Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor JeanJean: W 2009 r. wartość sprzedaży naszych win wzrośnie o ok. 6 proc.

  • Autor: Cezary Szczepański
  • Data: 14-07-2009, 15:35
Dyrektor JeanJean: W 2009 r. wartość sprzedaży naszych win wzrośnie o ok. 6 proc.
fot.www.jeanjean.pl

W 2008 r. firma JeanJean zanotowała w Polsce 10 proc. wzrost wartości sprzedaży win importowanych z Francji. Pomimo narastającego kryzysu w 2009 r. może on sięgnąć ok. 6 proc.

W pierwszym półroczu 2009, sprzedaż win francuskich wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 6 proc. - Myślę, że ta tendencja zostanie utrzymana do końca roku - mówi Krzysztof Boguszewski, dyrektor generalny firmy JeanJean Polska, jednego z czołowych importerów wina francuskiego na polski rynek.

Mimo optymistycznych prognoz firmy JeanJean, kryzys nie ominął jednak producentów i sprzedawców win. Z oficjalnych danych wynika, że wielkość importu ogółu win do Polski spadła z 706 w 2007 r. do 661 tys. litrów w 2008 r. Należy jednak dodać, że w tym samym okresie wartość importu wzrosła ze 118 do 124 mln euro. - Nasza firma rośnie kosztem innych firm na rynku - chwali się Krzysztof Boguszewski.

Jednocześnie tłumaczy obecną sytuacje na rynku: - Polacy kupują mniej, ale za to droższe produkty. W przypadku naszej firmy ilość sprzedanego wina utrzymuje się na stałym poziomie, rośnie za to wartość sprzedaży. Oznacza to, że konsumenci są coraz bardziej zainteresowani dobrymi jakościowo winami, które kosztują od 50 do 100 zł - wyjaśnia Boguszewski.

Według przedstawicieli firmy JeanJean perspektywy dla rozwoju rynku wina w Polsce są bardzo dobre. - Polacy wypijają rocznie niecałe 2 litry wina na osobę, to 15 litrów mniej niż statystyczny Europejczyk. Moim zdaniem polscy konsumenci mogą osiągnąć średnią europejską w ciągu kilku najbliższych kilku lat - uważa Krzysztof Boguszewski. - Wszystko dzięki zmieniającym się nawykom, młodzi ludzie odchodzą od picia piwa i wódki na rzecz wina - dodaje.

Obecnie głównymi dostawcami wina na polski rynek pod względem wartości sprzedaży są: Bułgaria i Francja po 18 mln euro, Holandia - 16 mln euro, Włochy i Niemcy po12 mln euro, Hiszpanie 11 mln euro, Chile - 8 mln euro, wartość dostaw z pozostałych krajów sięga ok. 30 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • cc 10-04-2014, 17:18:
życie zweryfikowało , prawnik miał rację , iluzja panie dyrektorze , dzisiaj dotyka pana ten sam problem , prosze zejść na ziemię.
  • Prawnik 14-07-2009, 17:28:
" Polacy wypijają rocznie niecałe 2 litry wina na osobę, to 15 litrów mniej niż statystyczny Europejczyk. Moim zdaniem polscy konsumenci mogą osiągnąć średnią europejską w ciągu kilku najbliższych kilku lat " - to samo mówiono w latach 90 -tych. Pan Dyrektor żyje w świecie iluzji.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH