Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Słodycze oparły się trendom regionalności czy ekologii i trudno je wykorzystać marketingowo

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-10-2011, 13:57
Ekspert: Słodycze oparły się trendom regionalności czy ekologii i trudno je wykorzystać marketingowo
Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry; Fot. portalspozywczy.pl / ŻelaznaStudio

W Polsce jest jeszcze miejsce na nowe marki, a nawet całe kategorie słodyczy, ale trzeba zaproponować konsumentom, coś naprawdę unikanego i niebanalnego. Słodycze pasują na przykład do trendu, który koncentruje się na własnym "ja" - to indywidualizm połączony z przyjemnością - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry i ekspert w dziedzinie handlu detalicznego.

Jak dodaje, produkty wpisane w ten trend kupuje się wyłącznie dla siebie własnej przyjemności i chwili relaksu.

Dużo mówi się, że konsumenci coraz częściej szukają alternatywy dla masowej produkcji - wyrobów i marek, które niosą ze sobą jakiś przekaz. - Obserwujemy tu wiele różnych trendów: nowoczesny styl życia, postawy ekologiczne, powrót do polskiej tradycji, albo wellness czy poszukiwanie harmonii. Jednak na trendzie regionalności, ekologii czy tradycji trudno jest budować marki słodyczowe, ponieważ te wartości nie są wpisane w naturę produktu, jak np. w przypadku piw czy innych alkoholi - tłumaczy Agnieszka Górnicka.

- Liczy się na pewno unikatowość i oryginalność, ale w kategorii słodycze tradycyjną alternatywą są nadal ciasta i desery przyrządzane w domu - komentuje ekspertka.

Jak potwierdza prezes Inquiry, z badań wynika, że słodycze nie poddały się temu trendowi i trudno go wykorzystać do celów marketingowych. - Nawet ciasteczka owsiane i inne produkty prozdrowotne, które mają swoich konsumentów, nie osiągnęły zakładanych przez ich producentów popularności - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 865) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH