Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Wojna cenowa na rynku wódki zakończyła się w 2009 r.

  • Autor: WP, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-04-2010, 12:29
Ekspert: Wojna cenowa na rynku wódki zakończyła się w 2009 r.

Ubiegły rok zakończył się spadkami sprzedaży wódki - twierdzą eksperci. Jednocześnie zmienił się układ sił w czołówce producentów. – Dzięki ubiegłorocznej intensywnej kampanii promocyjnej na czołówkę wysunęła się spółka Stock Polska - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, wicedyrektor działu Corporate Finance w KPMG.

Przyczyną szybkich wzrostów sprzedaży tej spółki była przede wszystkim skuteczna kampania marketingowa, poparta, jak twierdzą eksperci, ogromnymi nakładami finansowymi.

- Firma postawiła na trade marketing. Kusiła promocjami hurtowników, w ten sposób starając się zdobyć przewagę na rynku - mówi Piotr Grauer. Działania te okazały się skuteczne, o czym świadczy wejście Żołądkowej Gorzkiej na pozycję lidera rynku wódki w Polsce.

- Stock Polska w innowacyjny sposób zdobywał udziały rynkowe dla marki Żołądkowa Gorzka. Skoncentrował się na agresywnej sprzedaży dużych wolumenów w kanale tradycyjnym, unikając przy tym silnej walki konkurencyjnej w sieciach. Ta strategia okazała się bardzo skuteczna - dzięki sukcesowi w mniejszych formatach sklepów sieci same zaczęły wspierać Żołądkową Gorzką - dodaje Tomasz Mrozowski, analityk The Boston Consulting Group.

Domniemuje się, że sprzedaż Stocka była prowadzona poprzez niemal całkowitą rezygnację z marży.

- Stock Polska, obecny lider rynku, mimo wzrostu akcyzy, nie zmienił znacząco cen swoich produktów - zauważa Piotr Grauer. - Co więcej, ta taktyka sprawiła, że Żołądkowa Gorzka Czysta DeLuxe, sztandarowy produkt tej firmy, stała się jednym z najtańszych alkoholi w tzw. segmencie popularnym rynku wódki w Polsce - dodaje.

Eksperci spodziewają się, że teraz właściciel Stocka, amerykański fundusz Oaktree Capital Management będzie chciał zacząć zarabiać na zeszłorocznych inwestycjach. - Moim zdaniem wojna cenowa skończyła się w 2009 r. Teraz Stock Polska będzie walczył o utrzymanie zdobytej pozycji rynkowej - twierdzi ekspert KPMG.

Znawcy zastanawiają się, jakie kroki podejmie teraz Stock, by powalczyć o utrzymanie udziałów. Można się spodziewać, że firma będzie musiała podnosić ceny produktów. Pytanie tylko, jak szybko. Być może, osiągnąwszy silną pozycję, zdecyduje się na gwałtowne podwyżki, do poziomu zbliżonego do konkurencji. Zaryzykuje więc utratę części klientów. Część ekspertów zwraca jednak uwagę, że handel tradycyjny, w którym Żołądkowa ma duże udziały, jest stosunkowo mało wrażliwy na zmiany cen.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Brytyjski bank sprzeda Wedla POPRZEDNI ARTYKUŁ

Brytyjski bank sprzeda Wedla

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mały ekspert 14-04-2010, 11:58:
Co za dziwne stwierdzenia: rezygnacja z marży?! Widać, ten kto to powiedział, nie ma bladego pojęcia o kalkulacjach finansowych tego typu przedsięwzięć. Marża generuje się na kilku poziomach (tak jest nie tylko w alkoholach). Istnieje zatem dość szerokie pole manewrów. Poza tym, liczą się pozostałe elementy tej układanki: pozostałe warunki handlowe (w tym koszt kredytu kupieckiego), wolumen sprzedany, przepływy pieniężne. Kompleksowa ocena pozwala ocenić całkowitą rentowność przedsięwzięcia.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH