Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Wedla: Będziemy walczyć o konsumentów

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 15-03-2013, 09:01
Dyrektor Wedla: Będziemy walczyć o konsumentów
Na zdjęciu od lewej: Kazunori Yanagishita, członek zarządu firmy E.Wedel, Witold Ziobrowski, dyrektor zarządzający firmy E.Wedel, fot. um.swidnica.pl

Witold Ziobrowski, dyrektor zarządzający marki Wedel przyznaje w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej", że jego firma utraciła pozycję lidera w całym rynku czekolady, jednak zapowiada walkę o odzyskanie konsumentów.

Jak mówi Witold Ziobrowski, utrata dominującej pozycji na rynku wynika z tego, że obecny lider, Kraft Foods, to międzynarodowy koncern, który ma w portfelu szerszą ofertę i większy zakres produktów. Dodaje, że rynek słodyczy wart jest obecnie ok. 5,2 mld zł. Do tego dochodzą jeszcze produkty sprzedawane luzem, więc razem z nimi cały rynek jest wart ok. 6 mld zł - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Jego zdaniem, nie można wykluczyć, że w 2013 r. wzrost ilościowy będzie wyższy od wartościowego. Jak tłumaczy, rynek staje się coraz trudniejszy ze względu na rosnące w siłę dyskonty. To efekt spowolnienia gospodarczego, w czasie którego Polacy coraz częściej zaciskają pasa i szukają oszczędności.

Motorem wzrostu Wedla może być eksport. Jak mówi, inwestycja w Świdnicy została na razie odłożona, spółka zdecydowała się zrezygnować z przyznanego grantu unijnego, ponieważ nakładał on zobowiązania, które trudno byłoby spełnić w okresie spowolnienia gospodarczego. - Nie jest jednak wykluczone, że wkrótce przyspieszymy nasze działania w tym zakresie - mówi Witold Ziobrowski "Rzeczpospolitej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (10)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • lajka 27-03-2013, 21:38:
Co wy opowiadacie, Wedel się stoczył na dno. To są jakieś bajki, że będą walczyć o klientów a wiecie,że Ptasie Mleczko zmienia gramaturę z 420g na 380g - to ma być walka o klientów.
  • Wieslaw 27-03-2013, 14:27:
Być może produkty smakowały komuś lepiej za czasów Pepsi ale dopiero za czasów Cadbury w zakładzie Wedla zostały przeprowadzone znaczące inwestycje w linie produkcyjne oraz budynki gdzie jeszcze niedawno raziły odrapane mury oraz spadające kawałki cegły.
Cadbury wprowadziło też porządne standardy produkcji które jak sądzę nadal obowiązują.
  • Jakub 26-03-2013, 19:47:
Nie interesuje mnie kto jest czego właścicielem, ale patrząc na to, jak smakowały produkty za czasów Pepsico, za czasów Cadbury/Krafta i za czasów Lotte, zdecydowanie wolę japońską odsłonę. Najgorzej wspominam "smak" za czasów Cadbury, gdy te czekolady czy inne rzeczy były przesłodzone i kiepskiej jakości. Teraz, o odróżnieniu od konkurencji, Wedel nie dodaje tyle cukru, za co im chwała, chociaż i tak nie jest to jakaś wysoka półka. Dzisiaj spróbowałem ich ciastek, które do niedawna wytwarzał dla nich kto inny, dużo, dużo lepsze od konkurencji, także od tych przereklamowanych delicji, mało słodkie. W słodyczach, tam gdzie dużo cukier, tam kiepska jakość i dużo oszukaństwa, taką mam zasadę i na razie to się sprawdza.
To, że firma przechodzi zmiany to dobrze, osobiście wolę japońskie i generalnie azjatyckie, podejście do żywności niż te anglolsko-jankeskie, byle co.

Zobacz wszystkie komentarze (10)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.