REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Fatalne wyniki Kofoli. Spółka miała w 2010 r. 30 mln zł straty netto

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ GPWInfostrefa
  • Data: 18-03-2011, 08:53
Fatalne wyniki Kofoli. Spółka miała w 2010 r. 30 mln zł straty netto
Kofola miała w 2010 r. ponad 30,5 mln zł straty netto

Jednen z najbardziej znaczących producentów napojów bezalkoholowych w Europie Środkowej, spółka Kofola, podała wyniki finansowe za 2010 r. Przychody spółki skurczyły się z 1,53 mld zł do 1,24 mld zł. A 62,3 mln zł zysku netto w 2009 r. zamieniły się w ponad 30,5 mln zł straty netto.

REKLAMA

Grupa Kofola wypracowała w 2010 roku skorygowany skonsolidowany zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 12,6 mln zł. Skorygowana EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację, skorygowany o wpływ zdarzeń jednorazowych) wyniosła 114,3 miliona zł.

- Na zaraportowany skonsolidowany wynik 2010 roku (skonsolidowana strata netto 28,6 mln złotych) wpływ miały zdarzenia jednorazowe w kwocie 43,2 mln zł. W wyniku przeprowadzonej weryfikacji wartości posiadanych marek podjęliśmy decyzję o dokonaniu korekty wartości bilansowej niektórych marek w kwocie 33,9 miliona złotych. Dodatkowo obniżyliśmy wartość bilansową nieużywanych aktywów produkcyjnych o 6,4 miliona złotych oraz utworzyliśmy rezerwę na restrukturyzację Hoopa w wysokości 2,9 miliona złotych - wyjaśnia Jannis Samaras, prezes i większościowy akcjonariusz Grupy Kofola.

Spółka w raporcie tłumaczy, że główny wpływ na obniżenie zysku netto miały spadek przychodów ze sprzedaży oraz inwestycje poczynione w zwiększenie sił sprzedaży na wszystkich rynkach na których działa a także zwiększone nakłady na logistykę związane z uruchomioną pod koniec 2009 roku platformą dystrybucji bezpośredniej na Słowacji. 

- Pod koniec roku 2010 podjęliśmy decyzję o restrukturyzacji Hoopa. W Zarządzie tej spółki pojawiła się kadra managerska z Grupy Kofola posiadająca wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu biznesem napojowym. W celu szybkiej poprawy wyników podjęte zostały drastyczne decyzje dotyczące m.in. wymiany kierownictwa działu sprzedaży, zmiany struktury i zmniejszeniem liczebności działu sprzedaży, odchudzenia administracji oraz przeniesienia siedziby firmy do Kutna, gdzie spółka dysponuje wolnymi pomieszczeniami biurowymi przy zakładzie
produkcyjnym - mówi Jannis Samaras, prezes zarządu Kofoli

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • zasłyszane 23-04-2011, 09:21:
Bardzo dobre notowania firmy Hoop, nowy właściciel - Kofola, zamienia w firmę przynoszącą straty. Kofola nie ma pojęcia jak prowadzic marketing, nie dotrzymuje terminów, no i te BEZNADZIEJNE REKLAMY które zniechęcają do produktu. W zakładach ponoć zajmuje się duperelami typu w którym miejscu na biurku ma leżeć długopis, a w którym linijka, wydają niepotrzebne pieniądze na niepotrzebne nikomu napisy i opisy w każdym miejscu. Ponoć wszędzie wiszą instrukcje w trzech językach !!! - polski, czeski, angielski. Pracownicy mówią że wycofywane są polskie smaki i wprowadzane są smaki typu czeskiego, które są nie na polski rynek ze względów smakowych. A nieznajomość polskiego rynku to wyśmiewany w internecie KOMPOT BABUNI na KONSERWANTACH. Przecież nazwa "babuni" jest równoznaczna z produktem naturalnym, czyli czystym od chemii.
  • robol 03-04-2011, 05:45:
jaka placa taka praca
  • byly pracownik 20-03-2011, 10:08:
trudno jest miec dobre wyniki kiedy wycofuje sie produkty, latem wprowadza sie kompot domowy, brakuje podstawowych produktow do realizacji zamowien, nie ma sie wody przy rosnacym dwucyforwo rynku, kuleje sie w dostawach szczegolnie w szcycie sezonu i nie wyciaga sie konsekwencji z marketingu z ktorego odeszli prawie wszyscy managerowie w 2010 a dyrektor marketingu na lamach prasy chwali sie z silnego zespolu :) robiac sobie PR (patrz - brief), dodatkow mianuje sie osobe na prezesa ktora odpowiadala za wynki calej grupy a te jak widac sa fatalne wszedzie...kolejne zmiany w dziale sprzedazy juz 5'te w ostanim 2,5 roku niczego nie zmienia...zwalanie winy na lamach prasy na bylego prezesa oraz sprzedaz przez nawego prezesa MM jest nie na miejscu poniewaz on sam byl inicjoatorem wspoltworca oraz przeciwnikiem jakichkolwiek korekt w strukturze w trakcie 2010 roku kiedy widac bylo ze czas na dostosowanie sie do rynku i potencjalu firmy...

Zobacz wszystkie komentarze (6)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH