REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Kraft Foods: Za 10 lat rynek kawy w Polsce będzie wyglądał zupełnie inaczej

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-08-2012, 15:35
Dyrektor Kraft Foods: Za 10 lat rynek kawy w Polsce będzie wyglądał zupełnie inaczej
Bogdan Piwko, dyrektor kategorii kaw i członek zarządu, Kraft Foods Polska

- Sytuacja na rynku kawy i podział udziałów poszczególnych segmentów będzie zmieniać się bardzo dynamicznie. Świadczy o tym fakt, że nowe trendy, czyli kapsułki i kawy ziarniste, które dopiero zdobywają rynek, rosną o 50, a nawet 100 proc. corocznie. Tymczasem w przypadku dużych segmentów - one są raczej stabilne i nasycone - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Bogdan Piwko, dyrektor kategorii kaw i członek zarządu, Kraft Foods Polska.

REKLAMA

Zdaniem Bogdana Piwko nowe trendy już widać w Europie Zachodniej. Jak tłumaczy, tam np. duży segment stanowią ekspresy kapsułkowe - o tą kategorię walczą wszyscy silni gracze rynkowi. Tymczasem w Polsce jest to na razie perspektywiczna nisza.

- Spowolnić rozwój nowych trendów mogą gorsze czasy ekonomiczne, jednak uważam, że docelowo wszystko idzie w kierunku rozwoju kategorii maszyn kawowych i wysublimowanych sposobów picia kawy, która jest też coraz lepsza jakościowo. Te trendy są tak mocne, że wyłania nam się jasny obraz tego, jak ten rynek będzie wyglądał za 10-20 lat - komentuje dyrektor kategorii kaw w Kraft Foods.

- Standardy i oczekiwania wobec kawy stale pną się górę. Polacy coraz więcej podróżują i obserwują trendy kawowe w innych krajach. Ponadto kawiarnie i coffee shopy zdobywają więcej zwolenników i otwierają się w mniejszych miastach. Dlatego w każdym segmencie musimy oferować coraz "lepsze" produkty - dodaje nasz rozmówca.

Podaje, że firma zawsze pracuje nad kolejnymi innowacjami - w myśl zasady "ucieczka do przodu". - Obecnie chcemy skupić się na budowie marki Jacobs Millicano oraz systemu kapsułkowego Tassimo. Musimy pilnować innowacyjności naszego biznesu, aby nie podpaść w tzw. "innoflację", czyli inflację nowości, kiedy nie wiadomo na czym się skupić i co wspierać - mówi Bogdan Piwko.

Jak przyznaje, systemy kapsułkowe to nie jest łatwy segment, ale z drugiej strony jest dziś na tyle mały, że walka toczy się o wzrost całego segmentu, a nie o udziały poszczególnych graczy. - Chcemy przyczyniać się do utrzymania dynamiki tego rynku, aby w przyszłości wzrosty naszych udziałów przynosiły konkretne zyski - dodaje.

Obecnie Kraft Foods wprowadza innowacje pod marką Jacobs Kronung Millicano - pełnoziarnistą kawę rozpuszczalną. - Mimo tego, iż obserwujemy dynamiczny wzrost ekspresów do kawy - zarówno kapsułkowych, jak i ciśnieniowych, kawa rozpuszczalna i mielona stanowi razem ok. 90 proc. rynku. Nie możemy więc tak dużego grona konsumentów zostawić bez żadnych innowacji, nowych pomysłów na kawę. Chcemy też dynamizować te tradycyjne segmenty przez nowe oferty. Stąd właśnie pomysł na Millicano - komentuje dyrektor kategorii kaw w Kraft Foods.

Kraft Foods się boi się konkurencji innych graczy, którzy będą chcieli wypełnić nową kategorię pełnoziarnistych kaw rozpuszczalnych. - To jest wyścig i wiemy, że niektóre firmy już pracują z tą technologią i eksperymentują z tego typu kawą. My - wchodząc w ten segment pierwsi - mamy nadzieję, że dobrze wykorzystamy ten czas na zbudowanie oraz umocnienie pozycji lidera. Niezależnie od tego, co się będzie działo później - tej pozycji nie oddamy - zapewnia Bogdan Piwko.

Jak powiedział serwisowi portalspozywczy.pl, Kraft Foods nie wyklucza rozszerzanie systemu Millicano na inne marki kaw. - Na razie jednak skala jest za mała, aby o tym myśleć. Przez jakiś czas skupimy się na budowie systemu Millicano pod marką Jacobs - dodaje.

Pod względem wartości sprzedaży udziały wszystkich kaw z portfolio Kraft Foods w lipcu tego roku wynosiły 23,5 proc. rynku. - Udziały rynkowe na pewno można jeszcze poprawić, ale jako lider jesteśmy odpowiedzialni za popularyzację całej kategorii, ponieważ zyskujemy na tym wzrost naszego biznesu - podsumowuje Bogdan Piwko.

Czytaj także: Kraft Foods tworzy nową kategorię na rynku kawy

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH