Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor sieci Bierhalle: Na rynku jest jeszcze sporo miejsca na restauracje z mini browarami

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2011, 14:35
Dyrektor sieci Bierhalle: Na rynku jest jeszcze sporo miejsca na restauracje z mini browarami
Stanisław Magdij, dyrektor operacyjny QLT Restaurant & Bar Sp. z o.o., operatora sieci Bierhalle

Ostatnio byłem na dużych targach piwnych w Norymberdze i z rozmów z wystawcami wynika, że w Polsce jest zainteresowanie budowaniem nowych mini browarów. Słyszałem też o kilku zamówieniach, które zostały złożone na tej imprezie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Stanisław Magdij, dyrektor operacyjny, spółki QLT Restaurant & Bar Sp. z o.o., operatora sieci Bierhalle.

Jak Pan ocenia rynek mini browarów Polsce?
W tym roku na pewno powstanie kilka takich obiektów. I tak np. w Niemczech zarejestrowane jest około 1 tys. mini browarów, a w Polsce - zaledwie 21. Rynek będzie się rozwijał, ponieważ w porównaniu z innymi krajami europejskimi, jesteśmy w tyle. Pytanie jest jednak, ile z tych obiektów utrzyma się na rynku. Niektórzy już sobie nie radzą i podpisują umowy na sprzedaż piwa z koncernami.

Ile kosztuje budowa mini browaru i po ilu latach można liczyć na zwrot inwestycji?
W dużym stopniu zależy to od kursów euro, ale można przyjąć, że za 4 mln zł można stworzyć mini browar z restauracją. Ciężko jest obliczyć zwrot, ponieważ jest to wypadkowa wielu czynników (np. czynsz za lokal). Mieliśmy taki nieprzyjemny przypadek w łódzkiej Manufakturze, gdzie po roku działalności lokalu, miasto modernizowało drogi wokół galerii, co znacznie utrudniało dojazd, więc obroty bardzo spadły. Średnio można spodziewać się zwrotu inwestycji po 7-10 latach.

Jaka lokalizacja może przynieść mini browarom większe szanse na sukces?
Wybór lokalizacji to bardzo złożony proces - począwszy od sprawdzenia potencjału ludzkiego wokół tego miejsca czy warunków technicznych. Na otwarcie Bierhalle potrzebujemy około 700 mkw. powierzchni, które ciężko jest dostać w rynkach starych miast, więc często wybieramy galerie handlowe, które stają się w tej chwili są drugim miejscem, w którym ludzie żyją (poza domem). Rozmawiamy jednak zarówno w zarządcami galerii, jak i właścicielami wolnostojących lokalizacji.

A jak Pan ocenia rynek nieruchomości z Polsce?
Centra handlowe cierpią przez kryzys i inwestycje przesuwają się w czasie. Mieliśmy w planach otwarcie lokalu w Poznaniu na Euro 2012, a w tej chwili termin otwarcia galerii przesunięto na 2014 rok i prawdopodobnie zrezygnujemy z tej lokalizacji. Obecnie widać, że coraz więcej centrów jest w trakcie budowy i za kilka miesięcy powinno pojawić się kilka interesujących lokalizacji. Stale rozmawiamy z zarządcami tych obiektów. Ponadto na rynku widać, że kryzys spowodował zwolnienie kilku atrakcyjnych lokali, m.in. po restauracjach których właściciele nie potrafili nimi zarządzać w czasie krysysu. W wielu przypadkach powodem upadku jest także właśnie źle dobrana lokalizacja.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.