Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Mokate negocjuje przejęcia. Finał rozmów możliwy w tym roku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-05-2011, 10:00
Grupa Mokate negocjuje przejęcia. Finał rozmów możliwy w tym roku
Sylwia i Adam Mokryszowie, biznesowi następcy Teresy i Kazimierza Mokryszów, właścicieli Grupy Mokate

- Chcemy się rozwijać w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz na Bliskim i Dalekim Wschodzie. Bacznie obserwujemy rynek i staramy się wykorzystać wszelkie możliwe okazje, czy to akwizycyjne, czy wzrostu organicznego - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate Sp. z o.o.

- Jesteśmy przykładem firmy polskiej, której udało się znacznie zaistnieć poza granicami kraju. W przyszłości zamierzamy wykorzystywać wszelkie okazje rynkowe - dodaje przedstawiciel Mokate.

Na pytanie czy do sfinalizowania akwizycji może dojść w tym roku Adam Mokrysz odpowiedział: - Prowadzimy kilka rozmów, za wcześnie jednak na szczegóły. Wszystko jest możliwe.

Przedstawiciele firmy nie chcą jednak mówić o kategoriach produktowych, w których działają spółki z którymi Grupa Mokate rozmawia nt. akwizycji.

Sylwia Mokrysz, członek zarządu Mokate SA pozytywnie ocenia dotychczas przeprowadzone transakcje. - Jeśli chodzi o segment herbaciany, to akwizycje w Czechach - oceniając to z perspektywy czasu - pozwoliły nam nie tylko dotrzeć z szerszą ofertą do krajów Europy Środkowo-Wschodniej, ale także zgłębić wiedzę na temat herbat. Pozwoliło nam to również rozwinąć ten segment w Polsce. W 2003 r. przejęliśmy zakład w Środzie Śląskiej produkujący herbatę Minutka. Rozszerzyliśmy portfolio tej marki oraz wypromowaliśmy ją. Jeśli więc obecnie udałoby nam się znaleźć ciekawego producenta, który wzmocniłby naszego portfolio, to nie mówimy nie - tłumaczy - mówi Sylwia Mokrysz.

Grupa Mokate osiągnęła w 2010 r. ponad 500 mln zł obrotu. - Jako jedyny z producentów kawy w Polsce odnotowaliśmy wzrost sprzedaży aż o 12,2 proc. ilościowo oraz o 10,1 proc. - wartościowo. To przy dynamice całego rynku kawowego (odpowiednio 3,1 proc. oraz 4,3 proc.) jest wręcz doskonałym wynikiem. O sile naszej marki świadczy także fakt wzrostu sprzedaży miksów kawowych - o 2,2 proc. wartościowo, przy spadku całej tej kategorii w 2010 r. Dzięki temu umocniliśmy naszą pozycję jako trzeci największy producent w Polsce miksów kawowych 3w1. Jako grupa jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników i rozwoju firmy w 2010 r. - zaznacza Adam Mokrysz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • petro 23-05-2011, 23:06:
sponsoring

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.