Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

FoodCare oskarża Maspex o nieuczciwą konkurencję. Firma wystąpiła na drogę postępowania cywilnego

30 maja br. spółka FoodCare wystąpiła na drogę postępowania cywilnego przeciwko firmie Maspex Wadowice, która pasożytuje swoim produktem na renomie Frugo i najnowszej kampanii reklamowej firmy FoodCare. Wniosek o zabezpieczenie skierowano do Sądu Okręgowego w Krakowie. Jak już podawał portalspozywczy.pl, Maspex stanowczo odpiera zarzuty.

FoodCare oskarża Maspex o nieuczciwą konkurencję. Firma wystąpiła na drogę postępowania cywilnego
Zdaniem FoodCare napoje Life są łudząco podobne do Frugo

- Firma Maspex wprowadzając napoje łudząco podobne do napojów Frugo wprowadza w błąd zarówno opinię publiczną, jak i konsumentów - powiedziała Paulina Włodarska, Dyrektor Marketingu firmy FoodCare.

Najnowsza kampania marki Frugo o nazwie "Charaktery Frugo" stworzona została przez Agencję Heads Advertising ART FM dla marki Frugo w 2004.

- Poza złożeniem zawiadomienia do Prokuratury w ubiegłym tygodniu oraz dzisiejszym wnioskiem do sądu naturalną konsekwencją będzie złożenie przeciwko firmie Maspex Wadowice pozwu w związku z działaniami naruszającymi uzyskaną przez nas licencję na przeprowadzenie kampanii "Charaktery Frugo" oraz w związku z pasożytowaniem na renomie, które stanowi czyn nieuczciwej konkurencji - powiedziała mecenas Katarzyna Mossór reprezentująca spółkę FoodCare.

Jak już komentowała Dorota Liszka, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Maspex na łamach serwisu portalspozywczy.pl, firma podchodzimy do tych doniesień bardzo spokojnie, "bo to standardowe i charakterystyczne dla tej firmy działanie, często przez FoodCare stosowane".

Wadowicka spółka w swojej kampanii nie dostrzega jakichkolwiek naruszeń i - jak tłumaczy - z kampanią wystartowała znacznie wcześniej, dlatego nie może być mowy o jakimkolwiek kopiowaniu koncepcji kampanii firmy FoodCare. Ponadto kampania spółki FoodCare nigdy wcześniej nie była emitowana w żadnych mediach.

Jak tłumaczy Dorota Liszka, marka Life była obecna wcześniej w portfolio Maspex - w tym roku powróciła na rynek.

- Prowadzimy zdecydowanie inną politykę komunikacyjną - interesuje nas treść, a nie działania mające na celu wyłącznie wywołanie szumu medialnego. W żadnym wypadku w naszej kampanii, ani w linii produktowej Life nie dostrzegamy jakichkolwiek naruszeń. Skupiamy się na działaniach dla nas ważnych, czyli inwestujemy w marki i cały czas pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, bo tak rozumiemy rolę lidera rynkowego - komentuje dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Maspex.

Czytaj także: Frugo liderem kategorii napojów w szklanych butelkach?

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dorota Liszka RSS ALERT    /    Paulina Włodarska RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    FoodCare RSS ALERT    /    Life RSS ALERT    /    Frugo RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    napoje owocowe RSS ALERT

KOMENTARZE (18)

  • PH maspexu sprzedają swój produkt 2012-05-30 17:40:02
    Life, "reklamujac" go jako Frugo , tylko tańsze!
  • :) 2012-05-30 17:54:37
    jesli tak to coca cola powina skarzyc pepsi a persil -ariela :) prosze was! konkurencja jest dzwignia handlu! a tymbark powinien skarzyc wszystkich co produkują napoje jabłko-mieta!!zenada
  • sok pomarańczowy 2012-05-31 12:08:52
    Może też do sądu pójdą z każdym kto produkuje sok pomarańczowy? Nie wyłączając tych, którzy w domu taki sok wyciskają. Jeśli zaś chodzi o kampanię to wcale taka unikatowa nie jest, sama bym pewnie na cos podobnego wpadła, to gra słowna, teksty takie funkcjonują na co dzień.
  • maspex będzie miał duże kłopoty 2012-05-31 21:03:46
    jeżeli przywłaszczyli sobie zastrzeżone wzory pomysłów na kampanię reklamową, bo obie kampanie są identyczne, "na złodzieju czapka gore" - dlatego widać tu na forum aktywność maspexowców, największa satysfakcja to to że jesteście od pewnego czasu co najmniej "krok do tyłu" za FoodCare, spadliście do poziomu garażowych naśladowców i tanich podrabiaczy, tylko tak pomagacie konkurencji - mnie! dzięki :)
  • sonia 2012-06-01 12:26:20
    Ludzie i tak sami ocenia co jest lepsze... chodzi o smak i o cenę oczywiscie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.79.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.