Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Green Up chce zdobyć trzecią pozycję na rynku energetyków

  • Autor: Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-11-2010, 16:26
Green Up chce zdobyć trzecią pozycję na rynku energetyków

Green Up, mimo krótkiej obecności na rynku, już zdobył czwartą pozycję w segmencie napojów energetyzujących. Firma nie mówi jednak ostatniego słowa. Roman Górny, prezes Herbapolu Lublin podkreśla w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że "pozycja trzeciego gracza na rynku jest jak najbardziej osiągalna".

W ostatnim czasie Herbapol Lublin zabłysnął w nowej kategorii - napojów energetyzujących. Green Up w ciągu ostatniego roku zwiększył swoją sprzedaż trzykrotnie...

Roman Górny, prezes Herbapolu Lublin: Faktycznie, wzrosty są spore, ale wynikają de facto z tego, że produkt ten rozpoczęliśmy sprzedawać w połowie ubiegłego roku, na przełomie maja i czerwca. Kategoria energetyków już wcześniej była bardzo atrakcyjną kategorią dla konsumentów a mimo to podjęliśmy duże wyzwanie, żeby ją jeszcze urozmaicić, wzbogacić. Zaoferowaliśmy produkt oparty wyłącznie o naturalne składniki, a aby był nie tylko naturalny ale również skuteczny, czyli powodował silną dozę energii, dodaliśmy egzotyczną siłę guarany. Sukcesem jest również to, że w ciągu roku udało się nam osiągnąć czwartą pozycję na rynku. Nasze udziały sięgają obecnie 3 proc. Kolejny gracz, czyli Coca-Cola ma w nim ponad 5 proc. Na czele pozostają Tiger i Red Bull.

To co zaobserwowała ta kategoria to pojawienie się na rynku bardzo wielu produktów, też małych producentów, ale takich, które są obecne w skali lokalnej czy w niektórych kanałach dystrybucji oraz marek prywatnych, które zostały wypromowane przez duże sieci. Automatycznie konkurencja jest znacznie większa niż w momencie, gdy rynek powstawał.

Żeby zdobyć trzecią pozycję musielibyśmy podwoić naszą sprzedaż. Zakładamy, że w najbliższych latach - biorąc pod uwagę to, jak krótko jesteśmy obecni w tym segmencie - ta pozycja trzeciego gracza na rynku jest jak najbardziej osiągalna. I wcale nie kosztem odebrania konsumentów konkurencji ale również poprzez dobudowanie nowej grupy odbiorców do tej kategorii.

Obecne wzrosty w kategorii napojów energetyzujących, z tego m.in. powodu, że już zostały zagospodarowane zarówno pole produktu premium jak i tańszego, nie są tak spektakularne jak przed laty - 2009 r. był nawet prawie stagnacyjny. W tym roku wzrost kategorii szacujemy na poziomie ok. 10 proc. Będzie on w dużym stopniu zbudowany pojawieniem się kilku nowych pomysłów, m.in. Green Up.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • MadBull 18-11-2010, 11:47:
Mand - faktycznie kolejność na tym rynku jest taka [value] - Private Label , Tiger, RedBull, Coca-Cola...
Siedzę w tym rynku i czytam ze zrozumieniem...3 gracz czyli RB ma 18%. Nie należy marginalizować PL, która pobudza obecnie tą kategorię. Mówienie miejsce #3 i pomijanie PL to "małe" nieporozumienie.
  • camelot 13-11-2010, 20:22:
Co do Green Up zauważyłem jedno-zmniejsza się ilość składnika pobudzającego(guarany?) wprost proporcjonalnie do wzrostu sprzedaży. Ja osobiście byłem sporym zwolennikiem tej marki lecz ostatnio jestem zawiedziony jego jakością i coraz słabszym działaniem
  • mand 13-11-2010, 16:00:
ale czemu do 18 proc??? Skoro RedBull jest drugi??? Myślę, że z RedBullem się kopać nie chce... czytaj ze zrozumieniem... na 3. pozycji jest Burn i to jego pokonać można...
Oczywiście, myśl o wejściu do Polski Monstera może zachwiać tymi planami...

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 562) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.