REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Herbapolu: Zmiany na rynku herbaty zachodzą wolniej niż było to przewidywane jeszcze kilka lat temu

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-11-2012, 13:13
Dyrektor Herbapolu: Zmiany na rynku herbaty zachodzą wolniej niż było to przewidywane jeszcze kilka lat temu
Fot. Herbapol Lublin

- Następuje polaryzacja rynku, a kryzys tylko ten proces przyśpiesza. Miejsce produktów "value for money" jest coraz częściej zajmowane przez produkty tanie i marki własne, windujące swą ofertę przez ładniejsze opakowanie lub nowe formy konfekcji dające czasami złudne poczucie konsumentowi, iż ma styczność z dobrym produktem w rozsądnej cenie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu, Herbapol Lublin.

REKLAMA

- Jestem daleki od generalizowania i stwierdzenia że Polska to rynek produktów tanich o niewielkich potrzebach w kwestii jakości - dodaje Tadeusz Czarniecki.

Jego zdaniem, rozwój segmentu economy jest związany z tym, że w Polsce jest zwyczaj picia herbaty (nie koniecznie kultura), a sam produkt jest traktowany jako generyczny - ważne by się mocno parzyła, a cukier czy inne dodatki powodują że niuanse smakowe samego naparu schodzą na dalszy plan. - Taka postawa na pewno jest bliska dużej grupie konsumentów, bo polski rynek jest dość tradycyjny i zmiany zachodzą wolniej niż było to przewidywane jeszcze kilka lat temu - tłumaczy.

Jak dodaje dyrektor Herbapolu, ten fakt nie przeszkadza temu, iż ciągle rośnie grupa konsumentów, która coraz częściej zwraca uwagę na jakość, pochodzenie składników, ich właściwości oraz poszukująca nowych smaków.

- Każdy z herbacianych segmentów będzie podlegał modyfikacją, ale nie przewiduję gwałtownego rozwoju któregoś z nich czy gwałtownej migracji pomiędzy poszczególnymi kategoriami powodującymi znaczące wzrosty jednej czy spadki w sprzedaży w innej. Trudno będzie w tej chwili o taką dynamikę jak jeszcze niedawno w kategorii herbat zielonych czy rozwój całego rynku herbat na poziomie 10 proc. w ujęciu wartościowym. Produkty o prozdrowotnych właściwościach to ogólny trend na rynku spożywczym, ale herbaty generalnie mają taka konotację, nawet te uważane za mniej zdrowe czyli czarne. Jeżeli chodzi o preferencje smakowe to co jakiś czas jest moda na nowy smak który jest obwieszczany odkryciem, ale od wielu lat największy wolumen produktów sprzedaje się w smakach, które od lat są cenione przez Polaków - podsumowuje Tadeusz Czarniecki.

Czytaj także: Dyrektor Herbapolu: Nasze marki herbat są już liderami w czterech kategoriach

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH