Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

FoodCare zapowiada walkę o Tigera. Możliwy spór z Maspeksem?

Maspex ogłosił nawiązanie współpracy z Fundacją Darka Michalczewskiego "Równe Szanse". - Jeśli te fakty się potwierdzą i spółka Maspex rozpocznie produkcję, sprzedaż czy reklamę napoju energetycznego Tiger Energy Drink, FoodCare z całą stanowczością podejmie kroki prawne w celu ochrony swoich praw do marki - podkreśla Karolina Kowalczyk, Kierownik ds. Mediów i Rozwoju Sprzedaży FoodCare.

FoodCare zapowiada walkę o Tigera. Możliwy spór z Maspeksem?
Nowy, produkowany przez spółkę Maspex napój Tiger (po lewej) będzie walczył z obecnym jeszcze na półkach Tigerem z fabryk FoodCare (po prawej).

- Pan Michalczewski dysponuje swoim pseudonimem, co nie oznacza, że podmiot trzeci, który nawet jeśli zawrze z Panem Michalczewskim lub Fundacją umowę o korzystanie z tego pseudonimu, może przejąć cały produkt i markę stworzone przez FoodCare. Każdy kto w sposób niezgodny z zasadami uczciwego biznesu podejmie takie działania musi liczyć się z interwencją, przed którą FoodCare się nie cofnie - podkreśla Karolina Kowalczyk w oświadczeniu przesłanym redakcji serwisu portalspoztwczy.pl.

W jej opinii, działanie takie - o ile zostanie podjęte - narażone jest na ogromne ryzyko, gdyż kroki podjęte przez pana Michalczewskiego oraz Fundację opierają się na uzyskanym zabezpieczeniu, które nie jest jeszcze prawomocne i nie stanowi gwarancji wygrania procesu, który jeszcze się nawet nie rozpoczął, bo Fundacja nie wniosła jeszcze skutecznie pozwu. Jak podkreśla przedstawicielka FoodCare, sąd wydał już kolejne postanowienia, gdzie Fundacja musi także zabezpieczyć swoje działania kaucją. Dlatego, według FoodCare, zabezpieczenie nie jest sugestią sądu co do ewentualnego wygranego w sporze.

- Wiemy, że jest jeszcze wiele kwestii prawnych, które muszą zostać wyjaśnione w tej sprawie. Natomiast - my nie jesteśmy stroną toczącego się sporu. Jesteśmy wyłącznym licencjobiorcą uprawnionym do korzystania z oznaczenia Tiger i wykorzystania wizerunku Dariusza Michalczewskiego w promocji produktów. Z drugiej strony jesteśmy zobowiązani do regulowania opłaty licencyjnej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dorota Liszka, rzecznik Maspeksu.

- Dziwi nas, że tak znana firma jak Maspex nawiązuje ewentualną wspołpracę, bo przecież budowanie biznesu na takiej podstawie może łączyć się z koniecznością uiszczenia odszkodowania, którego wartość idzie w dziesiątki, jeśli nie setki milionów - odpowiada tymczasem przedstawicielka FoodCare.

Tymczasem Piotr Grauer, wicedyrektor działu Corporate Finance w KPMG spodziewa się, że skoro tak znacząca spółka zdecydowała się na rozpoczęcie współpracy z Michalczewskim, to taka transakcja musi być dobrze zabezpieczona prawnie. - Prawnicy nie pozwoliliby spółce na wejście w układ zbyt ryzykowny zarówno pod kątem prawnym jak i wizerunkowym - twierdzi Piotr Grauer.

czytaj także: Maspex będzie produkował Tigera?

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Grauer RSS ALERT    /    Dorota Liszka RSS ALERT    /    Dariusz Tiger Michalczewski RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    KPMG RSS ALERT    /    Tiger RSS ALERT    /    FoodCare RSS ALERT    /    sąd RSS ALERT    /    konflikt wokół Tigera RSS ALERT

KOMENTARZE (61)

  • MadBull 2010-12-14 14:07:21
    Lewy prosty, prawy prosty, podbródkowy...nokaut Foodcare...Tak to powinno się skończyć :-)
  • GAK 2010-12-14 14:56:07
    W relacjach pomiedzy Maspexem a \"FoodCare\" a raczej Panem Włodarskim , warto się cofnąc do sporu o markę Decomorreno ...
  • pracownik 2010-12-14 14:57:35
    Foodcare na deskach, jeszcze się rzuca ale to tylko spazmy... już łapią się brzytwy...
  • levy 2010-12-14 15:02:13
    Bardzo dobre podsumowanie Pana z KMPG - nikt by nie ryzykował, gdyby nie było już zakończone interesy na linii Michalczewski-Włodarski. Foodcare powienien z godnością się rozstać z Tigerem. Niech zachowa odrobinę przyzwoitości
  • gin z butelki 2010-12-14 15:07:14
    Jestem po stronie Maspex-u.....tak się kończy arogancja władz społki FoodCare !!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.247.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.