REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Frugo vs Life. FoodCare zawiadomił prokuraturę o podejrzeniu kradzieży

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-05-2012, 14:15
Frugo vs Life. FoodCare zawiadomił prokuraturę o podejrzeniu kradzieży
Zdaniem FoodCare kampania napojów Life opiera się na koncepcji kreatywnej o nazwie "Charaktery Frugo"

W dniu 22 maja br. do Prokuratury Rejonowej Prądnik Biały zostało złożone zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez firmę Maspex Wadowice. Zawiadomienie dotyczy kradzieży koncepcji reklamowych opracowanych dla marki Frugo, do których wyłączne prawa posiada firma FoodCare.

REKLAMA

Jak podaje firma FoodCare, do naruszenia własności doszło w dniu 11 maja 2012 r. gdy firma Maspex Wadowice rozpoczęła kampanię reklamową swoich napojów Life. Zdaniem firmy kampania ta opierała się na koncepcji kreatywnej o nazwie "Charaktery Frugo" stworzonej przez Agencję Heads Advertising Art Fm dla marki Frugo, produkowanej obecnie przez FoodCare.

- Koncepcja kreatywna marki Frugo dotycząca napojów owocowych powstała w 2004 r. Znajdowała się ona na ogólnie dostępnej stronie Agencji Heads Advertising Art Fm Sp. z o.o. przez wiele lat. Kampania reklamowa produktu Life firmy Maspex opiera się na niemal identycznej koncepcji graficznej, jak i tekstowej, co kampania reklamowa produktu Frugo firmy FoodCare. Jest ona na tyle unikalna, że oczywistym jest fakt naruszenia praw autorskich Agencji Heads Advertising Art Fm - czytamy w oświadczeniu firmy FoodCare.

- Działanie firmy Maspex Wadowice z dużym prawdopodobieństwem realizuje znamiona przestępstwa z art. 284 § 1 Kodeksu karnego w zw. z art. 115 ust. 1 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych - powiedziała mecenas Katarzyna Mossór reprezentująca spółkę FoodCare. Zaznaczyła, że FoodCare posiada oświadczenie agencji Heads Advertising Art Fm potwierdzające wyłączność praw dla marki Frugo.

Jak sugeruje FoodCare, powyższa kwestia jest o tyle istotna, iż wprowadzone do obrotu przez firmę Maspex napoje owocowe Life, są łudząco podobne do marki Frugo poprzez użycie identycznych kolorów napojów i haseł reklamowych, mających na celu doprowadzenie do skojarzenia obu marek.

- Działania reklamowe firmy Maspex naruszają wiec nie tylko prawa autorskie, ale również pasożytują na renomie marki Frugo - zaznacza FoodCare.

Maspex stanowczo odpiera zarzuty FoodCare. - Podchodzimy do tych doniesień bardzo spokojnie, bo to standardowe i charakterystyczne dla tej firmy działanie, często przez FoodCare stosowane. W żadnym wypadku w naszej kampanii nie dostrzegamy jakichkolwiek naruszeń, tym bardziej, że z kampanią wystartowaliśmy znacznie wcześniej, dlatego nie może być mowy o jakimkolwiek kopiowaniu koncepcji kampanii firmy FoodCare. Ponadto kampania spółki FoodCare nigdy wcześniej nie była emitowana w żadnych mediach. Pytanie więc kto kogo kopiuje? Co również ważne - nasza kampania w całości powstała u nas - zawiera kilkanaście oryginalnych projektów wykorzystujących istniejące w mowie potocznej hasła, którymi konsument może się bawić. Uruchomiliśmy dodatkowo stronę internetową www.owocowylife.pl, gdzie można zobaczyć niektóre layouty wykorzystywane w naszej kampanii internetowej - komentuje Dorota Liszka, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Maspex.

KOMENTARZE: (20)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bill 12-06-2012, 10:22:
No ciekawe co z tego wyjdzie, ale mysle ze nic, bo tu podobieństwa nie widac.
  • opi 11-06-2012, 10:49:
Aż z ciekawości musze spróbowac ten nowy Life, ciekawe czy rzeczywiscie jak piszecie jest lepszy
  • olga 11-06-2012, 10:48:
Szkoda ze takie rzeczy jeszcze sie przytrafiaja i konkurencja nie jest w stanie poradzić sobie jednak z napływem nowego i lepszego.

Zobacz wszystkie komentarze (20)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH