REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Tata Global Beverages: Suplementy diety wyprą z rynku herbaty funkcjonalne? (Zobacz komentarz wideo)

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-02-2012, 14:03
Dyrektor Tata Global Beverages: Suplementy diety wyprą z rynku herbaty funkcjonalne? (Zobacz komentarz wideo)
Radosław Matuszewski, dyrektor generalny Tata Global Beverages Polska; Fot. ŻelaznaStudio

Trend health/wealness jest coraz bardziej widoczny na rynku polskim i nie został zatrzymany przez kryzys. Polacy nie oszczędzają na zdrowiu. Jednak w kontekście herbat obserwujemy powolne kurczenie się segmentu fukcjonalnego, co może być spowodowane przeniesieniem się konsumentów na silnie wspierane suplementy diety o podobnym działaniu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Radosław Matuszewski, dyrektor generalny spółki Tata Global Beverages Polska, właściciela marek Tetley i Vitax.

REKLAMA

Radosław Matuszewski, komentuje, że herbata czarna to obecnie 45 proc. rynku w Polsce, dlatego w najbliższych latach na pewno utrzyma pozycję lidera.

- Pozostałe segmenty herbat zwiększają swój udział w rynku, jednak nie podważa to faktu, że herbata czarna jest w Polsce traktowana jako napar narodowy. Nic nie wskazuje na to, że nagle konsumenci odwrócą się od tego rodzaju herbat - dodaje.

Tymczasem, jeśli chodzi o formy herbaciane, na rynku dominują herbaty w torebkach. - Drugą pozycję zajmują liściaste, a granulowane mają bardzo nieznaczny udział w rynku. W tej kwestii również nie oczekujemy rewolucyjnych zmian, jednak zauważamy coraz większą popularność herbat liściastych. Produkty tego typu zaczynają pojawiać się w nowych segmentach rynku i zdobywają udziały. Tworzy się większa różnorodność rynkowa i to skłania Polaków do zmiany przyzwyczajeń. Jednak za wcześnie by prognozować odwrócenie się od herbat w torebkach - dodaje Anna Kowalska, dyrektor marketingu TGB Polska.

Jak zapowiadają przedstawiciele firmy, zgodnie z tymi trendami, Tata Global Beverages Polska ma przygotowaną kompleksową strategię dla marki Vitax, którą będzie wdrażać jeszcze w tym roku. - Szykują się spore zmiany, których celem jest sukces - dodają.

-Mamy solidne podstawy do umacniania na rynku obu marek. Tetley to pod względem rozpoznawalności na rynku bardzo mocny numer 2. Nasz drugi brand Vitax znajduje się w analogicznej sytuacji na rynku herbat owocowych i ziołowych. Marka zapoczątkowała w Polsce modę na herbaty owocowe, jest z tym segmentem najbardziej kojarzona - podsumowuje Anna Kowalska.

Zobacz wypowiedź Radosława Matuszewskiego:

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH