Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Greenpeace: Strategie pozyskiwania ryb przez sieci handlowe nie są najlepsze

  • Autor: Brief.pl
  • Data: 16-12-2010, 14:06

W tegorocznym rankingu Greenpeace "Oceany na sprzedaż" tylko Lidl jako lider i Kaufland zostały ocenione dobrze w zakresie wdrażania zrównoważonej strategii pozyskiwania ryb, produktów rybnych oraz owoców morza - informuje Brief.pl.

Zgodnie z danymi Organizacji Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), większość łowisk uważa się obecnie za wyczerpane, nadmiernie eksploatowane albo uszczuplone. Na skutek drastycznych technik połowów, 89% światowych łowisk jest eksploatowana w pełni lub na granicy wyczerpania zasobów, 7% jest już przetrzebionych, a tylko 3% nie jest w pełni eksploatowanych. Bardzo często nielegalne i niekontrolowane połowy wiążą się z dewastacją rozległych raf koralowych oraz innych siedlisk przy dnach mórz wraz z całym bogactwem podwodnego ekosystemu.

Dużą rolę w poprawie sytuacji żywych zasobów morskich może odegrać rynek, a przede wszystkim wielcy przetwórcy i dystrybutorzy produktów rybnych. Coraz częściej mówi się o powszechnym wprowadzeniu zrównoważonych strategii pozyskiwania ryb i produktów rybnych w sieciach detalistów, które są w Polsce najistotniejszym kanałem sprzedaży tych produktów.

Lidl został liderem drugiej edycji rankingu działających na terenie Polski detalistów w sektorze wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych. Celem tej klasyfikacji jest przedstawienie sytuacji na polskim rynku pod kątem jakości pozyskiwania i wprowadzania do obrotu ryb i produktów rybnych. W opracowaniu tym omówione są również główne kwestie związane z rybołówstwem komercyjnym i akwakulturami. Do wzięcia udziału w rankingu zostały zaproszone wszystkie sieci sprzedaży detalicznej w Polsce. Źródłem informacji dla badaczy były odpowiedzi udzielone przez detalistów na specjalnie w tym celu przygotowany zestaw pytań. W przypadku odmowy udzielenia odpowiedzi, informacje na temat strategii pozyskiwania ryb i produktów rybnych były sprawdzane przez pracowników oraz wolontariuszy Greenpeace bezpośrednio w sklepach, na
stronach internetowych oraz w innych dostępnych publikacjach.

Praktycznie w każdej kategorii rankingu obejmującego m.in. identyfikowalność pochodzenia produktów, ich jasne, czytelne i jednoznacznie informujące o źródle pochodzenia oznakowanie oraz zastosowanie i promocję praktycznych rozwiązań przy wdrażaniu zasad "odpowiedzialnej strategii", sieć zdobyła najwięcej punktów. Łączna liczba 180 punktów zapewniła jej skok na pozycję lidera z drugiego miejsca zdobytego w rankingu za rok 2009. Tylko Lidl oraz Kaufland (pozycja nr 2) zostały ocenione dobrze. Pozostałe sieci otrzymały ocenę "średnią" oraz "złą".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ojciec derektor 16-12-2010, 17:48:
buhahahahahahahaha, Lidl i Kauflan maja przecie jednego właściciel ... Schwarz Gruppe
  • rybak 16-12-2010, 17:29:
tak bo lidl nie ma prawie wogole ryb wiec trudno zeby zle wypadli
  • Obserwator 16-12-2010, 14:26:
Już starszego Rankingu nie mogliście wygrzebać... Przecież to z pierwszego półrocza 2010 roku! Jaki to news!?

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH