Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Przed FoodCare trudne zadanie ponownego wypromowania marki Frugo

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 01-04-2011, 11:08
Ekspert: Przed FoodCare trudne zadanie ponownego wypromowania marki Frugo
Jarosław Filipek, partner w zespole doradczym BrandTransactions

Po właściwie dziewięciu latach nieistnienia na rynku napoju Frugo FoodCare zamierza uczynić z marki hit rynkowy i sukces finansowy. Czy tak będzie? Zdaniem Jarosława Filipka, partnera w zespole doradczym BrandTransactions niewiele jest przykładów odbudowy upadłej marki, które zakończyły się spektakularnym sukcesem. I podkreśla, że dotychczas na rynku pozostali tylko najsilniejsi, działający naprawdę na dużą skalę z bardzo zasobnymi portfelami reklamowymi.

Frugo pierwszy raz zagościło się na polskim rynku w roku 1996 roku i szybko stało się jednym z najbardziej znanych napojów owocowych. Zainwestowano w jego promocję bardzo dużo środków. Sześć lat później Alima Gerber sprzedała markę firmie Krynica Zdrój. Nowy właściciel zbankrutował a marka zniknęła z rynku. W 2009 roku prawa do Frugo przejął od syndyka Aflofarm. To polska firma, działającą w sektorze "ochrony zdrowia" już od ponad dwudziestu lat. Czy Aflofarm odkupiła prawa do marki aby zbudować na jej podstawie kolejny element swojego portfolio? Czy aby odsprzedać prawa do znaków towarowych z zyskiem? Tego firma nie komunikowała. Marka Frugo nie została reaktywowana przez Aflofarm.

- Warto zadać sobie pytanie, dlaczego Alima Gerber, międzynarodowy koncern, po wydaniu na wypromowanie nowej marki olbrzymich pieniędzy, zrezygnował z tego, co FoodCare obecnie nabywa? Powody mogły być dwa: Frugo nie pasował do portfolio produktów Alima Gerber lub, co zdecydowanie bardziej prawdopodobne, był to na tyle słaby biznes, że menedżerowie zgodnie z zasadami ekonomii zdecydowali się na jego likwidację - wyjaśnia partner w zespole doradczym BrandTransactions.

Ekspert uważa, że FoodCare chce wykorzystać byłą znajomość marki. - Bo na pewno nie reputację - zauważa. I podkreśla, że niszowe produkty muszą opierać się na bardzo wysokiej marży. - Frugo było porażką z perspektywy biznesowej. Przereklamowane, z przesadzoną i niedotrzymaną obietnicą. Od Frugo odeszli klienci, uznając że cena produktu nie jest adekwatna do jakości i korzyści jakich oczekiwali - mówi Filipek. Jego zdaniem FoodCare jest mistrzem nadawania prostym produktom nowej jakości. - Czy poradzi sobie tym razem z reaktywacją marki? Czy udźwignie, po ostatnich problemach z marką Tiger, koszty wypromowania marki i ponownego przekonania do produktu mas klientów? - zastanawia się Jarosław Filipek i wskazuje, że młodzież podatna jest na mody, jeżeli zaakceptuje markę może będzie to sukces, jeżeli ją odrzuci będzie to nietrafiona inwestycja. 

Jak zauważa ekspert, grupa, do której FoodCare chce kierować swoją ofertę, nie zna tej marki. - W apogeum jej sukcesów obecni nastolatkowie mieli co najmniej po kilka lat. A rynek soków i napojów jest jednym z najbardziej konkurencyjnych rynków. Byliśmy świadkami upadku wielu marek. Pozostali tylko najsilniejsi, działający naprawdę na dużą skalę z bardzo zasobnymi portfelami reklamowymi - wspomina Jarosław Filipek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (19)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ad rem 14-04-2011, 19:06:
Frugo - Ngine - Black - totalna klapa, zero szans na przebicie się ponad średnią rynkową. PORAŻKA
  • dead can`t dance 14-04-2011, 18:10:
tiger is DEAD
  • frugo dead 14-04-2011, 17:46:
Nie ma szans na odniesienie jakiegokolwiek sukcesiku. Marka jest MARTWA od kilku lat. Szkoda czasu i pieniędzy. No ale jak nie ma już Tigera...

Zobacz wszystkie komentarze (19)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH