REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert: Producenci polskich wódek powinni stworzyć wspólną markę

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-08-2011, 14:16
Ekspert: Producenci polskich wódek powinni stworzyć wspólną markę
Jarosław Filipek, prezes Codes Strategie

Na cały projekt budowania marki "polskie wódki" potrzeba koncentracji działań, wsparcia finansowego i współpracy producentów. Polski rząd na pewno na lansowanie tego produktu środków oficjalnie nie da. Może warto zastanowić się nad marką wspólną - mówi Jarosław Filipek, prezes Codes Strategie.

REKLAMA

- Po pierwsze składki producentów kierowane były by na lansowanie marki wspólnej. Po drugie, nie ma w takim modelu konfliktu interesów a środki wspólne zwiększają skalę i potencjał marki - przyznaje ekspert.

Rada Ministrów przyjęła projekt zmiany ustawy o wyrobie napojów spirytusowych oraz o ich rejestracji i ochronie oznaczeń geograficznych. - Ważnym rynkowo aspektem nowej ustawy, są zawarte w niej zmienione wymogi dla oznakowywania polskich wódek czystych jak i smakowych. Otóż, będzie je można markować na etykiecie oznaczeniem geograficznym "Polska Wódka / Polish Vodka". To duży krok w ramach lansowania polskich produktów - tłumaczy Jarosław Filipek.

Póki co stosowanie oznaczenia "Polska Wódka / Polish Vodka" jest dobrowolne. Jeżeli producent zdecyduje się użyć tego brandu, to wyrób musi spełniać odpowiednie wymagania jakościowe.

Jak dodaje prezes Codes Strategie, oznaczenie "Polska Wódka / Polish Vodka" ogranicza zakres surowców, z których można ją produkować do: żyta, pszenicy, owsa, jęczmienia i ziemniaków. Drugim ważnym warunkiem jest to, że cały proces produkcyjny wyrobu musi odbywać się Polsce.

- Polskie wódki ostatnio straciły w rankingach światowych. Dziwne jest też dlatego, że z polską wódką jest wiele skojarzeń wizerunkowych, w tym także negatywnych. W opinii europejczyków Polska kojarzy się niestety z pijaństwem. Trzeba jeszcze sporo pracy, nakładów marketingowych i mądrego brandingu, aby nie skojarzenie pijaństwa a jakości przylgnęły do naszych produktów spirytusowych. Dopiero wtedy nazwa wspólna będzie nobilitować wyrób. Oby nie był to kolejny zapis ustawowy, który sam z siebie ma załatwić problem. Bez działania, a właściwie bez współdziałania, projekt zostanie tylko restrykcyjnymi zapisami ustawowymi - podsumowuje ekspert.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • m 19-09-2011, 10:51:
Ciekawy, rzeczowy, dożo inforacji. Prosze o kolejne
  • Gruby 18-08-2011, 11:54:
uuh, oby się tacy eksperci na kamieniu rodzili... i doradzali gdzieś w Górnej Wolcie..
skąd Ty się Gościu wziąłeś?
  • Rycho 17-08-2011, 18:26:
ten ekspert musi najpierw przeczytać jeszcze kilka książek...

Zobacz wszystkie komentarze (4)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH