REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert: Konsumenci, którzy raz sięgnęli po piwa niszowe, już nigdy nie wrócą do tych przemysłowych

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-04-2011, 11:12
Ekspert: Konsumenci, którzy raz sięgnęli po piwa niszowe, już nigdy nie wrócą do tych przemysłowych
Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich

Moim zdaniem moda na piwa z małych browarów to trend, który już nigdy się nie odwróci. Rynek może najwyżej nasycić się i trochę spowolnieć - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich oraz członek zarządu Browaru Kormoran w Olsztynie.

REKLAMA

- Jeśli chodzi o produkty innowacyjne i regionalne, to ich popularność stale rośnie i to nie tylko na rynku piwa. Polacy, w związku z coraz większą świadomością nt. zdrowia, doceniają także np. sery, wyroby piekarnicze czy wędliny produkowane przy użyciu naturalnych receptur oraz przez pasjonatów - dodaje nasz rozmówca.

Zdaniem Andrzeja Olkowskiego, konsumenci, którzy raz sięgnęli po piwa naturalne czy smakowe produkowane przez małe browary, już nigdy nie wrócą do tych przemysłowych. - Na polskim rynku piwa dominują trzy koncerny, które w większości produkują piwa przemysłowe pozbawione naturalnych właściwości i smaku charakterystycznych dla tego napoju. Rynek przesycił się tą "bylejakością" i bezsmakiem". Piwa produkowane w małych browarach wyróżniają się tym, że powstają z naturalnych składników, są oparte na tradycyjnych recepturach, a proces ich produkcji nie jest sztucznie skracany czy przyspieszany - tłumaczy prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

W związku z rosnącą popularnością niszowych piw koncerny szykują się do kontrataku poprzez promocję swoich regionalanych marek. - Moim zdaniem ich prymitywne reklamy skierowane do nieświadomych konsumentów "nie nabiorą" wymagających konsumentów piw z browarów regionalnych. Nie spodziewam się także przejęć małych browarów przez koncerny. Po pierwsze ich właściciele w zdecydowanej większości nie będą zainteresowani odsprzedażą, a po drugie - koncerny nie są przygotowane na produkcję takich piw, do wytworzenia których potrzeba zaangażowania, pasji i cierpliwości - komentuje Andrzej Olkowski.

KOMENTARZE: (10)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Marek 17-04-2011, 23:23:
Wg reklam to piwa są podwójnie chmielone jeszcze, ciekawe czym hehe chyba przyprawami z Prymata hehe co za pseudoreklama sikaczy ciechanopodobnych.
  • chmielarz 16-04-2011, 16:39:
Chmiel to faktycznie przyprawa ,jeśli ją się stosuje wg tych reklam głoszonych w telewizorni bardzo droga przyprawa .Na tyle droga ,że warto ją zastąpić innymi substancjami.Chociażby dlatego,że reklamując piwo wyrażnie twierdzi się ,że powstaje z czterech składników a to powoduje wydłużenie okresu produkcji.Więc wielu znawców poszło na skróty.Czy tak nie jest Panie ZNAWCO.Dla browarów liczy się tylko kasa.Gdyby tak nie było wzorem lat poprzednich/10 lat wstecz/ znaczna część browarów kupowałaby chmiel od producentów.Niestety trzeba jasno powiedzieć ,że 1 kg chmielu posiada niewiele tej przyprawy w zależności od odmiany i warunków pogodowych.I może wahać w przedziale 2 -12% ,przeciętnie 7-9% .A sposób produkcji Polskich piw jest dostępny w obowiązujących przepisach.Bardzo dużo obrazuje to,że Polskie browary nie zabiegają o certyfikaty na poszczególne rodzaje piwa a co drugi dzień można powiedzieć wypuszczają na rynek nowe marki.Cel jasny odzyskanie utraconych klientów.Co do piw niepasteryzowanych należy zapytać :jaki mają okres przydatności do spożycia 2 czy 3 dni, co ich trzyma żeby się nie zaśmiardły?
  • znawca 16-04-2011, 10:50:
Chmiel to przyprawa, a nie baza do piwa! A Wy wkolo ten chmiel i chmiel. Podstawy technologii produkcji sie klaniaja.

Zobacz wszystkie komentarze (10)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH