Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor LineTec: Producenci napojów mają coraz wyższe wymagania odnośnie linii produkcyjnych

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-11-2011, 14:03
Dyrektor LineTec: Producenci napojów mają coraz wyższe wymagania odnośnie linii produkcyjnych
Artur Kołodziejczak, dyrektor generalny firmy LineTec

Rośnie świadomość konsumentów, to wymusza takie trendy jak chociażby unikalność i wyróżnienie opakowań na półce pod względem atrakcyjności wizualnej oraz funkcjonalnej - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Artur Kołodziejczak, dyrektor generalny firmy LineTec.

- Czy polskie zakłady produkujące napoje są nowoczesne?

- Trzeba powiedzieć, że cała branża spożywcza w Polsce, dzięki dynamice konsumpcji w ostatnich latach oraz programom pomocowym UE, stoi na jednym z najwyższych poziomów w Europie. Można to powiedzieć nie tylko o branży napojowej, ale i mięsnej czy mleczarskiej.

- Inwestycje w urządzenia mogą mocno przełożyć się na wzmocnienie konkurencyjności firmy?

- Mówimy o niższym koszcie eksploatacji maszyn, zarówno w zakresie konsumpcji mediów, których ceny rosną, chemii do ich codziennej obsługi, czy na koniec koszt jednostkowy opakowania, które może być lżejsze i zużywać mniej materiałów. W dobie zacieśniającej się konkurencji, struktura kosztów producenta przesądza o jego zysku, a więc i sukcesie. Kolejnym ważnym trendem, który wymusza efektywną produkcję jest dalszy, silny wzrost marek własnych kosztem produktów markowych, które zostawiają jeszcze mniej miejsca na marże producenta.

- Jakie są obecnie trendy na rynku urządzeń do produkcji i pakowania napojów?

- Rośnie świadomość konsumentów, to wymusza takie trendy jak chociażby unikalność i wyróżnienie opakowań na półce pod względem atrakcyjności wizualnej oraz funkcjonalnej. Istotnym trendem są też dodatki funkcjonalne opakowań, np. słomki smakowe, zamknięcia typu sport cap czy dodatki promocyjne. Pojawiają się także nowe formy opakowań zbiorczych, tańszych i wygodniejszych dla konsumentów, od wielopaków do luźnych produktów, po które można sięgnąć bezpośrednio z palety. Warto również zwrócić uwagę na trend będący próbą pogodzenia ognia z wodą - przy rosnącej wydajności nowych linii zwiększają się oczekiwania co do ich elastyczności w zakresie zmian rodzajów produktów, zmian formatów opakowań jednostkowych jak i zbiorczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH