Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FitMax chce podbić rynek napojami funkcjonalnymi

  • Autor: Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-06-2010, 15:57
FitMax chce podbić rynek napojami funkcjonalnymi

FitMax, marka odżywek dla sportowców wkrótce zostanie rozszerzona o napoje funkcjonalne. Shoty, zdominowane dotychczas przez napoje enregtyzujące zdobędą nowe zastosowanie. - Najpóźniej za 2 miesiące na sklepowych półkach pojawi się shot FitMax z L-karnityną, napój wspomagający odchudzanie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Igor Mazurenko, szef i właściciel firmy Mazurenko Armwrestling Promotion, do której należy marka FitMax.

Spółka zapowiada, że to dopiero pierwszy krok w podbijaniu rynku żywności funkcjonalnej.

- Wkrótce rozszerzymy gamę produktów funkcjonalnych. Już na jesieni można spodziewać się pojawienia kolejnych napojów - mówi Igor Mazurenko.

Firma ma już w swojej ofercie FitMax L-Carnityne. - Jest to jednak typowy suplement diety, dostępny w 20 ml ampułkach. Poprzez nową formułę chcemy trafić do szerszego grona odbiorców - mówi szef FitMax.

Jego firma nie będzie tworzyła osobnej nazwy dla nowej linii produktów. - Poprzez rozszerzenie oferty chcemy wykorzystać potencjał marki FitMax - dodaje Igor Mazurenko.

Spółka negocjuje szczegóły dotyczące produkcji z firmą Nanoactiv, która specjalizuje się w wytwarzaniu skondensowanych napojów funkcjonalnych. Jako producent pod marki własne (sprzedawane jednak nie w Polsce, ale na Zachodzie, gdzie jest popyt na takie produkty) shotów o różnych funkcjach, jest gotowa do prowadzenia produkcji na dużą skalę. O tym, jak duża będzie to skala zadecyduje rynek. Igor Mazurenko podkreśla jednak, że oprócz sprzedaży do typowych placówek dla sportowców FitMax L-karnityna, ma być dystrybuowana także do sklepów ogólnodostępnych.

Skondensowane napoje prozdrowotne (tzw. shoty) to nowość na polskim rynku. Do tej pory w tej formule były obecne jedynie energy shoty - skondensowane napoje energetyzujące, które pojawiły się w Polsce w styczniu br.

- Produkt FitMax wpisuje się w trend, który do Polski dopiero wchodzi. Napoje będziemy wkrótce kupować nie tylko po to, by się napić, ale także by zyskać jakąś wartość dodaną - pobudzić organizm, poprawić jego funkcjonowanie czy zrelaksować się - mówi Rafał Radoła, którego firma Nanoactive jako pierwsza w Polsce wprowadzała na polski rynek napoje funkcjonalne typu shot.

Zdaniem ekspertów, napoje funkcjonalne, także w formule skondensowanej mają przed sobą przyszłość.

- Na rynkach, gdzie rozwój ilościowy i jakościowy wyprzedza nasz rynek, kiedy główny nurt rynku napojów energetyzujących wyhamowuje, pojawiają się warianty niszowe- zauważa Adam Bogacz, właściciel AKB Consulting. A do takich mają należeć napoje dostarczające energii przy pomocy m.in. naturalnych składników. - W USA znany jest napój Sambazon bazujący na składnikach z puszczy amazońskiej. Analogiczna sytuacja ma miejsce z shotami. Z pewnością w niedalekiej przyszłości pojawią się „healthy shots", czyli „strzały zdrowia" pełne składników prozdrowotnych przy zmniejszonej ilości wody - mówi Adam Bogacz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH