Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Firmy piwowarskie muszą skupić się na udoskonalaniu dystrybucji

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-10-2009, 12:34
Firmy piwowarskie muszą skupić się na udoskonalaniu dystrybucji

Z naszych obserwacji wynika, że obecnie w dobie kryzysu, konsumenci pozostają wierni „swoim" markom piwa, jednak niekiedy zmniejszają ilość i częstotliwość zakupów i konsumpcji - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Katarzyna Wilczewska, public affairs manager w Kompanii Piwowarskiej.

W ostatnim okresie konsumenci chętniej korzystają z promocji. - Aby walczyć o udziały, firmy piwowarskie będą musiały skupić się na udoskonalaniu dystrybucji oraz niekonwencjonalnych rozwiązaniach marketingowych - mówi Katarzyna Wilczewska.

Sprzedaż piwa produkowanego przez Kompanię Piwowarską w I połowie 2009 r. była niższa, niż w tym samym okresie poprzedniego roku i wyniosła 7,2 mln hl. - Kompania Piwowarska odnotowała spadek o 4 proc., podczas gdy spadek całej branży piwnej w Polsce wyniósł 12 proc., przy czym całkowita sprzedaż krajowa branży wyniosła 15,9 mln hl - wskazuje przedstawicielka Kompanii Piwowarskiej. - W tym czasie udział KP w rynku wyniósł do 44,9 proc. - dodaje.

Spowolnienie sprzedaży w całej kategorii piwnej rozpoczęło się jesienią ubiegłego roku wraz z nadejściem globalnego kryzysu gospodarczego. - Drastyczna podwyżka stawki podatku akcyzowego wprowadzona w marcu br. osłabiła nadwątlone już wcześniej szanse na wzrost sprzedaży branży i wzmocniła tendencje spadkowe na rynku piwa - podkreśla Katarzyna Wilczewska. - Jeżeli chodzi o plany to Kompania Piwowarska zawsze stawia na zrównoważony portfel marek. Wspieramy marki mainstreamowe: Tyskie, Żubr, Lech, wprowadzamy właśnie markę Grolsch z segmentu Premium. Cały czas optymalizujemy zarówno budżety aktywności marketingowych, jak i koszty ich prowadzenia. Zwracamy także baczniejszą uwagę na efektywność prowadzonych aktywności - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Prawnik 10-10-2009, 08:44:
Po pierwsze, obecny produkt piwopodobny oferowany w mainstreamie przez koncerny transnarodowe to lager o anoinowym smaku. Przez ostatnie 20 lat osiągnięto ogromy wzrost sprzedaży piwa, nie zbudowano jednak kultury piwnej. Po drugie, produkcja płynu piwopodobnego jest scentralizowana, i wlewa się prawie to samo do opakowań oznaczonych różnymi markami. Czyli niemal ten sam produkt dostępny jest pod różnymi markami. Przejmuje się marki (ostatni przypadek Browaru w Kielcach), a zamyka browary. W rezultacie dominacja koncernów międzynarodowych powoduje ujednolicenie i spłaszcznie oferty i ograniczenie wyboru piwa. Są jednak granice ekspansji i ogłupiania konsumentów. Na Zachodzie Europy zaczyna się już ruch oddolny. MIejmy nadzieje, że nasi piwosze też wyciągną wnioski.
  • Czarna Żmija 09-10-2009, 20:54:
Ciekawym jest czy ta Pani Katarzyna Wilczewska wytrzyma choć cztery "Tyskie". Założę się że nie. Jak więc ktoś kto nie lubi piwa może zajmować się jego promocją, sprzedażą, dystrybucją czy też tzw "propagandą" (mam na myśli public relation)? To tak jakby ślepemu powierzyć namalowanie portretu ze zdjęcia!!! Ale w większości browarów na tych własnie stanowiskach zatrudnia się takich "wymoczków" co to 4-6 piw nie potrafią wypić na jednym "posiedzeniu". Dlatego nie spodziewam się jakis zaskakujących akcji. Bo do tego trzaba kochac opiwo, mieć jaja i czuć to co czują piwosze!!!
  • Były Żywcok 09-10-2009, 09:39:
Drodzy browarnicy - poprawcie najpierw jakość swojego "produktu" i nie trujcie ludzi! Kto to widział, żeby zdrowy góral miał kaca po 2 piwach; polskich, bo po czeskich nie...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH