Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FoodCare oskarża Maspex o nieuczciwą konkurencję. Firma wystąpiła na drogę postępowania cywilnego

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2012, 16:19
FoodCare oskarża Maspex o nieuczciwą konkurencję. Firma wystąpiła na drogę postępowania cywilnego
Zdaniem FoodCare napoje Life są łudząco podobne do Frugo

30 maja br. spółka FoodCare wystąpiła na drogę postępowania cywilnego przeciwko firmie Maspex Wadowice, która pasożytuje swoim produktem na renomie Frugo i najnowszej kampanii reklamowej firmy FoodCare. Wniosek o zabezpieczenie skierowano do Sądu Okręgowego w Krakowie. Jak już podawał portalspozywczy.pl, Maspex stanowczo odpiera zarzuty.

- Firma Maspex wprowadzając napoje łudząco podobne do napojów Frugo wprowadza w błąd zarówno opinię publiczną, jak i konsumentów - powiedziała Paulina Włodarska, Dyrektor Marketingu firmy FoodCare.

Najnowsza kampania marki Frugo o nazwie "Charaktery Frugo" stworzona została przez Agencję Heads Advertising ART FM dla marki Frugo w 2004.

- Poza złożeniem zawiadomienia do Prokuratury w ubiegłym tygodniu oraz dzisiejszym wnioskiem do sądu naturalną konsekwencją będzie złożenie przeciwko firmie Maspex Wadowice pozwu w związku z działaniami naruszającymi uzyskaną przez nas licencję na przeprowadzenie kampanii "Charaktery Frugo" oraz w związku z pasożytowaniem na renomie, które stanowi czyn nieuczciwej konkurencji - powiedziała mecenas Katarzyna Mossór reprezentująca spółkę FoodCare.

Jak już komentowała Dorota Liszka, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Maspex na łamach serwisu portalspozywczy.pl, firma podchodzimy do tych doniesień bardzo spokojnie, "bo to standardowe i charakterystyczne dla tej firmy działanie, często przez FoodCare stosowane".

Wadowicka spółka w swojej kampanii nie dostrzega jakichkolwiek naruszeń i - jak tłumaczy - z kampanią wystartowała znacznie wcześniej, dlatego nie może być mowy o jakimkolwiek kopiowaniu koncepcji kampanii firmy FoodCare. Ponadto kampania spółki FoodCare nigdy wcześniej nie była emitowana w żadnych mediach.

Jak tłumaczy Dorota Liszka, marka Life była obecna wcześniej w portfolio Maspex - w tym roku powróciła na rynek.

- Prowadzimy zdecydowanie inną politykę komunikacyjną - interesuje nas treść, a nie działania mające na celu wyłącznie wywołanie szumu medialnego. W żadnym wypadku w naszej kampanii, ani w linii produktowej Life nie dostrzegamy jakichkolwiek naruszeń. Skupiamy się na działaniach dla nas ważnych, czyli inwestujemy w marki i cały czas pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, bo tak rozumiemy rolę lidera rynkowego - komentuje dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Maspex.

Czytaj także: Frugo liderem kategorii napojów w szklanych butelkach?

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (18)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Marcin 13-06-2012, 00:40:
Uśmiałem się słowami p. Pauliny W. - chyba powinna się douczyć (szczególnie z historio Gellwe). Jak do tej pory to FoodCare podrabiało produkty MASPEXu, przypomnijmy: od kopiowania kakako DecoMoreno się zaczęło... po drodze herbatki rozpuszzalne. I tak dalej. Gellwe musiało zapłacić prawie milion odszkodowania dla Grupy MASPEX (za samo kakao). Z innej beczki; odważnie ze strony Włodarskiego, że tak młoda osoba jest dyrektorem. No cóż, to chyba najsłabszy dyrektor w tej firmie od początku jej istnienia:) Ale czego się nie robi dla własnej córeczki... Poza tym, jak znam pracę MASPEXU i p. Pawińskiego to oni raczej robili 100 tysięcy analiz rynku, konkurencji etc. i nie zniżyli by się do tego poziomu. Przecież dla Lubelli najpierw opracowano strategię a dopiero potem ją kupiona. Tak więc ubaw miałem po pachy...z p. Pauliny :)
  • renik 12-06-2012, 10:39:
Gadanie, kurcze, konkurencja musi byc a tu nic nie jest takie samo.
  • dsfzcx 11-06-2012, 11:34:
Spróbowałem za Waszą namową ten Life... TO JAKIEŚ POMYJE!!! Wracam do Frugo i juz nie dotknę nic z Maspexu!!! Ten ich podrabiany Tiger też jest gorszy od Blacka...zawiodłem się po raz kolejny, ale tym razem ostatni!!!

Zobacz wszystkie komentarze (18)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH