg występowania rośliny, z której jest pozyskiwana oraz szeroki zakres zastosowania jest stosunkowo drogą substancją. My jednak nie jesteśmy firmą, która oszczędza kosztem zdrowia swoich konsumentów. Nie od dziś wiadomo, że warto unikać sztucznych słodzików takich, jak aspartam (E951), acesulfam-K (E950) czy sukraloza (E955). Ten pierwszy nie może być spożywany przez osoby chore na fenyloketonurię. Cały czas trwają kontrowersje na temat prawidłowości testów przeprowadzonych na toksyczność i rakotwórczość acesulfamu i wielu naukowców stanowczo domaga się dalszych badań nad tą substancją. Z kolei o ile sama sukraloza nie jest szkodliwa, o tyle rozkłada się na szkodliwe dla organizmu związki: chloroglukozę i chlorofruktozę. Wolimy więc nie ryzykować i stosować naturalną stewię, w którą zaopatrujemy się w sprawdzonych wyspecjalizowanych firmach na terenie Unii Europejskiej.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ziomal 04-09-2012, 22:27:
Po pierwsze primo to WARA OD PAULINY
Po drugie primo to jape zobaczysz jak spojrzysz w lusterko
Po trzecie primo, jeśli już to PAN Wiesław, bo mu nawet do podeszwy nie dorastasz.
No i wreszcie po czwarte primo to mocno dopinguje FC.
  • bulmad 28-08-2012, 10:15:
no jasne ze piekna jak zawsze - to czysty Wieslaw , nawet jape otwiera jak Wieslaw.
  • pop 24-08-2012, 20:59:
Słodka...jak stewia!

Zobacz wszystkie komentarze (4)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH