Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Herbapolu: Zmiany na rynku herbaty zachodzą wolniej niż było to przewidywane jeszcze kilka lat temu

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-11-2012, 13:13
Dyrektor Herbapolu: Zmiany na rynku herbaty zachodzą wolniej niż było to przewidywane jeszcze kilka lat temu
Fot. Herbapol Lublin

- Następuje polaryzacja rynku, a kryzys tylko ten proces przyśpiesza. Miejsce produktów "value for money" jest coraz częściej zajmowane przez produkty tanie i marki własne, windujące swą ofertę przez ładniejsze opakowanie lub nowe formy konfekcji dające czasami złudne poczucie konsumentowi, iż ma styczność z dobrym produktem w rozsądnej cenie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu, Herbapol Lublin.

- Jestem daleki od generalizowania i stwierdzenia że Polska to rynek produktów tanich o niewielkich potrzebach w kwestii jakości - dodaje Tadeusz Czarniecki.

Jego zdaniem, rozwój segmentu economy jest związany z tym, że w Polsce jest zwyczaj picia herbaty (nie koniecznie kultura), a sam produkt jest traktowany jako generyczny - ważne by się mocno parzyła, a cukier czy inne dodatki powodują że niuanse smakowe samego naparu schodzą na dalszy plan. - Taka postawa na pewno jest bliska dużej grupie konsumentów, bo polski rynek jest dość tradycyjny i zmiany zachodzą wolniej niż było to przewidywane jeszcze kilka lat temu - tłumaczy.

Jak dodaje dyrektor Herbapolu, ten fakt nie przeszkadza temu, iż ciągle rośnie grupa konsumentów, która coraz częściej zwraca uwagę na jakość, pochodzenie składników, ich właściwości oraz poszukująca nowych smaków.

- Każdy z herbacianych segmentów będzie podlegał modyfikacją, ale nie przewiduję gwałtownego rozwoju któregoś z nich czy gwałtownej migracji pomiędzy poszczególnymi kategoriami powodującymi znaczące wzrosty jednej czy spadki w sprzedaży w innej. Trudno będzie w tej chwili o taką dynamikę jak jeszcze niedawno w kategorii herbat zielonych czy rozwój całego rynku herbat na poziomie 10 proc. w ujęciu wartościowym. Produkty o prozdrowotnych właściwościach to ogólny trend na rynku spożywczym, ale herbaty generalnie mają taka konotację, nawet te uważane za mniej zdrowe czyli czarne. Jeżeli chodzi o preferencje smakowe to co jakiś czas jest moda na nowy smak który jest obwieszczany odkryciem, ale od wielu lat największy wolumen produktów sprzedaje się w smakach, które od lat są cenione przez Polaków - podsumowuje Tadeusz Czarniecki.

Czytaj także: Dyrektor Herbapolu: Nasze marki herbat są już liderami w czterech kategoriach

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH