REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Mokate negocjuje przejęcia. Finał rozmów możliwy w tym roku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-05-2011, 10:00
Grupa Mokate negocjuje przejęcia. Finał rozmów możliwy w tym roku
Sylwia i Adam Mokryszowie, biznesowi następcy Teresy i Kazimierza Mokryszów, właścicieli Grupy Mokate

- Chcemy się rozwijać w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz na Bliskim i Dalekim Wschodzie. Bacznie obserwujemy rynek i staramy się wykorzystać wszelkie możliwe okazje, czy to akwizycyjne, czy wzrostu organicznego - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate Sp. z o.o.

REKLAMA

- Jesteśmy przykładem firmy polskiej, której udało się znacznie zaistnieć poza granicami kraju. W przyszłości zamierzamy wykorzystywać wszelkie okazje rynkowe - dodaje przedstawiciel Mokate.

Na pytanie czy do sfinalizowania akwizycji może dojść w tym roku Adam Mokrysz odpowiedział: - Prowadzimy kilka rozmów, za wcześnie jednak na szczegóły. Wszystko jest możliwe.

Przedstawiciele firmy nie chcą jednak mówić o kategoriach produktowych, w których działają spółki z którymi Grupa Mokate rozmawia nt. akwizycji.

Sylwia Mokrysz, członek zarządu Mokate SA pozytywnie ocenia dotychczas przeprowadzone transakcje. - Jeśli chodzi o segment herbaciany, to akwizycje w Czechach - oceniając to z perspektywy czasu - pozwoliły nam nie tylko dotrzeć z szerszą ofertą do krajów Europy Środkowo-Wschodniej, ale także zgłębić wiedzę na temat herbat. Pozwoliło nam to również rozwinąć ten segment w Polsce. W 2003 r. przejęliśmy zakład w Środzie Śląskiej produkujący herbatę Minutka. Rozszerzyliśmy portfolio tej marki oraz wypromowaliśmy ją. Jeśli więc obecnie udałoby nam się znaleźć ciekawego producenta, który wzmocniłby naszego portfolio, to nie mówimy nie - tłumaczy - mówi Sylwia Mokrysz.

Grupa Mokate osiągnęła w 2010 r. ponad 500 mln zł obrotu. - Jako jedyny z producentów kawy w Polsce odnotowaliśmy wzrost sprzedaży aż o 12,2 proc. ilościowo oraz o 10,1 proc. - wartościowo. To przy dynamice całego rynku kawowego (odpowiednio 3,1 proc. oraz 4,3 proc.) jest wręcz doskonałym wynikiem. O sile naszej marki świadczy także fakt wzrostu sprzedaży miksów kawowych - o 2,2 proc. wartościowo, przy spadku całej tej kategorii w 2010 r. Dzięki temu umocniliśmy naszą pozycję jako trzeci największy producent w Polsce miksów kawowych 3w1. Jako grupa jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników i rozwoju firmy w 2010 r. - zaznacza Adam Mokrysz.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • petro 23-05-2011, 23:06:
sponsoring

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH