Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Grupy Sobieski: Kwestią czasu jest osiągnięcie przez Krupnik pozycji lidera polskiego rynku

  • Autor: ISB
  • Data: 18-08-2011, 11:56
Dyrektor Grupy Sobieski: Kwestią czasu jest osiągnięcie przez Krupnik pozycji lidera polskiego rynku
Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Grupy Sobieski

Marka Krupnik, należąca do producenta alkoholi Sobieski z grupy Belevedere, jest drugą na świecie najszybciej rosnącą wódką zgodnie z zestawieniem przygotowanym przez magazyn IWSR, poinformowała spółka w komunikacie. Spółka zapowiada, że "kwestią czasu" jest osiągnięcie przez Krupnik pozycji lidera polskiego rynku.

- Zgodnie z sierpniowym zestawieniem przygotowanym przez renomowany miesięcznik the IWSR (the International Wine & Spirit Research), Krupnik Premium Vodka jest drugą na świecie najszybciej rosnącą marką wódki. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że wzrost Krupniku był niewiele mniejszy od rosyjskiej wódki lokalnej, jednak Rosja jest bezapelacyjnie pierwszym na świecie rynkiem wódki (ilościowo) - czytamy w komunikacie.

Krupnik Premium Vodka zadebiutował na rynku w marcu ubiegłego roku. Po kilkunastu miesiącach od pojawienia się na rynku wg firmy badawczej Nielsen marka zdobyła ponad 11 proc. polskiego rynku wódki, zaznacza spółka.

- Krupnik stale ugruntowuje swoją silną pozycję i jedynie kwestią czasu pozostaje, kiedy zdobędzie tytuł lidera polskiego rynku. Obecna pozycja wicelidera jest bardzo silna, a znakomite wyniki Krupniku w Polsce będą wspierane przez nasze wysiłki eksportowe. Za granicą, szczególnie na rynku amerykańskim, rekordy popularności bije nasza marka międzynarodowa - Sobieski. Jesteśmy pewni, że w tym roku Sobieski po raz kolejny nie tylko znajdzie się na prestiżowej liście "Elite Brands List", ale awansuje na silniejszą pozycję - powiedział Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Grupy Sobieski, cytowany w komunikacie.

Na koniec czerwca 2011 r., udziały rynkowe Grupy Sobieski wyniosły 20,5 proc. i były wyższe o 3,4 pkt. proc. niż rok wcześniej.

Grupa Belvedere zanotowała w I półroczu łączne obroty w wysokości 422,4 mln euro, co oznacza wzrost o 9,9 proc. w stosunku do wyniku za I półrocze 2010 (+9,4 proc. przy stałym kursie i zakresie). W II półroczu roku obrotowego 2011 Belvedere przewiduje dalszy wzrost sprzedaży, porównywalny odnotowywanym od ponad roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH