REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Green Up chce zdobyć trzecią pozycję na rynku energetyków

  • Autor: Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-11-2010, 16:26
Green Up chce zdobyć trzecią pozycję na rynku energetyków

Green Up, mimo krótkiej obecności na rynku, już zdobył czwartą pozycję w segmencie napojów energetyzujących. Firma nie mówi jednak ostatniego słowa. Roman Górny, prezes Herbapolu Lublin podkreśla w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że "pozycja trzeciego gracza na rynku jest jak najbardziej osiągalna".

REKLAMA

W ostatnim czasie Herbapol Lublin zabłysnął w nowej kategorii - napojów energetyzujących. Green Up w ciągu ostatniego roku zwiększył swoją sprzedaż trzykrotnie...

Roman Górny, prezes Herbapolu Lublin: Faktycznie, wzrosty są spore, ale wynikają de facto z tego, że produkt ten rozpoczęliśmy sprzedawać w połowie ubiegłego roku, na przełomie maja i czerwca. Kategoria energetyków już wcześniej była bardzo atrakcyjną kategorią dla konsumentów a mimo to podjęliśmy duże wyzwanie, żeby ją jeszcze urozmaicić, wzbogacić. Zaoferowaliśmy produkt oparty wyłącznie o naturalne składniki, a aby był nie tylko naturalny ale również skuteczny, czyli powodował silną dozę energii, dodaliśmy egzotyczną siłę guarany. Sukcesem jest również to, że w ciągu roku udało się nam osiągnąć czwartą pozycję na rynku. Nasze udziały sięgają obecnie 3 proc. Kolejny gracz, czyli Coca-Cola ma w nim ponad 5 proc. Na czele pozostają Tiger i Red Bull.

To co zaobserwowała ta kategoria to pojawienie się na rynku bardzo wielu produktów, też małych producentów, ale takich, które są obecne w skali lokalnej czy w niektórych kanałach dystrybucji oraz marek prywatnych, które zostały wypromowane przez duże sieci. Automatycznie konkurencja jest znacznie większa niż w momencie, gdy rynek powstawał.

Żeby zdobyć trzecią pozycję musielibyśmy podwoić naszą sprzedaż. Zakładamy, że w najbliższych latach - biorąc pod uwagę to, jak krótko jesteśmy obecni w tym segmencie - ta pozycja trzeciego gracza na rynku jest jak najbardziej osiągalna. I wcale nie kosztem odebrania konsumentów konkurencji ale również poprzez dobudowanie nowej grupy odbiorców do tej kategorii.

Obecne wzrosty w kategorii napojów energetyzujących, z tego m.in. powodu, że już zostały zagospodarowane zarówno pole produktu premium jak i tańszego, nie są tak spektakularne jak przed laty - 2009 r. był nawet prawie stagnacyjny. W tym roku wzrost kategorii szacujemy na poziomie ok. 10 proc. Będzie on w dużym stopniu zbudowany pojawieniem się kilku nowych pomysłów, m.in. Green Up.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • MadBull 18-11-2010, 11:47:
Mand - faktycznie kolejność na tym rynku jest taka [value] - Private Label , Tiger, RedBull, Coca-Cola...
Siedzę w tym rynku i czytam ze zrozumieniem...3 gracz czyli RB ma 18%. Nie należy marginalizować PL, która pobudza obecnie tą kategorię. Mówienie miejsce #3 i pomijanie PL to "małe" nieporozumienie.
  • camelot 13-11-2010, 20:22:
Co do Green Up zauważyłem jedno-zmniejsza się ilość składnika pobudzającego(guarany?) wprost proporcjonalnie do wzrostu sprzedaży. Ja osobiście byłem sporym zwolennikiem tej marki lecz ostatnio jestem zawiedziony jego jakością i coraz słabszym działaniem
  • mand 13-11-2010, 16:00:
ale czemu do 18 proc??? Skoro RedBull jest drugi??? Myślę, że z RedBullem się kopać nie chce... czytaj ze zrozumieniem... na 3. pozycji jest Burn i to jego pokonać można...
Oczywiście, myśl o wejściu do Polski Monstera może zachwiać tymi planami...

Zobacz wszystkie komentarze (4)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH