Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Tata Global Beverages: Suplementy diety wyprą z rynku herbaty funkcjonalne? (Zobacz komentarz wideo)

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-02-2012, 14:03
Dyrektor Tata Global Beverages: Suplementy diety wyprą z rynku herbaty funkcjonalne? (Zobacz komentarz wideo)
Radosław Matuszewski, dyrektor generalny Tata Global Beverages Polska; Fot. ŻelaznaStudio

Trend health/wealness jest coraz bardziej widoczny na rynku polskim i nie został zatrzymany przez kryzys. Polacy nie oszczędzają na zdrowiu. Jednak w kontekście herbat obserwujemy powolne kurczenie się segmentu fukcjonalnego, co może być spowodowane przeniesieniem się konsumentów na silnie wspierane suplementy diety o podobnym działaniu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Radosław Matuszewski, dyrektor generalny spółki Tata Global Beverages Polska, właściciela marek Tetley i Vitax.

Radosław Matuszewski, komentuje, że herbata czarna to obecnie 45 proc. rynku w Polsce, dlatego w najbliższych latach na pewno utrzyma pozycję lidera.

- Pozostałe segmenty herbat zwiększają swój udział w rynku, jednak nie podważa to faktu, że herbata czarna jest w Polsce traktowana jako napar narodowy. Nic nie wskazuje na to, że nagle konsumenci odwrócą się od tego rodzaju herbat - dodaje.

Tymczasem, jeśli chodzi o formy herbaciane, na rynku dominują herbaty w torebkach. - Drugą pozycję zajmują liściaste, a granulowane mają bardzo nieznaczny udział w rynku. W tej kwestii również nie oczekujemy rewolucyjnych zmian, jednak zauważamy coraz większą popularność herbat liściastych. Produkty tego typu zaczynają pojawiać się w nowych segmentach rynku i zdobywają udziały. Tworzy się większa różnorodność rynkowa i to skłania Polaków do zmiany przyzwyczajeń. Jednak za wcześnie by prognozować odwrócenie się od herbat w torebkach - dodaje Anna Kowalska, dyrektor marketingu TGB Polska.

Jak zapowiadają przedstawiciele firmy, zgodnie z tymi trendami, Tata Global Beverages Polska ma przygotowaną kompleksową strategię dla marki Vitax, którą będzie wdrażać jeszcze w tym roku. - Szykują się spore zmiany, których celem jest sukces - dodają.

-Mamy solidne podstawy do umacniania na rynku obu marek. Tetley to pod względem rozpoznawalności na rynku bardzo mocny numer 2. Nasz drugi brand Vitax znajduje się w analogicznej sytuacji na rynku herbat owocowych i ziołowych. Marka zapoczątkowała w Polsce modę na herbaty owocowe, jest z tym segmentem najbardziej kojarzona - podsumowuje Anna Kowalska.

Zobacz wypowiedź Radosława Matuszewskiego:

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH