Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Grupa Żywiec w 2011 roku spodziewa się stagnacji na rynku piwa

W 2011 roku Grupa Żywiec spodziewa się stagnacji na rynku piwa, przy wyższych kosztach produkcji i wzroście przychodów wywołanym głównie wzrostem cen - poinformowała spółka w komentarzu do raportu za 2010 rok.

Grupa Żywiec w 2011 roku spodziewa się stagnacji na rynku piwa

"W trakcie 2011 spodziewamy się stagnacji na rynku piwa z naciskiem na wyższe koszty produkcji oraz wzrostu przychodów spowodowanym głównie wzrostem cen. Grupa kapitałowa Żywiec w dalszym ciągu koncentruje się na budowaniu marek, poprawie dystrybucji i obsługi klienta oraz satysfakcji konsumenta" - podano w komentarzu.

Wolumen sprzedaży grupy, łącznie z zewnętrznym portfelem marek, wyniósł 11,9 mln hektolitrów, podczas gdy w 2009 roku było to 12,5 mln hektolitrów.

"W 2010 roku rynek piwa nadal wykazywał tendencję spadkową, jednak w mniejszym stopniu niż w roku poprzednim. Większa stabilność na rynku walutowym i zmniejszenie kosztów surowców przyczyniły się do poprawy wyników grupy kapitałowej Żywiec, pomimo spadku przychodów. Spadek przychodów spowodowany był głównie obniżeniem wolumenu sprzedaży oraz presją cenową" - podała spółka.

Zysk netto grupy wzrósł w 2010 roku do 398,9 mln zł z 369,6 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny do 461,1 mln zł z 431,4 mln zł, a przychody spadły do 3,63 mld zł z 3,73 mld zł rok wcześniej.

Spółka poinformowała, że na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy zarząd przedstawi propozycję wypłaty dywidendy za 2010 rok.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Daniel. 2011-02-17 23:04:08
    Niech góra przestanie wymyślać i zajmie się nadzorem średniego szczebla zarządzania i wyegzekwowaniem aby ich handlowcy naprawdę zasługiwali na uznanie w rynku. Mówienie że \"...Spadek przychodów spowodowany był głównie obniżeniem wolumenu sprzedaży oraz presją cenową....\" nie ma się nijak do realiów ponieważ w głównej mierze spadek spowodowali sami handlowcy tej firmy zrażając do Grupy znaczną część klientów i pozwalając na utratę udziałów w rynku na rzecz konkurencji.
  • znawca 2011-02-21 00:01:01
    argumenty?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.97.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.