Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Belvedere sprzedała produkty za ok. 1,2 mld euro

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-08-2008, 19:02

W pierwszym półroczu roku finansowego 2008 działalność Grupy Belvedere na głównych rynkach dynamicznie rozwijała się, a wartość sprzedaży wyniosła 577,7 mln euro, wykazując stały wzrost o 24,5 proc. (12,2 proc. bez uwzględniania zmian grupy kapitałowej).

W Polsce wzrost wyniósł 55,7 proc. (11,2 proc. bez uwzględniania zmian grupy kapitałowej oraz wg stałego kursu walut) co stanowiło 62 proc. łącznej sprzedaży Grupy. Dystrybutorzy uzyskali w omawianym półroczu wartość sprzedaży 94,6 mln euro.

Udział Grupy w rynku wódek w pierwszym półroczu 2008 r. pozostał na zadowalającym poziomie 25,7 proc. w porównaniu do 27,8 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego (źródło: AC Nielsen), co pokazuje sukces strategii handlowej firmy w dziedzinie nowo wprowadzonych marek, przyjętej 2 lata temu.

We Francji sprzedaż wzrosła o 5,3 proc. i stanowiła 18,5 proc. łącznej sprzedaży Grupy. Jedynie segment win, który już się ustabilizował, wykazał tendencje spadkowa o 25 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zgodnie z wdrożonym planem poprawy wyników wzrost cen zrealizowany od początku roku finansowego (średnio ponad 10 proc.) powinien umożliwić francuskiej spółce zależnej powrót do rentowności w drugim półroczu roku finansowego.

Na terenie Stanów Zjednoczonych wartość sprzedaży wyniosła 31,1 mln euro (5,3 proc. łącznej sprzedaży). Dane te uwzględniają wartość sprzedaży (3,1 mln euro) octów i win do gotowania sprzedanych na początku kwietnia, która zostanie odłączona w raportach począwszy od drugiego półrocza 2008 roku. Wódka premium Sobieski, siódma najlepiej prosperująca marka w kraju, sprzedawała się doskonale na strategicznym terytorium, a jej sprzedaż wyniosła ponad 100 tys. skrzynek (dziewięciolitrowych) w pierwszym półroczu 2008 roku.

Na Litwie i w Bułgarii odnotowaliśmy spodziewany dynamiczny wzrost sprzedaży w wys. odpowiednio 29,8 proc. oraz 46,3 proc., stanowiący odpowiednio 5,2 proc. i 1,5 proc. łącznej wartości sprzedaży Grupy.

Dzięki silnej tendencji wzrostowej spółki Belvedere od początku roku finansowego, uwzględniając sezonowość sprzedaży, Grupa osiągnęła swój cel sprzedażowy. Wartość sprzedaży wyniosła ok. 1,2 mld w 2008 r., natomiast wskaźnik EBITDA niemal 60 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH