Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Słodycze oparły się trendom regionalności czy ekologii i trudno je wykorzystać marketingowo

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-10-2011, 13:57
Ekspert: Słodycze oparły się trendom regionalności czy ekologii i trudno je wykorzystać marketingowo
Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry; Fot. portalspozywczy.pl / ŻelaznaStudio

W Polsce jest jeszcze miejsce na nowe marki, a nawet całe kategorie słodyczy, ale trzeba zaproponować konsumentom, coś naprawdę unikanego i niebanalnego. Słodycze pasują na przykład do trendu, który koncentruje się na własnym "ja" - to indywidualizm połączony z przyjemnością - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry i ekspert w dziedzinie handlu detalicznego.

Jak dodaje, produkty wpisane w ten trend kupuje się wyłącznie dla siebie własnej przyjemności i chwili relaksu.

Dużo mówi się, że konsumenci coraz częściej szukają alternatywy dla masowej produkcji - wyrobów i marek, które niosą ze sobą jakiś przekaz. - Obserwujemy tu wiele różnych trendów: nowoczesny styl życia, postawy ekologiczne, powrót do polskiej tradycji, albo wellness czy poszukiwanie harmonii. Jednak na trendzie regionalności, ekologii czy tradycji trudno jest budować marki słodyczowe, ponieważ te wartości nie są wpisane w naturę produktu, jak np. w przypadku piw czy innych alkoholi - tłumaczy Agnieszka Górnicka.

- Liczy się na pewno unikatowość i oryginalność, ale w kategorii słodycze tradycyjną alternatywą są nadal ciasta i desery przyrządzane w domu - komentuje ekspertka.

Jak potwierdza prezes Inquiry, z badań wynika, że słodycze nie poddały się temu trendowi i trudno go wykorzystać do celów marketingowych. - Nawet ciasteczka owsiane i inne produkty prozdrowotne, które mają swoich konsumentów, nie osiągnęły zakładanych przez ich producentów popularności - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.