Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Goździkowa, a promocja polskiej żywności

  • Autor: Andrzej Gantner
  • Data: 03-04-2008, 06:40

Z marketingiem w Polsce jest dokładnie tak jak z medycyną, czyli wszyscy się na tym znają. Cóż bowiem może być prostszego, niż jakieś hasło reklamowe albo jeszcze lepiej spot reklamowy lub projekt stoiska na targach. Ilość „Goździkowych”, które chcą zaaplikować przemysłowi żywnościowemu różne dziwne środki jest naprawdę imponująca, a skuteczność proponowanych rozwiązań porównywalna do skuteczności działania środka przeciwbólowego, czyli dają poczucie ulgi bez leczenia przyczyn problemu.

Powyższy schemat idealnie pasuje do toczonej obecnie dyskusji dotyczącej promowania polskiej żywności. Zarówno projekt ustawy o funduszach promocji jak i opracowanie (bo trudno to nazwać projektem) pt. „Startegia promocji", tylko powierzchownie dotykają tego co jest faktycznym problemem i co może stać się przyczyną naszej klęski eksportowej już w ciągu najbliższych pięciu lat.

 

Zacznijmy zatem od strategii, bo to właśnie ona powinna lec u podstaw wszelkich dalszych działań podejmowanych przez Rząd i stosowne resorty w celu wspierania rodzimej produkcji żywności i jej eksportu. O stworzenie takiej kompleksowej strategii rozwoju, przemysł żywnościowy postuluje już od wielu lat.

Niestety, kolejne „Goździkowe" aplikują nam środki zastępcze, które nie odpowiadają oczekiwaniom przemysłu pod względem merytorycznym nie wspominając już o jakichkolwiek nowoczesnych standardach stosowanych chociażby przez takie giganty eksportu żywności jakimi są Niemcy, Francja, Dania, czy też tak ukochany przez nas wszystkich kraj cudów czyli Irlandia. Przede wszystkim brakuje wizji opartej na rzetelnych analizach: rynku, uwarunkowań makro i mikroekonomicznych (które decydują o naszej konkurencyjności bądź jej braku), zwykłej analizy SWOT ( którą zna każdy początkujący student marketingu).

Bez tych i kilku innych elementów (które można znaleźć chociażby w książce guru marketingu p. Kottlera pt. „Zarządzanie marketingowe"), wszelkie proponowane w opracowanej przez resort rolnictwa „Strategii" działania, są działaniami proponowanymi na ślepo. Żeby nie wyjść na malkontenta proponuję aby „Goździkowa „ zastanowiła się nad długofalowymi rozwiązaniami, które wspierałyby zarówno produkcje krajową jak i eksport produktów na rynki unijne i kraje trzecie oraz ekspansję gospodarczą przemysłu np. poprzez fuzje i przejęcia na innych rynkach (taką strategie realizuje z powodzeniem firma MASPEX).

Rodzynki w cieście POPRZEDNI ARTYKUŁ

Rodzynki w cieście

Kofola-Hoop chce być liderem NASTĘPNY ARTYKUŁ

Kofola-Hoop chce być liderem

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 440) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH