Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor PepsiCo: Konsumenci nie są przygotowani do zaakceptowania wysokich wzrostów cen napojów

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-11-2011, 11:57
Dyrektor PepsiCo: Konsumenci nie są przygotowani do zaakceptowania wysokich wzrostów cen napojów
Anna Tutak-Kordyl, dyrektor generalna kategorii napojów PepsiCo General Bottlers Poland; Fot. portalspozywczy.pl / ŻelaznaStudio, Piotr Waniorek

Temat cen surowców jest bardzo trudny dla producentów napojów. W tym roku wysoka inflacja dotyczyła opakowań plastikowych. Nie ukrywamy, że w parze z tym spadkiem sprzedaży w lipcu, to są dwa czynniki mające istotne znaczenie na zyskowność branży - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Anna Tutak-Kordyl, dyrektor generalna kategorii napojów PepsiCo General Bottlers Poland.

- Firmy napojowe borykają się ostatnio z dużymi wahaniami cen surowców. Jak gwałtowny wzrost cen cukru przenosi się na biznes PepsiCo?

Drogi cukier oznacza dla całej branży przede wszystkim gwałtowny i znaczący wzrost kosztów produkcji w przyszłym roku. To jest jeden z czynników, które trzeba poważnie brać pod uwagę planując ten okres. Od niego będą zależały poziomy marżowości czy działania rynkowe w kategoriach napojów.

- Czy są jakieś sposoby na "ominięcie" tych podwyżek?

Niestety nie widzę takich sposobów. Musimy dostarczać to, czego oczekują konsumenci. Ale na pewno podejmiemy decyzje związane z tym, w jakim stopniu przenosić wzrosty cen cukru w asortymencie, w których surowiec ten ma największe znaczenie, na wzrost poziomów cen. W obecnej sytuacji rynkowej są to najtrudniejsze decyzje.

- Nieuchronne podwyżki cen mogą być problemem w obecnej sytuacji rynkowej...

Na wszystkich rynkach i kategoriach kupujący są bardzo wrażliwi na ceny. W związku z tym rynek napojowy rośnie dynamicznie ilościowo, natomiast wartościowo jest stagnujący - o ile nie spadkowy - przynajmniej w tym roku. Widać, że konsumenci są wrażliwi na nominalny poziom punktu cenowego, ale jednocześnie mają olbrzymie oczekiwania związane z wartością do ceny (tzw. "value for money"). W związku z obecną sytuacją ekonomiczną, konsument nie jest przygotowany do zaakceptowania bardzo wysokich wzrostów.

- Czy sieci handlowe są skore do zaakceptowania podwyżek?

Nasi partnerzy w handlu, w tym sieci handlowe - w obecnej sytuacji - rozumieją, ze cena powinna być dostosowana do akceptacji konsumenta i wszyscy pojmują to proste prawo - zarówno producenci, jak i handlowcy.

- Czy PepsiCo wprowadziła w tym roku już jakieś podwyżki?

Utrzymujemy politykę cenową i w tym roku w zasadzie poziom cen się nie zmienił. Reagujemy na to, na co jest przygotowany konsument i staramy się zwiększać sprzedaż oraz wygrywać wybory konsumentów.

Wkrótce w serwisie portalspozywczy.pl dostępne będą kolejne odsłony wywiadu z Anną Tutak-Kordyl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • yellow 04-11-2011, 10:31:
To jak to możliwe, że jeszcze w sezonie 2l w 4-packu kosztowała poniżej 2,5zł. w sieciach?
  • Glakota 03-11-2011, 17:51:
Pani Aniu, to nie ewent. podwyżki hamują rozwój Pepsi tylko słaby serwis. W moich sklepach mieliście duży udział, ale po zwolnieniu porządnego PH najpierw wystąpiła kilkumiesięczna dziura a potem okazało się że terminują całe palety waszej wody i stos reszty asortymentu. Nie mogliśmy się w Mysłowicach doprosić serwisu bo jeden z ważnych Pani kolegów z firmy chlał i balował z panienkami we Flamingu i nie miał czasu dla kontrhentów; to jak mogliśmy nie wywalić was ze sklepów?
  • jurek 03-11-2011, 17:25:
Pani Krokodyl jaja sobie robi? Cena 2 litrowej pepsi 5 zł koszt wytworzenia to woda i faktycznie niewielka ilość cukru + butelka. koszt soku z owoców 2 litry to 6-7 zł gdzie faktycznie jest trochę zachodu z surowcem i produkcją. Pepsi i cola to marketing i śmieciowe napoje.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH