Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Frugo znów na sprzedaż, czy znajdą się chętni do zakupu?

  • Autor: portalspozywczy.pl, Press
  • Data: 02-02-2011, 11:00
Frugo znów na sprzedaż, czy znajdą się chętni do zakupu?
Frugo pojawiło się na rynku w 1996 roku. Wprowadziła je na rynek firma Alima Gerber. Pomysłodawcą miał być Ryszard Wojtkowski, wcześniejszy dyrektor w Coca-Coli, który wzorował się na międzynarodowym sukcesie, jaki Coca-Cola zdobyła z marką Fruitopia. // fot. za demotywatory.pl

Popularna w latach dziewięćdziesiątych marka napojowa Frugo znów została wystawiona na sprzedaż - podają media. Niektórzy eksperci przewidują jednak, że wśród firm FMCG zainteresowanie zakupem marki będzie niewielkie.

28 lutego ma zostać rozstrzygnięty konkurs na nowego właściciela wizerunku Frugo. Prawa do nazwy i logotypów tej marki, projektu opakowania, domen internetowych jak i sloganu "No to Frugo" od upadającej Krynicy Zdrój kupiła ponad rok tenu spółka Aflofarm Polska.

Jak zapewniają media, firma wysłała propozycję przejęcia brandu wszystkim najważniejszym producentom z branży FMCG. Głównym kryterium w konkursie będzie cena. Firma nie zdradza, które przedsiębiorstwa wyraziły zainteresowanie zakupem, jednak zdaniem ekspertów nie będzie ono ogromne. Adam Bogacz, prezes AKB Consulting zauważa, że już pod koniec 2009 r., kiedy ostatnio sprzedawano Frugo, nie było zbyt wielu chętnych na jego przejęcie.

- Reanimacja tej marki jest dzisiaj prawie niewykonalna - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Adam Bogacz. - Frugo umarło z chwilą, gdy przejęła go Krynica Zdrój. Ten, kto dziś chciałby kupić tę markę, musi pamiętać, że fani tego napoju, który lata świetności przeżywał w latach 90., to dziś już nie nastolatki a 30-latki. Stąd niezbędna byłaby konieczność przeprowadzania kosztownych badań, wskazujących kto miałby być odbiorcą produktu oraz jakie cechy miałby on spełniać. To jak tworzenie zupełnie nowej marki - zauważa ekspert.

Tymczasem cytowany przez Press Michał Soroczyński, dyrektor zarządzający agencji Paralotna uważa, że powrót Frugo na rynek jest możliwy. - W jej ponownym wprowadzeniu na rynek efekt familiarności może tylko pomóc - dodaje.

Aflofarm Polska po przejęciu marki zaczął wyjaśniać związane z nią sprawy formalnoprawne. Planowała wprowadzić nowe Frugo do segmentu farmaceutycznego. Tomasz Furman, rzecznik prasowy Aflofarmu w rozmowie z serwisem Press wskazuje, że dla pełnego wykorzystania potencjału Frugo konieczne jest wykorzystanie kanałów dystrybucji typowych dla branży FMCG, a takimi firma farmaceutyczna niedysponuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Agent T 31-03-2011, 17:01:
Banda fejsbókowców znowu se robi jaja a firma się podnieca, normalnie brak słów ...
  • a 31-03-2011, 16:49:
niedysponuje''- ostatnie slowo napisane razem??????????????????????????????????????
  • R 25-03-2011, 02:24:
30 latki? Mam 21 i też bym kupił :D

Zobacz wszystkie komentarze (9)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.