Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Greenpeace: Strategie pozyskiwania ryb przez sieci handlowe nie są najlepsze

W tegorocznym rankingu Greenpeace "Oceany na sprzedaż" tylko Lidl jako lider i Kaufland zostały ocenione dobrze w zakresie wdrażania zrównoważonej strategii pozyskiwania ryb, produktów rybnych oraz owoców morza - informuje Brief.pl.

Zgodnie z danymi Organizacji Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), większość łowisk uważa się obecnie za wyczerpane, nadmiernie eksploatowane albo uszczuplone. Na skutek drastycznych technik połowów, 89% światowych łowisk jest eksploatowana w pełni lub na granicy wyczerpania zasobów, 7% jest już przetrzebionych, a tylko 3% nie jest w pełni eksploatowanych. Bardzo często nielegalne i niekontrolowane połowy wiążą się z dewastacją rozległych raf koralowych oraz innych siedlisk przy dnach mórz wraz z całym bogactwem podwodnego ekosystemu.

Dużą rolę w poprawie sytuacji żywych zasobów morskich może odegrać rynek, a przede wszystkim wielcy przetwórcy i dystrybutorzy produktów rybnych. Coraz częściej mówi się o powszechnym wprowadzeniu zrównoważonych strategii pozyskiwania ryb i produktów rybnych w sieciach detalistów, które są w Polsce najistotniejszym kanałem sprzedaży tych produktów.

Lidl został liderem drugiej edycji rankingu działających na terenie Polski detalistów w sektorze wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych. Celem tej klasyfikacji jest przedstawienie sytuacji na polskim rynku pod kątem jakości pozyskiwania i wprowadzania do obrotu ryb i produktów rybnych. W opracowaniu tym omówione są również główne kwestie związane z rybołówstwem komercyjnym i akwakulturami. Do wzięcia udziału w rankingu zostały zaproszone wszystkie sieci sprzedaży detalicznej w Polsce. Źródłem informacji dla badaczy były odpowiedzi udzielone przez detalistów na specjalnie w tym celu przygotowany zestaw pytań. W przypadku odmowy udzielenia odpowiedzi, informacje na temat strategii pozyskiwania ryb i produktów rybnych były sprawdzane przez pracowników oraz wolontariuszy Greenpeace bezpośrednio w sklepach, na
stronach internetowych oraz w innych dostępnych publikacjach.

Praktycznie w każdej kategorii rankingu obejmującego m.in. identyfikowalność pochodzenia produktów, ich jasne, czytelne i jednoznacznie informujące o źródle pochodzenia oznakowanie oraz zastosowanie i promocję praktycznych rozwiązań przy wdrażaniu zasad "odpowiedzialnej strategii", sieć zdobyła najwięcej punktów. Łączna liczba 180 punktów zapewniła jej skok na pozycję lidera z drugiego miejsca zdobytego w rankingu za rok 2009. Tylko Lidl oraz Kaufland (pozycja nr 2) zostały ocenione dobrze. Pozostałe sieci otrzymały ocenę "średnią" oraz "złą".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    Kaufland RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Obserwator 2010-12-16 14:26:17
    Już starszego Rankingu nie mogliście wygrzebać... Przecież to z pierwszego półrocza 2010 roku! Jaki to news!?
  • rybak 2010-12-16 17:29:42
    tak bo lidl nie ma prawie wogole ryb wiec trudno zeby zle wypadli
  • ojciec derektor 2010-12-16 17:48:38
    buhahahahahahahaha, Lidl i Kauflan maja przecie jednego właściciel ... Schwarz Gruppe

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.124.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.