REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

FoodCare zwiększył przychody o 35 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 28-02-2013, 08:21
FoodCare zwiększył przychody o 35 proc.
Sukces sprzedażowy Frugo pozytywnie wpłynął na wyniki FoodCare w 2012 r.

Grupa FoodCare odnotowała rekordowe przychody w 2012 r. Obroty jednego z największych graczy rynku spożywczego uplasowały się na poziomie 652,5 mln zł, co stanowiło wzrost o ponad 35 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Firma należąca do Wiesława Włodarskiego zapowiada dalszy intensywny rozwój portfolio produktów oraz umacnianie pozycji na arenie międzynarodowej.

REKLAMA

- Mimo trudnej sytuacji gospodarczej, w 2012 r. udało nam się wypracować bardzo dobre wyniki finansowe. W dalszym ciągu stawiamy na dynamiczny rozwój portfela naszych produktów i ich zagraniczną ekspansję - powiedział Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

W 2012 r. motorami sprzedaży spółki były przede wszystkim: kultowa marka Frugo, napój energetyczny Black oraz marka produktów deserowych Gellwe. Sprzedaż Frugo przekroczyła w ub. r. 300 mln butelek. Jak podaje FoodCare, w tym czasie Black zyskał pozycję lidera w kategorii napojów energetycznych, z udziałami w rynku na poziomie 19 proc. pod względem ilościowym (w sztukach). W grudniu po zakupie marki Blow do portfolio napojów energetycznych FoodCare dołączył pierwszy w Polsce energetyk skierowany do kobiet.

Dynamicznie rosnąca sprzedaż marek Frugo i Black Energy Drink, skłoniła FoodCare do rozbudowania zakładu w Niepołomicach. Sfinalizowana w 2012 roku inwestycja warta 45 mln zł pozwoliła na zwiększenie powierzchni fabryki aż o 70 proc. Obecnie w zakładzie w ciągu godziny produkowanych jest kilkadziesiąt tysięcy butelek i puszek napojów. W związku z dynamicznym rozwojem portfolio w 2012 r., spółka planuje dalsze inwestycje w zakładzie produkcyjnym w Niepołomicach w wysokości ok. 4-5 mln euro. Spółka sukcesywnie pracuje również nad dalszym rozwojem portfela produktów - najbliższe debiuty związane są z marką Fitella. Na tym etapie firma nie ujawnia jednak bardziej szczegółowych informacji.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • milo 07-05-2013, 12:31:
Niestety Frugo to jak na razie marnowanie potencjału. Brak strategii prowadzenia marki, chaos w marketingu, chaos w komunikacji social media, kompletny brak aktywizacji targetu, tak szumnie zapowiadanej przez prezesa.
  • bassam 28-02-2013, 22:17:
Fitella? stawiam na jogurty albo ice-tea
  • MadBird 28-02-2013, 13:46:
Bardzo słabo czyżby załamanie?! W Maju 2013 Portal informował, że FoodCare planuje w tym roku 900 milionów, a po pierwszych 5 miesiącach wzrost sprzedaży YTD wynosił 75%.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH